Statystyki Facebook – jak je sprawdzać?

Statystyki Facebook – jak je sprawdzać?

Statystyki Facebook
- jak je sprawdzać?

Facebook to jedno z najpopularniejszych mediów społecznościowych, które pozwala firmom, twórcom treści i administratorom grup monitorować skuteczność działań. Sprawdzanie statystyk na Facebooku pomaga zrozumieć, jak użytkownicy reagują na publikowane treści, jakie posty cieszą się największym zainteresowaniem i jakie strategie warto stosować, aby zwiększyć zaangażowanie.

Aby sprawdzić statystyki na Facebooku, w pierwszej kolejności musisz mieć dostęp do danego zasobu firmy, np. strony na Facebooku lub grupy. Wszystkie statystyki oraz narzędzia znajdują się Meta Business Suite. Dostępne narzędzia pozwalają śledzić różne wskaźniki, takie jak zasięg, zaangażowanie, demografia odbiorców i wiele innych, co może być przydatne w analizie skuteczności Twojej obecności na Facebooku i w podejmowaniu decyzji dotyczących strategii marketingowej.

 

Gdzie znaleźć statystyki na Facebooku i jak je analizować?

Jeśli zarządzasz stroną na Facebooku, najlepszym miejscem do sprawdzania statystyk, jest Meta Business Suite. To narzędzie pozwala na szczegółową analizę danych dotyczących strony, publikowanych postów oraz odbiorców.

Aby zapoznać się ze statystykami konkretnego profilu, należy przejść pod adres swojego fanpage’a. Na stronie głównej należy wejść w sekcję Meta Business Suite, a następnie w zakładkę Statystyki.

Po kliknięciu w zakładkę otrzymujemy szczegółowe statystyki Facebook. W panelu administracyjnym dostępne są pozostałe zakładki, takie jak: Przegląd, Plan, Wyniki, Odbiorcy, Kontakty, Analiza porównawcza, Przegląd zawartości, Dochody. Klikając w konkretną zakładkę, zostaniemy przekierowani do podstrony ze szczegółowymi danymi.

Statystyki strony

Jeśli zarządzasz stroną na Facebooku, najlepszym miejscem do sprawdzania statystyk, jest Meta Business Suite. To narzędzie pozwala na szczegółową analizę danych dotyczących strony, publikowanych przez ciebie postów oraz odbiorców.

Jak sprawdzić statystyki Twojej strony?

  1. Zaloguj się do Facebooka i przejdź do Meta Business Suite.
  2. W lewym menu wybierz zakładkę Statystyki.
  3. Możemy sprawdzić:
  • zasięg i zaangażowanie postów – ile osób widziało i reagowało na Twoje treści,
  • dane demograficzne odbiorców – wiek, płeć i lokalizacja użytkowników,
  • skuteczność filmów i relacji,
  • polubienia strony i obserwujących stronę w danym okresie.
Źródło: Meta Business Suite

Statystyki postów

Jeśli chcesz sprawdzić, które posty mają najlepsze wyniki, możesz skorzystać z zakładki Zawartość w statystykach Facebook.

Jak to zrobić?

  1. Przejdź do swojej strony na Facebooku.
  2. Kliknij zakładkę Statystyki, a następnie Zawartość.
  3. Znajdziesz tam dane dotyczące:
  • liczby polubień i reakcji,
  • kliknięć w linki,
  • udostępnień i komentarzy,
  • i wiele więcej.

Możesz posortować posty według dowolnie wybranego przez Ciebie kryterium, aby zobaczyć, które treści najlepiej działają.

Źródło: Meta Business Suite

Statystyki relacji i reels

Relacje (stories) i Reels to dynamiczne formaty treści na Facebooku, które pomagają w angażowaniu odbiorców. Aby ocenić ich skuteczność, warto regularnie analizować dostępne statystyki. Facebook dostarcza szczegółowych danych, które pozwalają mierzyć zasięg, zaangażowanie i interakcje użytkowników.

Aby sprawdzić ich statystyki:

  1. Otwórz Meta Business Suite.
  2. Przejdź do zakładki Statystyki.
  3. Wybierz Zawartość – znajdziesz tam dane dotyczące relacji oraz reels:
  • łącznej liczby wyświetleń,
  • interakcji (reakcji, odpowiedzi, udostępnień),
  • i inne.
Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Prowadzenie FanPage na Facebooku

Zleć to specjalistom z DevaGroup

Statystyki filmów

Filmy na Facebooku to jedna z najskuteczniejszych metod angażowania odbiorców. Aby zwiększyć ich efektywność, warto regularnie analizować statystyki dostępne w Meta Business Suite oraz Meta Ads Manager.

Aby sprawdzić statystyki opublikowanych filmów:

  1. Otwórz Meta Business Suite.
  2. Przejdź do Statystyk i wybierz Filmy w zakładce Zawartość.
  3. Kliknij konkretny film, aby zobaczyć szczegółowe dane.

Statystyki grupy

Jeśli zarządzasz grupą na Facebooku, możesz śledzić aktywność jej członków i skuteczność postów.

Jak sprawdzić wyniki grupy?

  1. Przejdź do zarządzanej przez Ciebie grupy.
  2. Kliknij zakładkę Statystyki grupy.
  3. Znajdziesz tam dane na temat:
  • liczby nowych członków,
  • najbardziej aktywnych użytkowników,
  • postów, które wygenerowały największe zaangażowanie.

Statystyki reklam

Jeśli prowadzisz kampanie reklamowe, szczegółowe statystyki znajdziesz w Meta Ads Manager.

Jak sprawdzić statystyki reklam?

  1. Przejdź do Meta Ads Manager.
  2. Wybierz konkretną kampanię, zestaw reklam lub pojedynczą reklamę.
  3. Możesz analizować statystyki np.:
  • kliknięć, wyświetleń i konwersji,
  • CTR, CPC, CPM,
  • Koszt za wynik i ROI (zwrot z inwestycji),
  • oraz wiele innych.

Podsumowanie

Regularne analizowanie statystyk na Facebooku pozwala dostosować strategię marketingową i zwiększyć skuteczność naszych działań. W zależności od potrzeb możesz korzystać z Meta Business SuiteStatystyk grupy lub Meta Ads Manager, aby monitorować wyniki i optymalizować swoje treści czy reklamy. Jeśli chcesz poprawić efektywność swoich działań na Facebooku, to statystyki są dobrym źródłem wiedzy i warto poświęcić czas na analizę danych i wyciąganie wniosków.

Tekst zaktualizowany, w pierwotnej wersji ukazał się na blogu w 2014 roku.

Justyna Mądro
Były pracownik na stanowisku Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży. Aktualnie: Menedżer ds. marketingu e-commerce w Multibrand Decofire.pl.

Michał Łach
SEM Specialist. W DevaGroup zajmuje się kampaniami Google Ads, Facebook Ads oraz LinkedIn Ads. Zwolennik szerokiej analizy danych. W przeszłości współpracował z taką marką jak Mi-Store. Prywatnie fan sportu, szczególnie piłki nożnej, tenisa i squasha. Jest także dyplomowanym menadżerem sportu.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry