Użytkownicy sprawdzają Facebooka przy porannej kawie czy raczej wieczorem zaraz przed kolacją? Kiedy najlepiej publikować posty, aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców? Sotrender opublikował właśnie raport, w którym przedstawia najdogodniejsze godziny na zamieszczanie treści w portalu społecznościowym. Specjaliści podkreślają, że godziny powinny być przede wszystkim dostosowane do naszej grupy docelowej.
Coraz częściej zdarza się, że osoby zajmujące się prowadzeniem komercyjnych stron na Facebooku pracują w trybie zmianowym w celu dostosowania komunikacji do nawyków jej grupy docelowej lub planują publikację wpisów na daną godzinę, co umożliwia również Sotrender.
Jednak jak widać na poniższym wykresie, ciągle jeszcze godziny, w których polscy administratorzy umieszczają na Facebooku najwięcej postów, przypadają na tzw. „czas roboczy”, czyli czas między godz. 9-17, przy czym najczęściej wybieranymi godzinami są 10, 11 oraz 13, 15 i 16. Następnie liczba postów spada, by ponownie wzrosnąć około godz. 20.
Banki zdecydowanie najchętniej publikują wpisy o godz. 11, z kolei strony o macierzyństwie swoje publikacje planują przede wszystkim na godz. 9 i 10. Natomiast administratorzy profili poświęconych alkoholom wysokoprocentowym ich komunikację prowadzą najchętniej wieczorem, około godz. 20, kiedy zwykle mają miejsce okazje do spożywania tego rodzaju trunków.
Aktywność wielu administratorów koncentruje się w godzinach pracy. Tymczasem jak pokazuje poniższy wykres, warto wyłamać się poza utarte schematy i wyjść naprzeciw użytkownikom, ponieważ podczas gdy liczba postów publikowanych przez administratorów w godzinach 17-19 spada, liczba komentarzy wzrasta.
Całość badania znajduje się na blogu Sotrendera.