Zawód: Specjalista ds. social media

Marianna Płatek
Marianna Płatek
Archiwum 08.2021
 
Zawód: Specjalista ds. social media

Zawód:
Specjalista ds. social media

Kim jest specjalista ds. mediów społecznościowych? Po co zatrudniać takiego specjalistę? Jakie są oczekiwaniach wobec takich specjalistów? Które social media są najpopularniejsze? Jak dużo osób pracuje na takich stanowiskach i czym zajmują się na co dzień?

 

Kim jest Specjalista ds. mediów społecznościowych?

Specjalista ds. sieci społecznościowych projektuje i wdraża strategie promocyjne marketingu internetowego dla firm w mediach społecznościowych. Tworzy treści promocyjne, dostosowane do danego kanału, takiego jak Facebook, Twitter, Youtube, Pinterest, Instagram lub GoldenLine.

Zatrudnienie eksperta od social media jest bardzo korzystne dla firmy, ponieważ pomaga poprawić komunikację cyfrową i tworzyć relacje z potencjalnymi klientami. Najłatwiej w ten sposób bezpośrednio dotrzeć do danej grupy docelowej. Do jego zadań należy:

  • Marketing w sieciach społecznościowych
  • Organizacja konkursów
  • Redagowanie wpisów
  • Moderowanie dyskusji i odpowiedzi na zapytania
  • Tworzenie treści na blogu firmowym
  • Zwiększenie ruchu na stronie
  • Przyciągnięcie nowych potencjalnych klientów
  • Obsługa klienta w sieciach społecznościowych

Powinna to być osoba, która posiada pewnego rodzaju relację z grupą docelową, a często zdarza się, że jest po prostu członkiem takiej grupy. Na przykład do promocji treści związanych z kosmetykami dla młodych kobiet warto wybrać młodą kobietę, która osobiście zna potrzeby danego rynku. Do obowiązków Specjalisty należy również monitorowanie i analiza efektów prowadzonych działań, dlatego dana osoba musi również posiadać wiedzę praktyczną na temat funkcjonowania marketingu internetowego i potrafi wykorzystać dostępne narzędzia pod względem technologicznym.

Jakie umiejętności powinien mieć Specjalista ds. social media?

Na portalach rekrutacyjnych znaleźć można wiele ogłoszeń, gdyż każda właściwie firma posiada obecnie (lub powinna posiadać) profil w social media. Dobrym pomysłem może okazać się przeszukanie ofert w samych mediach społecznościowych.

Ekspert potrafi na przykład wykorzystać usługę VPN do sprawdzenia statystyk w innym kraju, programów służących do pomiaru zainteresowania danym tematem jak Google Trends czy specjalistycznych narzędzi marketingowych typu Facebook Ads czy aplikacji do monitorowania działań w social media jak Sotrender. Pracodawcy chętnie zatrudniają osoby, które ukończyły studia podyplomowe ukierunkowane właśnie na social media oraz posiadają znajomość tematyki od strony praktycznej i doświadczenie zawodowe.

Niezbędna będzie również znajomość angielskiego, a także komunikatywność i wielozadaniowość. Dodatkowymi atutami są także: obsługa programów graficznych, umiejętność analizy danych i wyszukiwania ciekawych informacji oraz elastyczność i gotowość do pracy w nienormowanych godzinach, gdyż często okazać się może, że istnieje potrzeba wejścia w interakcję z odbiorcami np. w godzinach nocnych.

Ekspert ds. social media w poszczególnych kanałach

Facebook to miejsce, w którym firma może stworzyć swoją własną społeczność, nawiązać więzi poprzez bezpośrednią komunikację z followersami. To jedna z najlepszych przestrzeni do spotkań z klientami oraz odpowiadania na ich skargi i sugestie. Instagram jest najszybciej rozwijającą się siecią społecznościową w ostatnich latach i idealne miejsce, aby codziennie tworzyć rosnące zaufanie i bliskość z osobami zainteresowanymi daną usługą lub produktem.

Twitter to największe forum internetowe na świecie, imponujący kanał informacyjny, gdzie potencjalni klienci kierują się z prośbą o informacje na wiele tematów. Odważniejsi mogą pokusić się o wykorzystanie YouTube, który plasuje się w pierwszej trójce najczęściej używanych wyszukiwarek na świecie. Wymaga to jednak wiedzy technicznej stricte w kontekście tworzenia filmików. Nie można też pominąć LinkedIn, czyli sieci społecznościowej pracowników. Jest to wyjątkowa przestrzeń, w której w jasny i przejrzysty sposób można dodawać wartość marce z profesjonalnego punktu widzenia.

Marianna Płatek
Redaktor TechWarn, strony poświęconej cyberbezpieczeństwu i technologii. Uwielbia pisać, kocha swoją niezależność. Copywriterka i tłumaczka. Podróżniczka. Freelancerka, pełna pasji dla tego, co robi.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry