10 marca 2021 roku miałem okazję uczestniczyć w szkoleniu online „SEO + Content + Link Building”, które organizowane było przez Sprawny.Marketing.
Szkolenie w formie online poprowadzone zostało przez Mariusza Bacica i Jarosława Dudka. Obaj prowadzący bardzo chętnie dzielili się swoją wiedza ze słuchaczami oraz odpowiadali na zadawane im pytania podczas trwania prezentacji, jak i podczas panelu dyskusyjnego.
Rozgrzewka
Szkolenie rozpoczęło się od nakreślania słuchaczom tego czym jest SEO i pozycjonowanie oraz przedstawienia jak na przestrzeni lat zmieniała się sama wyszukiwarka Google oraz na jakie trendy zwracać obecnie uwagę.
Część pierwsza
Po krótkim wstępie prowadzący przeszli do pierwszej części szkolenia, która poświęcona była w całości zagadnieniom on-page SEO.
W tej części szkolenia, prowadzący szczegółowo omówili techniczne aspekty optymalizacji oraz pozycjonowania stron internetowych, na które należy zwrócić uwagę w roku 2021. Słuchający mieli okazję usłyszeć m.in. o najważniejszych aspektach optymalizacji technicznej, znaczeniu linków wewnętrznych i struktury serwisu w kontekście pozycjonowania. Omówione zostały również aspekty pozycjonowania obrazów i przekierowań 301.
Część druga
Druga część szkolenia poświęcona została content marketingowi i narzędziom SEO do analizy słów kluczowych. Prowadzący przybliżyli słuchaczom czym są intencje przypisywane do słów kluczowych oraz jak wybierać i wyszukiwać słowa kluczowe. Nie mogło zabraknąć tutaj oczywiście szczegółowego omówienia słów kluczowych long-tail.
Prowadzący omówili również jak w praktyce wyszukiwać oraz wykorzystywać dane dotyczące słów kluczowych do budowy odpowiedniej struktury serwisu. Podczas tego bloku, omówili również najważniejsze aspekty SEO, na które warto zwrócić uwagę podczas produkcji i publikacji treści. Prowadzący zaprezentowali i omówili również najpopularniejsze narzędzia SEO, które wykorzystywane są przez nich w codziennej pracy z projektami.
Część trzecia
Trzecia część szkolenia poświęcona została w całości zagadnieniom związanym z pozyskiwaniem linków pozycjonujących. Sekcja ta rozpoczęła się od podstaw, gdzie prowadzący wytłumaczyli czym są linki pozycjonujące oraz omówili ich znaczenie w procesie pozycjonowania. W dalszej części prowadzący przeszli do prezentacji najpopularniejszych narzędzi SEO do analizy linków oraz konkurencji pod względem linków, które posiada. Prowadzący zaprezentowali również wybrane metody pozyskiwania linków pozycjonujących.
Na koniec każdy z uczestników miał możliwość zadawania pytań – co umożliwiło dopytanie o bardziej zawiłe aspekty SEO, na własnych przykładach.
Podsumowanie
Szkolenie z całą pewnością polecić można osobom, które chcą rozpocząć działania SEO lub „wejść” w temat pozycjonowania. Prowadzący kompleksowo omawiają najważniejszy aspekty pozycjonowania oraz tłumaczą jak rozpocząć kampanię tego typu i na co zwrócić uwagę podczas jej prowadzenia.