SEOpress – sierpień 2022

SEOpress – sierpień 2022

SEO press
- sierpień 2022

Czy najnowszy Update „Helpful Content” zamiesza w wynikach wyszukiwania? Jak zmieniły się raporty w Google Search Console i jakie nowości czekają na nas w wynikach rozszerzonych? Dowiedz się, co wydarzyło się w sierpniu w branży SEO!


Oprócz standardowej oceny w postaci gwiazdek, Google będzie wyświetlał w wynikach wyszukiwania także wady i zalety danych produktów. Potrzebne dane można będzie przekazać w formie danych uporządkowanych o wadach i zaletach i zweryfikować poprawność ich wdrożenia poprzez test wyników z elementami rozszerzonymi.
Po ostatniej aktualizacji recenzji produktów - Google Product Review - o ok. 5% spadła liczba wyświetleń fragmentów opinii z gwiazdkami w branży e-commerce. Ostatnia aktualizacja mogła sporo zamieszać w wynikach wyszukiwania, ale wydaje się dziwne, że wyniki z gwiazdkami zostały zastąpione przez wyniki bez elementów rozszerzonych dla opinii. Warto śledzić rozwój wydarzeń, czy coś będzie się zmieniać w tym temacie!
Duża zmiana w raportach Google Search Console dotyczących stanu adresów URL. Zamiast podziału na 3 kategorie: Prawidłowe, Ostrzeżenie i Błąd, od teraz adresy są pogrupowane na Nieprawidłowe lub Bez nieprawidłowości. Kategoria Nieprawidłowe oznacza, że na stronie występuje błąd krytyczny, który warto poprawić jak najszybciej. Zmieniły się także nazwy w raportach dotyczących obsługi na urządzeniach mobilnych. Od teraz strony będą oznaczana jako Użyteczne lub Nieużyteczne. Więcej informacji pod linkiem do supportu.
Google poinformowało, że rozwiązany został problem z wyświetlaniem właściwej liczby zaindeksowanych stron w narzędziu Google Search Console. W związku z tym możemy się spodziewać dość nagłych spadków ilości zaindeksowanych stron w Search Console. Google informuje jednocześnie, że nie powinno być to powodem do zmartwień. Nie należy również szukać rozwiązania tego problemu na stronie, gdyż cała cała geneza błędu leży po stronie sposobu raportowania danych w GSC.
Google oficjalnie informuje o wprowadzaniu “helpful content update”. Zmiany w algorytmie mają na celu dostarczanie użytkownikom jeszcze bardziej dopasowanych i pomocnych treści, dzięki którym ich doświadczenia związane z korzystaniem z wyszukiwarki mają być jeszcze lepsze. Nadrzędnym celem jest więc, aby użytkownicy widzieli w wynikach wyszukiwania bardziej oryginalne, pomocne treści napisane przez ludzi dla ludzi, nie dla botów indeksujących.
Rozszerzone i ulepszone zostały raporty z danymi o wynikach stron w zakresie Core Web Vitals. Od teraz dostępne będą poszczególne wyniki dla parametrów Core Web Vitals dla przykładowych adresów URL zaindeksowanych przez wyszukiwarkę. Dzięki temu dużo łatwiej będzie można znaleźć podstrony i elementy, które negatywnie wpływają na wyniki witryny.
Z narzędzia Google Search Console wycofany zostaje raport "Kierowanie międzynardowe". Co ważne, zostanie on całkowicie usunięty, a nie zastąpiony. Nie zmieniają się jednak żadne wytyczne oraz sugestie od Google w zakresie stosowania hreflangów oraz optymalizacji wersji językowych dla witryn wielojęzycznych.
Na stronie dla deweloperów została zaktualizowana informacja o danych uporządkowanych "Article". Dzięki dodaniu tych danych Google lepiej rozumie treść, jej tytuł oraz datę i będzie wyświetlał te informacje zarówno w wyszukiwarce jak i Gogle News oraz Asystencie Google. Nie są one obowiązkowe, lecz pomagają wskazać temat zamieszczonych treści.
Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Alicja Stojek-Szewczuk
Senior SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (8 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry