SEOpress – styczeń 2022

SEOpress – styczeń 2022

SEOpress
- styczeń 2022

Nowy rok rozpoczynamy z nową serią artykułów na naszym blogu. Co miesiąc będziemy zbierać dla Was najciekawsze informacje ze świata SEO. Zaczynamy od nowości SEO ze stycznia 2022. Zapraszamy do podsumowania.

 

Podczas nagrania Google SEO office-hours z dnia 14 stycznia, John Mueller wypowiedział się między innymi na temat plików robots.txt. Na pytanie, czy duży plik robots.txt (czyli taki, który zawiera tysiące wierszy) może wpłynąć negatywnie na SEO, ekspert odpowiada że na pewno nie bezpośrednio. Aczkolwiek tak duży plik jest trudny w utrzymaniu, co z kolei może spowodować przypadkowe problemy, które mogą w jakimś stopniu wpłynąć na SEO witryny.

Link do wideo

Google opublikował wideo, w którym John Mueller udostępnia nam porady dotyczące migracji witryn.

Link do wideo

5 stycznia w krótkim filmie z serii #AskGooglebot John Mueller, odpowiada na pytania dotyczące, czy wybór odpowiedniej domeny i jej rozszerzeń ma wpływ na SEO.

Link do wideo

Problem z nadawaniem uprawnień polegał na niejasnej informacji o statusie użytkownika. GSC błędnie pokazywało status “Oddelegowany właściciel”, nawet jeżeli się nim nie było i posiadało jedynie uprawnienia pełnoprawnego użytkownika. Obecnie zostało to naprawione i jeżeli nie masz uprawnień do dodawania i usuwania użytkowników pojawi się jasny komunikat, który mówi, że “nie jesteś zweryfikowanym właścicielem”.Tylko delegowani właściciele mogą zarządzać użytkownikami i uprawnieniami.
Aktualizacja Page Experience Update dotyczyła weryfikacji stron internetowych pod kątem jej użyteczności (wskaźniki Core Web Vitals). Raport Page Experience Signals w Google Search Console jest dostępny od kwietnia 2021, ale tylko dla wersji mobilnych. 17 stycznia 2022 GSC uruchomiło także wersję dla wersji desktopowych, którą można znaleźć w Eksperymenty i personalizacja → Jakość strony.
Zmieniły się właściwości uporządkowanych danych dla przepisów. W oficjalnej dokumentacji Google znajdziemy informację o usunięciu niektórych wskazówek. Dlatego jeśli jesteś właścicielem witryny, która używa wtyczek do danych strukturalnych dla przepisów, warto je sprawdzić i zaktualizować.
Pomimo tego, że kilku miesięcy cała branża SEO obserwuje problemy z indeksowaniem treści Google zastanawia się nad jeszcze większymi ograniczeniami. Mając na uwadze środowisko naturalne i zanieczyszczenia, które emitują serwerownie, jednym z celów Google na 2022 będzie przejście na zrównoważone indeksowanie. Co to oznacza? Oszczędzanie zasobów obliczeniowym poprzez ograniczenie ponownego indeksowania istniejących treści. Pomysł je na razie na etapie dyskusji i szukaniu rozwiązań, aby dowiedzieć się, które strony wymagają odświeżania indeksowania, a które nie.Będziemy obserwować, co wyniknie z tego pomysłu :)
Nowy tag robots indexifembedded umożliwia indeksowanie zawartości strony, np. multimediów, które umieszczone za pomocą iframes, nawet jeżeli na danej stronie znajduje się noindex.Jest to przydatne zwłaszcza wtedy, gdy blokujemy indeksację własnych stron z multimediami, lecz chcemy, by były one indeksowane na stronach innych firm. Więcej informacji i przykładów znajdziecie w linku źródłowym.
Komunikat od Google: Problem z logowaniem w Google Search Console może spowodować spadek liczby kliknięć i wyświetleń dla grafiki w witrynie w raporcie skuteczności GSC. Problem miał miejsce w dniach 24-27 stycznia.
Na oficjalnym blogu Google pojawił się wpis o uruchomieniu nowego interfejsu API do sprawdzania adresów URL w Google Search Console. Takie rozwiązanie zapewnia dostęp za pośrednictwem zewnętrznych aplikacji do danych na poziomie adresów URL usług zarządzanych w Google Search Console.
John Mueller odpowiada na pytanie, czy strony archiwum autorów mają wpływ na ich wyniki EAT.
Anna Jurczyk
SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów i optymalizację stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka podróży, aktywnego stylu życia oraz psów rasy Border Collie.

Alicja Stojek-Szewczuk
Senior SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (14 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry