Spadki / wzrosty SEO – WRZESIEŃ 2019

Marek Stokowski
Marek Stokowski
Archiwum 11.2019
 
Spadki / wzrosty SEO – WRZESIEŃ 2019

Spadki / wzrosty SEO - WRZESIEŃ 2019
Sprawdź, co zmieniło się w SERPach

W tym miesiącu z drobnym poślizgiem, lecz publikujemy kolejne podsumowanie zmian w wynikach wyszukiwania, które nastąpiły we wrześniu 2019. Jest one kontynuacją cyklu publikacji, w których co miesiąc analizujemy wzrosty oraz spadki widoczności domen w wynikach organicznych Google. Oprócz publikacji listy największych spadków i wzrostów widoczności domen w TOP10, staramy się przeanalizować sytuację kilku z nich. Ma to na celu stworzenia pewnego case study oraz zachęcenia branży SEO do podzielenia się własnymi obserwacjami i wnioskami na ten temat.

Jeśli znasz jeszcze jakieś ciekawe przykłady zmian widoczności oraz masz swoje spostrzeżenia dotyczące przyczyn tych zmian – zachęcam do dyskusji w komentarzach 🙂

 

Zmiany we wrześniu 2019

Wrzesień 2019 był okresem, w którym występowało wiele znaczących zmian w wynikach organicznych – ilustruje to poniższy wykres.

 

 

Największe spadki

Poniższe zestawienie jest listą domen, które odnotowały największy ilościowy spadek liczby fraz w TOP10:

 

Analiza wybranych domen

Poniżej dokonałem analizy kilku wybranych serwisów, które zaliczyły duże spadki widoczności w TOP10.

 

Cda.pl

Znaczący spadek liczby słów kluczowych w TOP10 odnotował serwis Cda.pl. 

Serwis Cda.pl odnotował spadek widoczności o ponad 20 procent, przy ilościowym spadku o 105846 słów kluczowych (pomiędzy pierwszym poniedziałkiem września a pierwszym poniedziałkiem października).

 

Widzimy tutaj, że wraz z kolejnymi aktualizacjami i zmianami interpretacji wyników na konretnych fraz, widoczność serwisu mocna zmienia się i jej wielkość drastycznie odchyla się od stałego trendu:

 

zapytaj.onet.pl

Widoczność serwisu w TOP10 na początku października była mniejsza o 99230 frazy (zmniejszyła się o ponad 21% w stosunku do początku września).

 

 

Portal ten opiera się na thin content, który jest generowany przez użytkowników. Jak widzimy na powyższym wykresie w okresie września 2018 Google zaczęło gorzej oceniać wartość serwisu i systematycznie zmniejsza się jego widoczność.

 

Opineo.pl

Widoczność w TOP10 serwisu Opineo.pl spadła o ponad 26% w stosunku do początku września.

Serwis podczas zmian algorytmu utracił część widoczności, lecz we wcześniejszym okresie odnotowywał także spadki, które potem z czasem były korygowane.

 

Największe wzrosty

Poniższe zestawienie jest zestawieniem domen, które odnotowały największy ilościowy wzrost liczby fraz w TOP10:

 

Analiza wybranych domen

Poniżej dokonałem analizy kilku wybranych serwisów, które zaliczyły duże wzrosty widoczności w TOP10.

 

Amazon.com

Jednym z serwisów, który odnotował duży wzrost liczby słów kluczowych w TOP10, jest portal amazon.com.

 

 

Możemy zaobserwować w przypadku tego serwisu, korektę widoczności po jej spadku na początku roku.

 

poradnikzdrowie.pl

Serwis ten we wrześniu odnotował wzrost widoczności, która drastycznie spadła po zmianach w SERP – w okolicach kwietnia 2019 roku.

 

Liczba słów kluczowych w TOP10 na początku października była większa o ponad 20%, w stosunku do jej liczby na początku września. Daje to nam wzrost widoczności o 62827 słów kluczowych.

Korekta ta przywróciła podobny poziom widoczności, co przed zmianami w kwietniu 2019.

 

zdrowie.wprost.pl

Serwis ten we wrześniu odnotował wzrost widoczności o 166 % w stosunku do poprzedniego miesiąca – daje to wzrost o 11803 frazy w TOP10.

 

Wzrost ten jest powrotem do trendu, który miał miejsce przed lipcem 2019.

 

Metodologia tworzenia zestawienia

Artykuł ten powstał we współpracy z SENUTO, na podstawie zbieranych danych dotyczących widoczności domen w Google. Do porównywania widoczności miesiąc do miesiąca, wykorzystaliśmy ilość słów kluczowych w TOP10, która została pobrana w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca. Daje to nam możliwość porównania zarówno ilościowej różnicy liczby słów, jak i procentowego wzrostu/spadku – dla wszystkich badanych przez SENUTO słów kluczowych.

 

 

Marek Stokowski
Były pracownik na stanowisku SEO Specialist w DevaGroup, odpowiedzialny za prowadzenie kampanii SEO oraz wykonywanie rozbudowanych audytów SEO. Prywatnie motocyklista i wielbiciel psów rasy Alaskan Malamute.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (27 głosów, średnia: 4,96 / 5)
Loading...
Przewiń do góry