Ile razy zdarzyło Ci się wpaść na genialny tekst reklamy, który miał o kilka znaków za dużo? Tak, wiem. Ograniczenia znaków to zmora każdego, kto tworzy reklamy w AdWords. Szykuje się jednak zmiana. Google powoli testuje nowe reklamy w wyszukiwarce z większą dopuszczalną ilością znaków. I nie, nie robi tego dlatego, żeby ułatwić nam życie. Moim zdaniem jest to kolejny krok, który prowadzi do jeszcze większego zwiększenia widoczności reklam. A co za tym idzie – zwiększenia ilości kliknięć w reklamy. Gdzie możemy spodziewać się zmian?
DSA – Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce
W reklamach DSA pojawiła się dość duża zmiana w wyglądzie. Są one teraz zdecydowanie bardziej podobne do zwykłych reklam w wyszukiwarce. Opcja ta jest już dostępna na większości kont i warto się nią zainteresować. Mamy teraz więcej miejsca na tekst i warto to wykorzystać.
Jak było?
W reklamach dynamicznych mieliśmy do wykorzystania 2 linie tekstu. W każdej mogliśmy wykorzystać 35 znaków, czyli razem 70. Dodatkowo wyświetlany URL mógł mieć również 35 znaków.
Jak będzie?
Obecnie nagłówek reklamy dynamicznej generowany jest automatycznie przez Google. Tak samo wyświetlany adres URL. Mamy za to aż 80 znaków w opisie. Tak samo jak w zwykłych reklamach tekstowych. Dzięki temu nasze reklamy dynamiczne nie będą się bardzo różniły od innych reklam w sieci wyszukiwania.
Rozszerzone reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania
Od końca 2016 roku mamy już dostępne w kampaniach rozszerzone reklamy tekstowe. W lutym 2017 roku stare reklamy tekstowe zostały wyłączone i nie można ich już edytować ani dodawać. Minęło w sumie niewiele czasu, a Google znów testuje nowy wygląd reklam. Nowość jest dostępna na nielicznych kontach, jednak warto się już teraz tym zainteresować. Zmiana będzie spora, bo na opis dostaniemy dodatkowe 80 znaków!
Jak jest?
Obecnie rozszerzone reklamy tekstowe mają dwa nagłówki, każdy do 30 znaków. Opis może mieć maksymalnie 80 znaków. Dodatkowo mamy do wykorzystania dwa razy po 15 znaków w wyświetlanym adresie URL.
Jak może być?
Jeżeli testy okażą się satysfakcjonujące i Google wprowadzi nowy format, to będziemy mieli do dyspozycji dodatkowy tekst o maksymalnej długości 80 znaków. To prawie dwukrotnie zwiększa wielkość reklamy, co może być sporą przewagą na początku wprowadzania przez Google zmian. Dodatkowy tekst (z tego co podaje podpowiedź) będzie wyświetlał się tylko wtedy, gdy według prognoz AdWords będzie mógł poprawić skuteczność reklamy.
Podsumowując, obie te zmiany warto mieć na oku. Dzięki nim możemy mieć sporą przewagę nad konkurencją, a nasze reklamy będą się wyróżniały na tle innych. Jak na razie obie te opcje są dostępne tylko przez interfejs AdWords. W edytorze niestety nie da się ich wdrożyć, co trochę utrudnia aktualizację i może być bardzo żmudne, gdy na koncie mamy sporo reklam.
Sprawdźcie więc, czy wy też macie dostęp do nowych opcji i do roboty 😉