Ostatni kwartał to dla wielu biznesów najbardziej intensywny czas w roku. Szczególnie tych działających w branży e-commerce. Promocje na Black Friday, końcoworoczne wyprzedaże czy zbliżający się okres świąteczno-noworoczny napędzają sprzedaż i zainteresowanie konsumentów. Aby wyróżnić się na tle konkurencji i móc zamknąć ten rok z sukcesem, konieczne jest strategiczne podejście i odpowiednie rozplanowanie działań na Q4. Właśnie temu zagadnieniu poświęciliśmy nasz ostatni event dla Klientów, który odbył się w biurze Google. Sprawdź szczegóły!
Strategiczne podejście do Q4
8 października 2024 roku wspólnie z Google zorganizowaliśmy spotkanie dla naszych Klientów. Do biura Google w Warszawie zaprosiliśmy różne biznesy: od e-commerce, przez usługi, startupy, małe przedsiębiorstwa, aż po duże organizacje – a tematy dobraliśmy tak, by były uniwersalne i każdy z naszych Gości znalazł coś dla siebie. Celem eventu była przede wszystkim – wiedza i wartościowy networking. Główną ideą spotkania zaś było przygotowanie naszych Klientów na wyzwania biznesowe, jakie czekają ich w ostatnim kwartale tego roku. Nasi Goście mogli wysłuchać merytorycznych wystąpień specjalistów z DevaGroup, a także przedstawicieli Google.
Piotr Sadło: Pozwól sztucznej inteligencji Google pracować dla Ciebie
Jako pierwszy wystąpił Piotr Sadło, Strategic Agency Manager w Google, który opowiedział o tym, jak wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennej pracy marketera. Jego prezentacja koncentrowała się na trzech kluczowych obszarach zastosowania AI Google: pomiarze efektywności działań, tworzeniu i optymalizacji kampanii oraz wsparciu procesów kreatywnych. Piotr podzielił się z naszymi Klientami praktycznymi poradami i cennymi wskazówkami, które mogą przyczynić się do zyskania przewagi konkurencyjnej w Q4.
Michał Grzeszczyk: Jak wykorzystać potencjał kampanii Google, aby osiągnąć Twoje cele w Q4?
Michał Grzeszczyk, Senior Account Manager w Google, wyjaśnił, jak wykorzystać potencjał kampanii Google, aby osiągnąć cele w Q4. Uczestnicy dowiedzieli się m.in. jakie trendy panują w zachowaniach konsumentów, jak zaplanować działania na najbliższe tygodnie, a także jak sztuczna inteligencja Google może przyczynić się do osiągnięcia sukcesu w ostatnim kwartale roku.
Marta Koziarz: Dlaczego i jak przygotować się do Q4?
Po przerwie kawowej Marta Koziarz, Head of SEM w DevaGroup, odpowiedziała na pytanie, dlaczego i jak przygotować się do Q4. W swojej prezentacji omówiła prognozy na nadchodzące tygodnie, a także tendencje zakupowe Polaków w 2024 roku. Krok po kroku pokazała, jak w szybki i bezpłatny sposób przygotować wideo do kampanii Performance Max, które przyczyni się do zwiększenia konwersji. Omówiła również dobre praktyki i efekty strategii Power Pair. A na koniec przeprowadziła konkurs prawda/fałsz, aby przetestować i utrwalić wiedzę, którą przekazała. Okazało się, że uczestnicy słuchali bardzo uważnie, ponieważ mogliśmy nagrodzić aż 28 osób.
Kamil Sroka: Jak tworzyć treści, które sprzedają?
Kolejną prelekcję wygłosił nasz Head of SEO, Kamil Sroka, który podzielił praktycznymi poradami dotyczącymi tego, jak tworzyć treści, które sprzedają. Klienci dowiedzieli się m.in. na co szczególnie zwracać uwagę przy tworzeniu contentu, jakie elementy tekstu przyciągają uwagę odbiorców, oraz jak analizować dane, by tworzyć treści o wysokiej skuteczności. Kamil podkreślił również, dlaczego warto integrować działania SEO z kampaniami Google Ads, aby maksymalizować efekty. W prelekcji nie zabrakło wielu humorystycznych wstawek, które pomogły naszym Klientom lepiej przyswoić wiedzę, a aktywne uczestnictwo nagradzane było słodkimi upominkami.
Krzysztof Marzec: Jak SEM może zmienić Twój marketing?
Event zakończyło wystąpienie Krzysztofa Marca, który opowiedział o tym, jak SEM może zmienić marketing. Nasz CEO zaprezentował, w jaki sposób analiza słów kluczowych, dane z kampanii oceniające skuteczność stron docelowych, optymalizacja SEO oraz tworzenie treści przy wsparciu AI mogą zmienić postrzeganie strony internetowej przez naszych Klientów. Skupił się również na wpływie SEM na inne obszary, takie jak social media czy strategia content marketingowa. Prezentacja obfitowała w narzędzia, praktyczne porady oraz konkretne przykłady, a całość zakończyła się krótkim quizem z nagrodami.
Networking
Podczas przerw kawowych uczestnicy mieli okazję do nawiązania wartościowego networkingu. Nasi Klienci mogli porozmawiać z prelegentami, którzy chętnie odpowiadali na pytania dotyczące prezentacji, a także konkretnych wyzwań biznesowych uczestników. Na evencie obecni byli opiekunowie handlowi DevaGroup, którzy mieli okazję porozmawiać z Klientami na temat wrażeń po prezentacjach, a także naszej współpracy. Dodatkowo Goście rozmawiali między sobą, co pozwoliło wymienić się doświadczeniami oraz zdobyć cenne kontakty biznesowe.
Podsumowanie
Jesteśmy pewni, że po tym evencie nasi Klienci są przygotowani na ostatni kwartał tego roku. Wiedza, którą przekazaliśmy, z pewnością, pomoże w skuteczniejszym planowaniu działań na kolejne tygodnie i opracowaniu taktyk, które pozwolą zakończyć ten rok z sukcesem. Cieszymy się, że wspólnie z Google mogliśmy stworzyć przestrzeń do wymiany wiedzy, doświadczeń i kontaktów biznesowych. Już nie możemy doczekać się kolejnych spotkań na żywo!