Po zdobyciu wakacyjnej wiedzy na temat SEM przyszedł czas na dużą dawkę przydatnych informacji z zakresu SEO. 8 sierpnia początkujący i specjaliści z doświadczeniem wypełnili pokój na Clickmeetingu, a zaproszeni prelegenci podzielili się swoimi doświadczeniami. Po liczbie zadanych pytań możemy łatwo stwierdzić, że poruszane tematy trafiły w oczekiwania publiczności.
Spis treści
Czy można pomóc botom Google w zapoznaniu się ze stroną?
Spotkanie rozpoczęła Magdalena Kościółek, SEO Specialist i Content Specialist w DevaGroup. Podczas prezentacji omówiła kluczowe aspekty techniczne, które pomagają botom Google w skutecznej indeksacji strony internetowej.
Na początku Magda skupiła się na znaczeniu adresów kanonicznych, które rozwiązują problemy z duplikacją treści i kanibalizacją słów kluczowych. Wspomniała również o meta tagach noindex i nofollow, które pozwalają kontrolować strony indeksowane przez Google. Podkreśliła, jak istotne jest prawidłowe linkowanie wewnętrzne – nie tylko ułatwia botom nawigację, ale także wspiera pozycjonowanie stron w wynikach wyszukiwania.
Prelegentka omówiła również rolę sitemapy jako narzędzia pomagającego botom zrozumieć strukturę strony, co jest szczególnie ważne w przypadku indeksowania rozbudowanych witryn z wieloma podstronami. Na koniec zaznaczyła, że optymalizacja indeksacji polega również na blokowaniu niepotrzebnych elementów takich jak strony logowania, wyniki wyszukiwania czy PDF-y, aby nie obciążały one budżetu indeksacji.


Szukasz wsparcia w SEO?
Mamy w tym wieloletnie doświadczenie!
Zagraniczna perspektywa na SEO: biznes i technikalia
Jako drugi na wirtualnej scenie pojawił się Szymon Słowik z takaoto.pro i podzielił się z nami obserwacjami i wnioskami po konferencji w Sajgonie. Skupił się głównie na różnicach między podejściem do SEO na rynkach zagranicznych i w Polsce.
Zaznaczył, że na globalnym rynku SEO specjaliści kładą duży nacisk na techniczną stronę optymalizacji, a także na kompleksowe podejście do strategii contentowej. Wskazał, że specjaliści w większym stopniu wykorzystują dane i analizy w swoich strategiach, co pozwala na precyzyjniejsze targetowanie oraz lepszą optymalizację treści.
Szymon zwrócił też uwagę na różnice w podejściu do link buildingu – na rynkach zagranicznych dominują bardziej zaawansowane i „subtelne” techniki zdobywania linków. Podkreślił również, jak ważne jest dostosowanie strategii SEO do warunków danego rynku. Obejmuje to zarówno techniczne aspekty, jak i dostosowanie treści do lokalnych użytkowników.
Na zakończenie Szymon omówił różnice w podejściu do zarządzania budżetem SEO – okazuje się, że za granicą specjaliści inwestują więcej w długofalowe, strategiczne działania.


Chcesz więcej zaawansowanej wiedzy?
Sprawdź warsztaty SEO przed semWAW#3
Jak ulepszać SEO wiedzą z Google Ads i AI Google?
Jako ostatni mikrofon przejął Krzysztof Marzec, CEO DevaGroup. Zdradził nam, jak wykorzystać wiedzę i narzędzia dostępne w Google Ads oraz systemy sztucznej inteligencji Google do poprawy wyników SEO.
Krzysiek podkreślił, że dane z kampanii Google Ads mogą dostarczyć cennych informacji na temat efektywności słów kluczowych. Dzięki temu możemy zidentyfikować słowa o wysokim potencjale, które warto promować również w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzieliśmy się także, jak systemy AI Google, takie jak RankBrain, wpływają na algorytmy wyszukiwarki i co to oznacza dla strategii SEO.
Prelegent pokazał w praktyce, jak za pomocą narzędzi AI można automatyzować niektóre procesy optymalizacji, zwiększając efektywność działań SEO. Na koniec zaznaczył, że wykorzystanie wiedzy z Google Ads i AI może wspierać tworzenie bardziej precyzyjnych i skutecznych kampanii SEO, co przekłada się na lepsze wyniki w SERP.
Wakacyjne webinary dobiegły końca, ale to nie koniec spotkań, na których dzielimy się wiedzą! Mamy duże plany na ostatni kwartał tego roku, a na kolejne spotkanie zapraszamy 12 września. Będzie to webinar dla branży automotive – nasi eksperci opowiedzą o reklamie, pozycjonowaniu i analityce w tym właśnie obszarze.