Spadki / wzrosty SEO – STYCZEŃ 2021

Marek Stokowski
Marek Stokowski
Archiwum 02.2021
 
Spadki / wzrosty SEO – STYCZEŃ 2021

Spadki / wzrosty SEO - Styczeń 2021
Sprawdź, co zmieniło się w SERPach

Kontynuujemy serię artykułów z podsumowaniem zmian w wynikach wyszukiwania, które nastąpiły w poprzednim miesiącu. Dziś przedstawię efekty zmian widoczności w styczniu 2021. Porównaliśmy dane z pierwszego tygodnia lutego vs dane z pierwszego tygodnia stycznia. Oprócz publikacji listy największych spadków i wzrostów widoczności domen w TOP10, staramy się przeanalizować sytuację kilku z nich. Ma to na celu stworzenia pewnego case study oraz zachęcenia branży SEO do podzielenia się własnymi obserwacjami i wnioskami na ten temat.

Jeśli znasz jeszcze jakieś ciekawe przykłady zmian widoczności oraz masz swoje spostrzeżenia dotyczące przyczyn tych zmian – zachęcam do dyskusji w komentarzach 🙂

 

Zmiany w styczniu 2021

Styczeń 2021 był okresem, w którym działo się wiele w konteście zmian widoczności – ilustruje to poniższy wykres.

 

 

Największe spadki

Poniższe zestawienie jest listą domen, które odnotowały największy ilościowy spadek liczby fraz w TOP10:

 

Analiza wybranych domen

Poniżej dokonałem analizy kilku wybranych serwisów, które zaliczyły duże spadki widoczności w TOP10.

 

Skapiec.pl

Serwis Skapiec.pl odnotował spadek widoczności o ponad 25 procent, przy ilościowym spadku o 78133 słów kluczowych (pomiędzy pierwszym poniedziałkiem lutego a pierwszym poniedziałkiem stycznia).

 

 

Spadek ten jest konsekwencją przeliczenia wyników 18 stycznia po ostatnich aktualizacja Google.

 

Zumi.pl

Widoczność serwisu w TOP10 na początku lutego była mniejsza o 55130 fraz (zmniejszyła się o ponad 50% w stosunku do początku stycznia).

 

 

 

Podobnie jak wcześniej opisywany portal – utracił widoczność po korekcie wyników w dniu 18 stycznia.

 

 

Spidersweb.pl

Widoczność serwisu w TOP10 na początku lutego była mniejsza o 40186 fraz (zmniejszyła się o ponad 29% w stosunku do początku stycznia).

 

 

Po spadku z dnia 18 stycznia serwis odnotował najgorszą widoczność od 3 lat.

 

Sekcja tło

Pomożemy Ci w SEO Twojej strony!

 

Największe wzrosty

Poniższe zestawienie jest zestawieniem domen, które odnotowały największy ilościowy wzrost liczby fraz w TOP10:

 

Analiza wybranych domen

Poniżej dokonałem analizy kilku wybranych serwisów, które zaliczyły duże wzrosty widoczności w TOP10.

 

Empik.com

Jednym z serwisów, który odnotował duży wzrost liczby słów kluczowych w TOP10 (również procentowo), jest portal Empik.com. Nastąpił wzrost o ponad 19% – miesiąc do miesiąca.

 

Wzrost jest kontyuacją ostatnich wzrostów – również po aktualizacji Google w styczniu 2020:

 

 

 

 

Taniaksiazka.pl

Portal ten odnotował wzrost widoczności o ponad 36% w stosunku do poprzedniego okresu – co daje aż wzrost liczbowy o 64333.

 

 

Wzrost widoczności po 18 stycznia 2021 jest kontynuacją poprzednich wzrostów.

 

Apteline.pl

Portal ten odnotował wzrost widoczności o ponad 38% w stosunku do poprzedniego okresu – co daje aż wzrost liczbowy o 25665 fraz.

 

 

Serwis ten jest przykładem, gdzie zmiany SERP 18 stycznia 2021 są korektą aktualizacji ze stycznia 2020:

 

 

Metodologia tworzenia zestawienia

Artykuł ten powstał we współpracy z SENUTO, na podstawie zbieranych danych dotyczących widoczności domen w Google. Do porównywania widoczności miesiąc do miesiąca, wykorzystaliśmy ilość słów kluczowych w TOP10, która została pobrana w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca. Daje to nam możliwość porównania zarówno ilościowej różnicy liczby słów, jak i procentowego wzrostu/spadku – dla wszystkich badanych przez SENUTO słów kluczowych.

 

 

Marek Stokowski
Były pracownik na stanowisku SEO Specialist w DevaGroup, odpowiedzialny za prowadzenie kampanii SEO oraz wykonywanie rozbudowanych audytów SEO. Prywatnie motocyklista i wielbiciel psów rasy Alaskan Malamute.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (109 głosów, średnia: 4,87 / 5)
Loading...
Przewiń do góry