W tym miesiącu publikujemy kolejne podsumowanie zmian w wynikach wyszukiwania, które nastąpiły w listopadzie 2019. Jest one kontynuacją cyklu publikacji, w których co miesiąc analizujemy wzrosty oraz spadki widoczności domen w wynikach organicznych Google. Oprócz publikacji listy największych spadków i wzrostów widoczności domen w TOP10, staramy się przeanalizować sytuację kilku z nich. Ma to na celu stworzenia pewnego case study oraz zachęcenia branży SEO do podzielenia się własnymi obserwacjami i wnioskami na ten temat.
Jeśli znasz jeszcze jakieś ciekawe przykłady zmian widoczności oraz masz swoje spostrzeżenia dotyczące przyczyn tych zmian – zachęcam do dyskusji w komentarzach 🙂
Zmiany w listopadzie 2019
Listopad 2019 był okresem, w którym występowało kilka znaczących zmian w wynikach organicznych – ilustruje to poniższy wykres.
Największe spadki
Poniższe zestawienie jest listą domen, które odnotowały największy ilościowy spadek liczby fraz w TOP10:
Analiza wybranych domen
Poniżej dokonałem analizy kilku wybranych serwisów, które zaliczyły duże spadki widoczności w TOP10.
Panoramafirm.pl
Serwis Panoramafirm.pl odnotował spadek widoczności o ponad 30 procent, przy ilościowym spadku o 105614 słów kluczowych (pomiędzy pierwszym poniedziałkiem grudnia a pierwszym poniedziałkiem listopada). Nagły spadek nastąpił w dniu 11 listopada.
Widzimy tutaj, że wraz z kolejnymi aktualizacjami i zmianami w SERP, widoczność serwisu regularnie maleje.
Zdrowie.tvn.pl
Widoczność domeny głównej serwisu w TOP10 na początku grudnia była mniejsza o 57583 frazy (zmniejszyła się o ponad 37% w stosunku do początku listopada).
W przypadku serwisu Zdrowie.tvn.pl spadki również nastąpiły w dniu 11 listopada 2019.
Mamotoja.pl
Widoczność w TOP10 serwisu Mamotoja.pl spadła o ponad 39% w stosunku do początku listopada. Największy spadek miał miejsce 4 listopada.
To już drugi tak drastyczny spadek – poprzedni miał miejsce 11 marca.
Największe wzrosty
Poniższe zestawienie jest zestawieniem domen, które odnotowały największy ilościowy wzrost liczby fraz w TOP10:
Analiza wybranych domen
Poniżej dokonałem analizy kilku wybranych serwisów, które zaliczyły duże wzrosty widoczności w TOP10.
Linguee.pl
Jednym z serwisów, który odnotował duży wzrost liczby słów kluczowych w TOP10, jest portal Linguee.pl.
Możemy zaobserwować w przypadku tego serwisu, korektę widoczności po jej spadku z 2 września 2019.
Songlyrics.com
Serwis ten w listopadzie odnotował wzrost widoczności, który jest powrotem do poziomu z początku spadków, mających miejsce od lipca 2016 roku.
Liczba słów kluczowych w TOP10 na początku grudnia była większa o ponad 800%, w stosunku do jej liczby na początku listopada. Daje to nam wzrost widoczności o 20329 słów kluczowych.
Rome2rio.com
Serwis ten w listopadzie odnotował wzrost widoczności o ponad 300% w stosunku do poprzedniego miesiąca – daje to wzrost o 17314 fraz w TOP10.
Metodologia tworzenia zestawienia
Artykuł ten powstał we współpracy z SENUTO, na podstawie zbieranych danych dotyczących widoczności domen w Google. Do porównywania widoczności miesiąc do miesiąca, wykorzystaliśmy ilość słów kluczowych w TOP10, która została pobrana w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca. Daje to nam możliwość porównania zarówno ilościowej różnicy liczby słów, jak i procentowego wzrostu/spadku – dla wszystkich badanych przez SENUTO słów kluczowych.