Skąd brać słowa kluczowe do kampanii zagranicznych?

Aleksandra Kuszewska
Aleksandra Kuszewska
Archiwum 09.2022
 
Skąd brać słowa kluczowe do kampanii zagranicznych?

Skąd brać słowa kluczowe
do kampanii zagranicznych?

System Google Ads umożliwia prowadzenie działań reklamowych nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Podczas przygotowywania kampanii skierowanych na inne państwa, jedną z bardziej istotnych rzeczy jest znalezienie trafnych słów kluczowych, dzięki którym reklamy będą mogły trafić do osób wyszukujących dane frazy. Jak zatem znaleźć odpowiednie słowa do kampanii skierowanych za granicę? Istnieje wiele narzędzi, które możemy wykorzystać w trakcie przygotowywania reklam.

Planer słów kluczowych

Jednym z popularniejszych sposobów do poszukiwania nowych fraz jest planer słów kluczowych. To bezpłatne narzędzie dostępne w Google Ads umożliwia sprawdzenie liczby wyszukiwań danej frazy oraz przygotowuje propozycje nowych słów kluczowych. Podczas tworzenia kampanii jest to jedno z kluczowych narzędzi, które warto wykorzystać. Jeśli chcemy sprawdzić popularność danej frazy w innym kraju, musimy wpisać wybrane przez nas słowa kluczowe, a następnie po wyświetleniu wyników należy zmienić lokalizację oraz wybrać język, w którym chcemy się reklamować.

 

Po zmianie języka oraz kraju, poniżej wyświetlają się wyniki wyszukiwania oraz przykładowe propozycje podobnych fraz. Istnieje możliwość sprawdzenia aż 10 słów kluczowych w tym samym czasie, wystarczy wpisać je po kolei w okienku, dzięki czemu możemy od razu sprawdzić, które z nich mają najlepsze wyniki. Co więcej, w planerze możemy ustawić konkretny przedział czasowy, w którym chcemy sprawdzić wpisaną frazę oraz inne, podobne propozycje słów i liczbę ich wyszukiwań.

 

Google Trends

Kolejnym bezpłatnym narzędziem od Google, które możemy wykorzystać podczas wyszukiwania zagranicznych słów kluczowych są Trendy Google. Dzięki niemu można sprawdzić popularne wyszukiwania w danym kraju oraz porównać liczbę wyszukiwań wpisanych fraz w wybranym okresie.

 

Google Trends pokazuje również inne wyszukiwania związane z konkretnymi frazami kluczowymi, dzięki którym możemy poznać często wyszukiwane słowa, które mogą okazać się przydatne podczas tworzenia naszej kampanii.

 

Answer the public

Answer the public to kolejne bezpłatne narzędzie, dzięki któremu możemy sprawdzić różne połączenia i kombinacje słów kluczowych, które są wpisywane przez użytkowników w Google. W trakcie wyszukiwania, podobnie jak w innych aplikacjach, należy wybrać konkretny język oraz lokalizacje, żeby sprawdzić wyszukiwania fraz oraz propozycje nowych słów w danym regionie.

 

Co więcej, w aplikacji frazy kluczowe są również podzielone alfabetycznie, co ułatwia znalezienie interesujących fraz do naszej kampanii z każdą literą alfabetu.

 

 

Ubersuggest

Kolejnym częściowo bezpłatnym narzędziem jest Ubersuggest, który stosowany jest do wyszukiwania słów kluczowych. W wersji bezpłatnej umożliwia on sprawdzenie trzech fraz dziennie. Dzięki niemu możemy sprawdzić liczbę wyszukiwań danego słowa oraz przybliżony CPC (koszt za kliknięcie). Ubersuggest podpowiada również podobne frazy do wpisanego słowa kluczowego i pokazuje ich popularność.

 

Semstorm

Semstorm to narzędzie, które umożliwia między innymi znalezienie nowych, popularnych w danym kraju słów kluczowych. Na stronie możemy znaleźć część bezpłatnych opcji, a jedna z nich daje możliwość znalezienia nowych sugestii fraz, podzielonych na wyszukiwania proste, z przyimkami bądź w formie pytań. Podobnie, jak w przypadku pozostałych aplikacji, Semstorm umożliwia wybranie kraju, w którym chcemy sprawdzić wyszukiwania. Co więcej, w narzędziu możemy sprawdzić również popularne frazy nie tylko w danym państwie, ale również w konkretnym mieście, co jest bardzo przydatną opcją.

 

Powyższe narzędzia to tylko jedne z wielu dostępnych opcji, dzięki którym można znaleźć interesujące słowa kluczowe. Posiadając jedną frazę kluczową, taką jak “red dress”, aplikacje dostarczają wiele nowych słów w przeróżnych kombinacjach, które możemy wykorzystać w kampaniach w sieci wyszukiwania. Ponadto, średnia liczba wyszukiwań umożliwia nam wstępne oszacowanie, które frazy lepiej wykorzystać w kampaniach.

Podsumowanie

Na rynku istnieje zarówno wiele płatnych, jak i bezpłatnych narzędzi, dzięki którym możemy czerpać inspiracje słów kluczowych dla kampanii reklamowych lokalnych i zagranicznych. Co więcej, możemy sprawdzać popularność danych fraz na podstawie lokalizacji oraz wybranego języka. Dzięki wykorzystywaniu tych aplikacji i sprawdzaniu słów kluczowych, nasze kampanie mogą osiągnąć naprawde świetne wyniki. Warto korzystać z tych narzędzi w trakcie codziennej pracy przy tworzeniu kampanii. Podsumowując, wyszukiwanie słów kluczowych do kampanii zagranicznych nie różni się zbytnio od poszukiwania fraz do działań reklamowych w Polsce – wystarczy tylko ustawić odpowiednią lokalizację oraz język.

Sekcja tło

Kampanie Google Ads na frazy sprzedażowe!

Aleksandra Kuszewska
SEM Specialist. Certyfikowana specjalistka Google Ads. W DevaGroup prowadzi kampanie w systemach Google Ads, Facebook Ads oraz Microsoft Ads. Prywatnie miłośniczka skandynawskich kryminałów oraz długich spacerów.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (11 głosów, średnia: 4,91 / 5)
Loading...
Przewiń do góry