Od 1 maja 2021 r. Google zacznie pobierać nowe opłaty za reklamy wyświetlane we Francji i Hiszpanii.
- Reklamy wyświetlane we Francji: do każdej faktury lub wyciągu będzie dodawany ustawowy koszt operacyjny w wysokości 2%.
- Reklamy wyświetlane w Hiszpanii: do każdej faktury lub wyciągu będzie dodawany ustawowy koszt operacyjny w wysokości 2%.
Ustawowe koszty operacyjne zostały wprowadzone, aby pokryć część kosztów wynikających z przestrzegania przepisów dotyczących podatku od usług cyfrowych w Hiszpanii i Francji.
Poniżej przedstawiamy najważniejsze zmiany dotyczące opłat za reklamy zakupione w Google Ads:
- Opłaty będą widoczne na fakturze lub wyciągu jako osobne pozycje dla każdego kraju. Będą także wyświetlane w sekcji „Transakcje” na koncie Google Ads. Będą naliczane za wyświetlanie reklam w krajach wymienionych powyżej.
- Wraz z nowymi opłatami Google może również naliczać wszystkie podatki, takie jak podatek od sprzedaży, VAT, podatek od towarów i usług, czy QST, obowiązujące w danym kraju.
- Jeśli korzystasz z fakturowania miesięcznego lub płatności automatycznych, Google doda te opłaty do budżetu konta. Jeśli na przykład Twój budżet wynosi 100 euro, to za wyświetlanie reklam we Francji lub w Hiszpanii zostanie naliczona ustawowa opłata za koszt operacyjny w wysokości 2 euro, dlatego całkowita opłata wyniesie 102 euro (plus wszystkie podatki obowiązujące w danym kraju, np. podatek od sprzedaży, VAT, GST lub QST).
- Jeśli korzystasz z płatności ręcznych, Google może naliczać opłaty dopiero po wykorzystaniu środków wpłaconych na konto. W takim przypadku saldo konta pozostanie otwarte, a należne opłaty zostaną automatycznie potrącone z następnej przedpłaty. Jeśli na przykład za wyświetlanie reklam we Francji lub w Hiszpanii naliczona zostanie opłata z tytułu ustawowych kosztów operacyjnych w wysokości 2 euro, po czym dokonasz wpłaty w wysokości 100 euro, otrzymasz 98 euro na wyświetlanie reklam (100 euro – 2 euro) i saldo na koncie będzie wynosić 98 euro.
Co sądzicie o powyższych zmianach? Prowadzicie swoje działania na rynku francuskim bądź hiszpańskim?
Warto wspomnieć, że od 1 listopada 2020 roku Google wprowadził zmiany obowiązujące w Austrii, Turcji oraz Wielkiej Brytanii. Możecie o nich przeczytać tutaj.