Sprawne szkolenia: LinkedIn Marketing

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 03.2021
 
Sprawne szkolenia: LinkedIn Marketing

Sprawne szkolenia:
LinkedIn Marketing

Na początku marca odbyło się szkolenie z LinkedIn Marketing. Zostało zorganizowane przez Sprawny Marketing, a prowadziła je Dagmara Pakulska, która zajmuje się szkoleniami oraz konsultacjami z zakresu mediów społecznościowych. Pomimo, że spotkanie odbywało się online, w trakcie panowała bardzo przyjazna atmosfera, a każdy uczestnik mający wątpliwości bądź pytania, mógł liczyć na odpowiedź. Dagmara ciekawie przekazywała swoją wiedzę i dzieliła się licznymi przykładami oraz case’ami.

Dlaczego warto wziąć udział w tym szkoleniu? LinkedIn to idealne miejsce do budowania kontaktów biznesowych, bezpośredniego docierania do klientów, czy zdobywania wiedzy. W dodatku liczba użytkowników tego portalu w naszym kraju stale rośnie. Obecnie jest na nim trzy razy więcej specjalistów w porównaniu do poprzedniego roku. Sceptyków powinien przekonać fakt, że 80% leadów b2b generowanych w social mediach pochodzi z właśnie z tego źródła. To powoduje, że znajomość tego portalu społecznościowego bardzo ułatwia prowadzenie biznesu.

Szkolenie Dagmary Pakulskiej składało się z kilku głównych sekcji: Wprowadzenie w LinkedIn, profil osobisty, sieć kontaktów, Company Page i komunikacja na LinkedIn.

Na początku prowadząca podkreśliła, że na LinkedIn najważniejsze są profile osobiste – mogą one korzystać z wielu funkcji niedostępnych profilom firmowym.  Strona firmowa bez aktywności pracowników, publikujących treści, nie osiągnie sukcesu. O wiele bardziej angażujące są treści tworzone przez pracowników firmy, a nie publikowane przez strony firmowe. Dagmara podkreśliła, że własny profil należy traktować jak landing page, który powinien zaoferować coś pracodawcy, czy potencjalnym klientom.

 

Źródło: prezentacja prowadzącej

 

Na LinkedIn warto poznać swój Social Selling Index, na który składa się profil osobisty, tworzenie angażujących treści, sieć kontaktów oraz budowanie relacji. Każdy użytkownik może go sprawdzić pod tym linkiem.

Warto również zadbać o spersonalizowany link do swojego profilu, zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle oraz nagłówek. Kluczową kwestią jest także rozwijanie sieci kontaktów, w której warto mieć potencjalnych klientów, obecnych i byłych klientów, kolegów z byłej i obecnej pracy oraz liderów opinii. Na szkoleniu uczestnicy trenowali pisanie poprawnych wiadomości do osób, które chcielibyśmy mieć w swojej sieci.

Następnie Dagmara skupiła się na przekazaniu wiedzy na temat profili firmowych, których w Polsce mamy ponad 81 000, co nie jest dużą liczbą na tle krajów zachodnich. Co ważne, 76% profili firmowych nie ma więcej niż 50 obserwatorów, co wskazuje, że większość profili nie oferuje użytkownikom interesujących treści.

W dalszej części szkolenia prowadząca pokazała jak przygotowywać doskonałe posty. Uczestnicy dowiedzieli się, że użytkownicy LinkedIn preferują dłuższe wypowiedzi podzielone na akapity, aby można je było łatwo przeczytać oraz zawierające emotikony i hasztagi.

 

Źródło: prezentacja prowadzącej

 

W trakcie szkolenia pojawiły się ćwiczenia, które miały za zadanie utrwalić pozyskaną wiedzę. Dużą zaletą było to, że Dagmara Pakulska pokazywała na własnym przykładzie jak budować swoją markę osobistą na LinkedInie, ponieważ od paru lat aktywnie nad nią pracuje. Osiągnęła w tym zakresie spory sukces, za co została wyróżniona przez Forbes.

Szkolenie LinkedIn Marketing jest warte polecenia osobom, które chcą w dobrej atmosferze poszerzyć swoją wiedzę o tym portalu. Profesjonalna organizacja szkolenia, świetnie przygotowana prowadząca oraz przyjazna atmosfera zachęcają do skorzystania ze szkolenia.

Marta Nasiadka
Były pracownik na stanowisku Senior SEM Specialist w agencji DevaGroup. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (12 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry