SEOpress – październik 2024

SEOpress – październik 2024

SEOpress
- październik 2024

W ostatnim miesiącu Google zrezygnował ze znacznika „noarchive”, a także rozszerzył funkcję ocen sklepów na nowe kraje. Testowana jest funkcja „Quick View”, co może ograniczyć ruch na blogach kulinarnych. Google zaktualizował też wytyczne dotyczące faviconów i opublikował szczegóły na temat wskaźnika INP dla optymalizacji wydajności. Po więcej szczegółów zapraszamy do lektury!

Znacznik "noarchive" nie będzie już więcej używany przez Google. Funkcja ta była stosowana w SEO, aby zapobiegać przechowywaniu zarchiwizowanych wersji stron przez wyszukiwarki. Zamiast tego Google zaczyna wprowadzać linki do Wayback Machine. Aby zablokować archiwizację przez narzędzie można zabezpieczyć stronę w pliku robots.txt lub za pomocą hasła.
Z oficjalnych wytycznych Google dowiadujemy się, że obecnie obsługiwane są jedynie cztery konkretne dyrektywy w pliku robots.txt: user-agent, allow, disallow i sitemap. Ponieważ pozostałe są ignorowane, warto przyjrzeć się swoim plikom robots.txt czy są one zgodne z oficjalnymi wytycznymi.
Google wprowadza ocenę sklepów w wyszukiwarce do nowych krajów, w tym Australii, Kanady, Indii i Wielkiej Brytanii. Oceny obejmują informacje o jakości produktów, dostawie, zwrotach i wymianach oraz obsłudze klienta. Sklepy, którą chcą zbierać opinie mogą uczestniczyć w bezpłatnym programie Google Customer Review lub niezależnym stron z recenzjami.
Serwis Wayback Machine padł ofiarą ataku DDOS, zostały wykradzione dane zarejestrowanych użytkowników i dane wewnętrzne. Jest to o tyle istotne, że w ostatnim czasie Google zrezygnował ze swojego cache i kieruje użytkowników właśnie do WBM.
Google testuje funkcję "Quick View" (Szybki podgląd), która może znacząco wpłynąć na spadek popularności blogów kulinarnych. Funkcja pozwala użytkownikom przeglądać przepisy bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, wyświetlając składniki, instrukcje i zdjęcia bez potrzeby odwiedzania strony źródłowej. Choć Google twierdzi, że celem jest ułatwienie dostępu do informacji, istnieje ryzyko, że taki system zmniejszy ruch na blogach.
Google testuje nową nazwę dla sitelinków pojawiających się pod głównym wynikiem wyszukiwania. Test obejmuje dwie wersje: „top links” z ikoną globu oraz „top links from” z favicon i nazwą strony. Funkcja jest testowana zarówno w wynikach organicznych, jak i reklamach Google Ads.
W połowie października zauważona została zmienność w rankingach Google. Niektórzy właściciele stron i specjaliści SEO raportują znaczące wahania pozycji – zarówno wzrosty, jak i spadki. Zmiany były na tyle intensywne, by wzbudzić dyskusję w społecznościach SEO.
W październiku doszło do przejęcia Third Door Media, właściciela serwisów takich jak Search Engine Land, przez Semrush. W wyniku tej transakcji, Semrush umożliwi lepszy dostęp do najnowszych treści i trendów marketingowych. Natomiast marki Third Door Media, takie jak MarTech i SMX, będą nadal działać jako samodzielne byty.
Po ponad 10-ciu latach Google usuwa pole wyszukiwania, które wyświetlało się przy niektórych SERP'ach. Wynika to z faktu, że zainteresowanie tym dodatkiem stale spadało, przez co w wielu przypadkach stał się on zupełnie zbędny. Zmiana ta ma być globalna dla wszystkich krajów oraz języków, a Google zapewnia że nie powinno to negatywnie odbić się na wynikach witryn.
Zaktualizowano rekomendacje Google odnośnie favicon'ów. Dotychczas nie dostawaliśmy informacji na temat preferowanych rozmiarów grafik tego typu, natomiast istotne były tylko i wyłącznie proporcje. Obecnie rekomendowanym, minimalnym rozmiarem grafiki jest 48x48px. Można się więc spodziewać, że witryny, które nie dostosują się do nowych wytycznych, będą miały ograniczone możliwości prezentacji w wynikach wyszukiwania Google.
W najbliższym czasie możemy spodziewać się dodania nowych znaczników uporządkowanych danych w zakresie informacji o ewentualnej przesyłce. Według doniesień, oprócz podstawowych danych o kosztach wysyłki oraz terminie jej realizacji, możemy spodziewać się takich informacji, jak miejsca dostawy, czas, limity wagi i rozmiaru itd. Na ten moment jednak ciężko określić, kiedy ta zmiana będzie dostępna dla użytkowników.
Dokumentacja Google została zaktualizowana o szczegółowe informacje dotyczące najnowszego wskaźnika INP. Ten wszedł do użycia już wiosną tego roku, jednak dotychczas brakowało na jego temat oficjalnych i konkretnych danych. Nowe wytyczne pozwalają na lepsze zrozumienie zasad działania tego współczynnika, a także umożlwiają szczegółowe analizy pod tym kątem.
Anna Jurczyk
SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów i optymalizację stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka podróży, aktywnego stylu życia oraz psów rasy Border Collie.

Alicja Stojek-Szewczuk
Senior SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (3 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry