Spadki / wzrosty SEO – LISTOPAD 2019

Marek Stokowski
Marek Stokowski
Archiwum 12.2019
 
Spadki / wzrosty SEO – LISTOPAD 2019

Spadki / wzrosty SEO - LISTOPAD 2019
Sprawdź, co zmieniło się w SERPach

W tym miesiącu publikujemy kolejne podsumowanie zmian w wynikach wyszukiwania, które nastąpiły w listopadzie 2019. Jest one kontynuacją cyklu publikacji, w których co miesiąc analizujemy wzrosty oraz spadki widoczności domen w wynikach organicznych Google. Oprócz publikacji listy największych spadków i wzrostów widoczności domen w TOP10, staramy się przeanalizować sytuację kilku z nich. Ma to na celu stworzenia pewnego case study oraz zachęcenia branży SEO do podzielenia się własnymi obserwacjami i wnioskami na ten temat.

Jeśli znasz jeszcze jakieś ciekawe przykłady zmian widoczności oraz masz swoje spostrzeżenia dotyczące przyczyn tych zmian – zachęcam do dyskusji w komentarzach 🙂

 

Zmiany w listopadzie 2019

Listopad 2019 był okresem, w którym występowało kilka znaczących zmian w wynikach organicznych – ilustruje to poniższy wykres.

 

 

Największe spadki

Poniższe zestawienie jest listą domen, które odnotowały największy ilościowy spadek liczby fraz w TOP10:

 

Analiza wybranych domen

Poniżej dokonałem analizy kilku wybranych serwisów, które zaliczyły duże spadki widoczności w TOP10.

 

Panoramafirm.pl

Serwis Panoramafirm.pl odnotował spadek widoczności o ponad 30 procent, przy ilościowym spadku o 105614 słów kluczowych (pomiędzy pierwszym poniedziałkiem grudnia a pierwszym poniedziałkiem listopada). Nagły spadek nastąpił w dniu 11 listopada.

 

 

Widzimy tutaj, że wraz z kolejnymi aktualizacjami i zmianami w SERP, widoczność serwisu regularnie maleje.

 

 

Zdrowie.tvn.pl

Widoczność domeny głównej serwisu w TOP10 na początku grudnia była mniejsza o 57583 frazy (zmniejszyła się o ponad 37% w stosunku do początku listopada).

 

 

W przypadku serwisu Zdrowie.tvn.pl spadki również nastąpiły w dniu 11 listopada 2019.

 

 

 

Mamotoja.pl

Widoczność w TOP10 serwisu Mamotoja.pl spadła o ponad 39% w stosunku do początku listopada. Największy spadek miał miejsce 4 listopada.

 

To już drugi tak drastyczny spadek – poprzedni miał miejsce 11 marca.

 

 

Największe wzrosty

Poniższe zestawienie jest zestawieniem domen, które odnotowały największy ilościowy wzrost liczby fraz w TOP10:

 

Analiza wybranych domen

Poniżej dokonałem analizy kilku wybranych serwisów, które zaliczyły duże wzrosty widoczności w TOP10.

 

Linguee.pl

Jednym z serwisów, który odnotował duży wzrost liczby słów kluczowych w TOP10, jest portal Linguee.pl.

 

 

Możemy zaobserwować w przypadku tego serwisu, korektę widoczności po jej spadku z 2 września 2019.

 

 

Songlyrics.com

Serwis ten w listopadzie odnotował wzrost widoczności, który jest powrotem do poziomu z początku spadków, mających miejsce od lipca 2016 roku.

 

Liczba słów kluczowych w TOP10 na początku grudnia była większa o ponad 800%, w stosunku do jej liczby na początku listopada. Daje to nam wzrost widoczności o 20329 słów kluczowych.

 

 

Rome2rio.com

Serwis ten w listopadzie odnotował wzrost widoczności o ponad 300% w stosunku do poprzedniego miesiąca – daje to wzrost o 17314 fraz w TOP10.

 

 

Metodologia tworzenia zestawienia

Artykuł ten powstał we współpracy z SENUTO, na podstawie zbieranych danych dotyczących widoczności domen w Google. Do porównywania widoczności miesiąc do miesiąca, wykorzystaliśmy ilość słów kluczowych w TOP10, która została pobrana w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca. Daje to nam możliwość porównania zarówno ilościowej różnicy liczby słów, jak i procentowego wzrostu/spadku – dla wszystkich badanych przez SENUTO słów kluczowych.

 

 

Marek Stokowski
Były pracownik na stanowisku SEO Specialist w DevaGroup, odpowiedzialny za prowadzenie kampanii SEO oraz wykonywanie rozbudowanych audytów SEO. Prywatnie motocyklista i wielbiciel psów rasy Alaskan Malamute.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (47 głosów, średnia: 4,89 / 5)
Loading...
Przewiń do góry