W ostatnich miesiącach roku Google szczególnie mocno podkreśla remarketing, jako to narzędzie, które może znacznie podnieść poziom konwersji.
Badania Google Analytics z września 2015 (określone nad wyraz enigmatycznie na blogu AdWords) pokazują podobno dużo mniejszy czas poświęcany na sesje zakupowe w sezonie świątecznym. Mocno bym w to wątpił, gdyby nie własne dane kilku większych e-commerce. Przy rosnącej liczbie sesji można się spodziewać czasu sesji krótszego o 5-15%.
Stąd w tym okresie warto pamiętać szczególnie o:
- Możliwości kierowania remarketingu na wyszukiwarkę w tym dla reklam PLA.
- Możliwości dywersyfikacji remerketingu na osoby, które na przykład były na stronie minimum 3 minuty, widziały konkretne produkty lub porzuciły koszyk.
- Możliwości i konieczności dywersyfikacji treści remarketingowych – od promocji po podkreślanie zalet zakupu właśnie w naszym sklepie.
- Remarketingu wideo w YouTube.
- Remarketingu dynamicznym dla feedów zakupowych z Google Merchant Center.
Remarketing może być niezwykle skutecznym wsparciem kampanii. Dobrze zastosowany pokazał nam już nie raz możliwość dwukrotnego zwiększenia konwersji z podobnego wolumenu ruchu. Nie musi też irytować, pamiętajmy o opcji ograniczania wyświetleń. Jeśli sprawdza się remarketing w wyszukiwarce Google oraz GDN warto potestować również retargeting na Facebooku.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o remarketingu to serdecznie zapraszam na X Kongres Online Marketingu, gdzie 20.11.2015 wygłoszę krótką prelekcję na temat „10 pomysłów, dzięki którym Twój remarketing osiągnie lepsze wyniki”. Więcej na kongres-online.pl.