SEOpress – sierpień 2024

SEOpress – sierpień 2024

SEOpress
- sierpień 2024

W ostatnim miesiącu branża SEO zmagała się z kolejną aktualizację algorytmu Google. Nowe funkcje w narzędziu Search Console, odświeżenie wyglądu Google Trends, a także liczne ciekawostki od Johna Mullera wskazują na kontynuację dynamicznych zmian w świecie SEO, które wymagają stałego monitoringu i dostosowywania się do nowych standardów i praktyk. Zapraszamy do lektury!

Amerykański Federalny Sąd Okręgowy orzekł, że Google jest monopolistą na rynku wyszukiwarek internetowych. Decyzja ta jest wynikiem trwającej sprawy antymonopolowej, w której Google zostało oskarżone o nadużywanie swojej dominującej pozycji, aby zablokować konkurencję. Google planuje odwołanie się od tej decyzji.
Google wprowadza nową funkcję rekomendacji w Search Console, które są generowane na podstawie danych takich jak indeksowanie, skanowanie i wyświetlanie stron. Funkcja sugeruje działania, np. dodawanie uporządkowanych danych czy map witryn, aby poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania. Rekomendacje są dostępne na stronie przeglądu w Search Console, ale na razie tylko dla wybranych witryn. Google planuje stopniowo rozszerzać tę funkcję i dostosowywać ją do potrzeb użytkowników.
W internecie nadal można znaleźć duże strony, które używają mobilnych adresów w formacie M-Dot URLs. John Mueller na LinkedInie przestrzegł właścicieli takich stron przed ustawianiem kanonicznych adresów na wersje mobilne, w związku z pełnym przejściem na mobilnego googlebota.
W wynikach organicznych zauważono wzrost linków z doklejonym parametrem "srsltid", które są generowane przez Merchant Center. Zjawisko to ma w opinii ekspertów związek z połączeniem GMC i Google Analytics i nie jest zamierzone. Zalecane jest stosowanie tagów kanonicznych, aby uniknąć duplikacji, lecz nie jest to oficjalna informacja od Google, który jeszcze nie skomentował tego problemu.
Google Trends wprowadził nowy design sekcji "Trending Now," który ma na celu poprawę prezentacji najnowszych trendów. Nowy wygląd ma na celu ułatwienie użytkownikom szybszego dostępu do informacji o tym, co jest obecnie popularne, a także poprawę ogólnej estetyki i użyteczności narzędzia (więcej opcji filtrowania, czy też możliwość eksportu danych).
Google opublikował oficjalną informację o wdrożeniu aktualizacji swojego algorytmu. Według dość skąpej i mocno ogólnikowej informacji, w aktualizacji chodziło o dostarczanie użytkownikom jak najbardziej przydatnych treści, a nie tych tworzonych w celu manipulacji wynikami wyszukiwania. Aktualizacja miała również na celu lepsze wychwycenie ulepszeń, które mogły zostać wprowadzone przez witryny. Według zawartych informacji takie aktualizacje mają pojawiać się regularnie i mieć ten sam cel.
Na Google Search Central odświeżeniu uległa strona dedykowana eventom Search Central Live events. Dotychczas mogliśmy tam znaleźć tylko krótkie notki na temat bieżących wydarzeń, natomiast po zmianach jest ona zdecydowanie bardziej użyteczna. Zostały dodane sekcje o innych wydarzeniach branżowych, a także pełna lista wszystkich eventów, nie tylko tych z grupy Search Central Live events.
Google zaktualizował podstronę dotyczącą wytycznych dla materiałów video publikowanych na stronach. Dodane zostały dość szczegółowe opisy dotyczące indeksowania filmów przez Google, a także na temat ich odpowiedniej konfiguracji, mającej na celu usprawnienie procesu wspomnianej wcześniej indeksacji.
Znacznie rozbudowana została podstrona informacyjna na temat głównych aktualizacji algorytmu. Dodane zostały informacje oraz krótkie instrukcje dotyczące sprawdzania spadków ruchu za pomocą narzędzia Google Search Console. Podano również informację o tym, w jaki sposób prawidłowo ocenić znaczące spadki pozycji, a także, w jaki sposób wyciągać wnioski dotyczące stanu witryny. Ponadto w dokumencie znalazła się sekcja "O czym warto pamiętać podczas wprowadzania zmian". Dodane instrukcje nie są w żadnym stopniu przełomowe, lecz dają pewny pogląd na to, w jaki sposób Google może oceniać nasze strony internetowe.
Opublikowany został najnowszy odcinek konsultacji Google dotyczące SEO. Tym razem pojawiły się pytania dotyczące indeksowania, wpływu liczby stron 404 na ogólną kondycję witryny, możliwości korzystania z tagów nofollow oraz noindex, ograniczenie problemów z powielaniem się treści, a także o zmiany title czy description i ich wpływu na ranking. Najciekawszymi pytaniami były te dotyczące parametrów UTM oraz ich wpływu na jakość wartość podstrony, a także o problem z indeksacją podstron powstałych w wyniku ataków hakerskich, czy film na YouTube oraz identyczna, wyjęta z niego i opublikowana na stronie treść stanowi duplikację.
Kolejna ciekawostka ze strony Johna Muellera. Testowanie pliku robots.txt w formie audio. Jak mówi sam autor pliku, jest to technicznie poprawny plik robots.txt, wygląda na to, że większość crawlerów go akceptuje.
Google od lat powtarza, że liczba słów nie ma znaczenia, a w zeszłym roku firma jeszcze bardziej to podkreśliła. John Mueller z Google powtórzył to na LinkedIn zaznaczając, że Google nie liczy ani słów, ani linków na stronie.
Anna Jurczyk
SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów i optymalizację stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka podróży, aktywnego stylu życia oraz psów rasy Border Collie.

Alicja Stojek-Szewczuk
Senior SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry