Wirtualna rzeczywistość w codziennym życiu i w marketingu

Marianna Płatek
Marianna Płatek
Archiwum 09.2021
 
Wirtualna rzeczywistość w codziennym życiu i w marketingu

Wirtualna rzeczywistość
w codziennym życiu i w marketingu

Wirtualną rzeczywistość (VR) określić można jako obraz otoczenia o rzeczywistym wyglądzie wygenerowany przez technologię komputerową, która wywołuje u użytkownika wrażenie zanurzenia się w stworzonym w ten sposób świecie. VR znajduje zastosowania w wielu aspektach codziennego życia – przedstawiamy kilka z nich:

 

Wirtualna rzeczywistość – zastosowania w medycynie

Wirtualna rzeczywistość znajduje szereg zastosowań i korzyści w medycynie. Symulatory stworzone na potrzeby akademickie pomagają studentom rozwijać umiejętności i talenty techniczne w rzeczywistej sytuacji z korzyścią braku zagrożeń Pozwala na przykład przygotować się do operacji i przećwiczyć przebieg jeszcze przed jej wykonaniem.

Alzheimer to choroba wciąż nieuleczalna. Wirtualna rzeczywistość może pomóc reprodukcji przeszłych obrazów i wspomóc rehabilitację umiejętności poznawczych. Może też przydać się do zwalczania różnego rodzaju fobii. Świadomość, że zetknięcie się z obiektem obaw czy lęków (wysokość, krew, zwierzę, ciemność, wystąpienia publiczne…) nie dzieje się naprawdę może stanowić pierwszy krok do zwalczenia tych zaburzeń psychicznych.

Opracowany w Tokio projekt „Augmented Satiety” mający na celu zwalczanie otyłości polega na wirtualnym zwiększeniu porcji żywności, podczas gdy w rzeczywistości rozmiar jest oryginalny, co może zmylić mózg.

Wirtualna rzeczywistość – zastosowania w grach wideo

Jednym z sektorów, gdzie technologia wirtualnej rzeczywistości znajduje szerokie możliwości zastosowania są gry wideo. Gracze wciąż poszukują nowych rozwiązań, aby poprawić jakość gry. Kupują nowoczesne konsole, wymieniają się doświadczeniami, zmieniają wirtualną lokalizację urządzenia (o zmianie adresu IP poczytać można na przykład tutaj), korzystają z usług streamingowych jak Google Stadia, wybierają najlepszej jakości routery z wbudowaną usługą VPN, aby poprawić jakość połączenia internetowego.

Wymagania graczy są różnorodne i złożone, niektórzy wolą długie przygody i zabawę w pojedynkę, inni wolą przyłączyć się do gier z setkami graczy „online” i grają wraz ze znajomymi lub innymi rywalami. Twórcy gier wychodzą im naprzeciw.

Wirtualna rzeczywistość pomaga zapewnić użytkownikom wyjątkowe wrażenia z perspektywy pierwszej osoby, mogą poczuć się jak prawdziwi bohaterowie nie opuszczając kanapy we własnym domu.

Sekcja tło

Sprawdź aktualną ofertę naszych szkoleń!

Wirtualna rzeczywistość – zastosowania w przemyśle

W przemyśle wirtualna rzeczywistość może okazać się przydatna już na etapie projektowania hal fabrycznych i linii produkcyjnych. Można dzięki temu wychwycić nieprawidłowe rozmieszczenie maszyn lub zweryfikować optymalność przejść i ciągów komunikacyjnych. Tak zwany przemysł 4.0 oznacza integrację technologii cyfrowych, co poprawia wydajność i produktywność pracy.

Co więcej, zwiększa poziom bezpieczeństwa pracowników w środowisku przemysłowym. Coraz powszechniejsze staje się zastosowanie VR w celach szkoleniowych do symulacji sytuacji ryzyka. Pracownicy uczą się korzystać z maszyn i przestrzegać protokołów bezpieczeństwa bez konieczności narażania się na faktyczne niebezpieczeństwo.

Wirtualna rzeczywistość – zastosowania w marketingu

Zwłaszcza obecnie, w realiach pandemii, tradycyjne kampanie zostały w wielu przypadkach zastąpione na kampanie interaktywne. Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości w marketingu pomaga zwiększyć atrakcyjność usługi lub produktu. Stanowi dodatkowy sposób na zainteresowanie klienta, wzbudzenie reakcji emocjonalnej i wyróżnienie się na tle konkurencji.

Interaktywne doświadczenie skupia uwagę użytkownika, prezentowana oferta bardziej zapada w pamięć, a sama marka zyskuje prestiż i opinię profesjonalnej. Klienci mogą bliżej przyjrzeć się danym produktom bez wychodzenia z domu.

Dostępne narzędzie analityczne pozwalają sprawdzić jak odbiorcy reagują na określone informacje. Odpowiednie dobranie technologii do treści przekazu i specyfiki grupy docelowej może mieć ogromny wpływ na sukces reklamy. Wirtualna rzeczywistość to potężne narzędzie do przedstawienia konsumentom historii marki, a doświadczenie można uatrakcyjnić dzięki interaktywnym wskazówkom wizualnym i dźwiękowym.

Marianna Płatek
Redaktor TechWarn, strony poświęconej cyberbezpieczeństwu i technologii. Uwielbia pisać, kocha swoją niezależność. Copywriterka i tłumaczka. Podróżniczka. Freelancerka, pełna pasji dla tego, co robi.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry