Jesteś specjalistą SEO, a może po prostu interesuje cię ten temat? Jeśli tak, na pewno wiesz, jak ważne jest śledzenie i analiza danych w czasie rzeczywistym. Google ogłosiło nowe, istotne aktualizacje, które pozwolą na jeszcze dokładniejsze monitorowanie ruchu na stronie. Przejrzyj najważniejsze informacje o rozwoju AI, dodaniu nowych funkcji i modyfikacji tych już dobrze znanych.

Spada liczba snippetów w wynikach wyszukiwania Google
03.03
Autor tekstu analizuje spadek liczby wyróżnionych fragmentów (featured snippets) w wynikach wyszukiwania Google, zastępowanych przez przeglądy AI (AI Overviews). Zauważa, że w niektórych branżach liczba tych fragmentów maleje, co może prowadzić do zmniejszenia ruchu na stronach internetowych, ponieważ przeglądy AI generują niższy współczynnik klikalności (CTR) w porównaniu z wyróżnionymi fragmentami.

Google wprowadza nowy tryb wyszukiwania
05.03
Google ogłasza wprowadzenie nowego trybu wyszukiwania o nazwie AI Mode, który łączy zaawansowane możliwości modelu Gemini 2.0 z systemami informacyjnymi Google. AI Mode ma na celu ułatwienie użytkownikom wyszukiwania poprzez dostarczanie bardziej kompleksowych i konwersacyjnych odpowiedzi na zapytania.

Google publikuje nowe artykuły na temat robots.txt
07.03
Na blogu Google pojawiła się seria nowych wpisów dotyczących działania oraz możliwości wykorzystania pliku robots.txt. Skupiono się przede wszystkim na możliwościach zarządzania poprawnym indeksowaniem treści na stronach internetowych oraz podano szereg przykładowych rozwiązań, które mogą okazać się pomocne dla administratorów stron.

Niektóre wyszukiwarki oparte o AI mogą podawać błędne wyniki
11.03
W artykule omówiono wyniki badania przeprowadzonego przez Columbia Journalism Review, które wykazało, że wyszukiwarki oparte na sztucznej inteligencji, takie jak ChatGPT Search, Perplexity, Deepseek Search, Microsoft Copilot, Grok i Google Gemini, często udzielają błędnych odpowiedzi na zapytania użytkowników. Średnio ponad 60% odpowiedzi było niepoprawnych, przy czym Perplexity osiągnęło 37% błędnych odpowiedzi, a Grok 3 aż 94%.

13 marca rozpoczął się Core Update
13.03
Google rozpoczęło wdrażanie swojej aktualizacji algorytmu głównego z marca 2025 roku, która rozpoczęła się 13 marca i zakończyła 27 marca. Celem tej aktualizacji jest poprawa jakości wyników wyszukiwania poprzez promowanie odpowiednich i wartościowych stron internetowych, a jej wpływ obejmuje wszystkie typy treści i regiony. Zmiany mogą wpłynąć na widoczność stron w wynikach wyszukiwania.

Google aktualizuje wymagania dotyczące danych strukturalnych w polityce zwrotów
14.03
Google zaktualizowało wymagania dotyczące danych strukturalnych dla polityk zwrotów w sklepach internetowych. Od teraz sprzedawcy muszą określić, do jakiego kraju odnoszą się ich polityki zwrotów, dodając pole *returnPolicyCountry* w schemacie MerchantReturnPolicy. Podano również inne rekomendowane pola, takie jak liczba dni na zwrot, opłaty za zwrot czy sposób zwrotu towaru.

Google assistant zostanie zamieniony przez Gemini
14.03
Doświadczenie Asystenta na urządzeniach mobilnych zostaje ulepszone poprzez przejście na Gemini. Ma stać się jeszcze bardziej spersonalizowanym asystentem i integrować się z aplikacjami i usługami, których używasz. W nadchodzących miesiącach użytkownicy mobilni zostaną stopniowo przekształceni z Google Assistant na Gemini, a klasyczny Asystent Google zostanie wycofany z większości urządzeń.

Google rozbudowuje AI Overviews i Knowledge Panels o odpowiedzi związane z medycyną i zdrowiem
19.03
Google rozszerza AI Overviews i Knowledge Panels o więcej odpowiedzi związanych z medycyną i zdrowiem. Dzięki postępom w modelach AI Gemini, przeglądy stały się bardziej trafne i zgodne z aktualną wiedzą. Dodaje też nową funkcję "What People Suggest", która organizuje różne perspektywy z internetowych dyskusji.

Google Search Console umożliwi dostęp do danych z ostatnich 24 godzin
20.03
Google ogłosiło, że interfejs API Google Search Console wkrótce umożliwi programistyczny dostęp do danych z ostatnich 24 godzin, z podziałem na godziny, obejmujących ostatnie 8 dni. Ta aktualizacja pozwoli na bardziej szczegółowe monitorowanie i analizę ruchu na stronie niemal w czasie rzeczywistym. Daniel Waisberg z zespołu Google Search ogłosił tę zmianę podczas wydarzenia Google Search Central Live w Nowym Jorku.

AI Overviews oficjalnie w Polsce
25.03
Google ogłosiło rozszerzenie funkcji AI Overviews w wyszukiwarce na dziewięć kolejnych krajów europejskich, w tym Polskę. AI Overviews to technologia, która generuje zwięzłe podsumowania odpowiedzi na złożone zapytania bez konieczności klikania w poszczególne strony. Pojawiają się one na samej górze wyników wyszukiwania, co może mieć istotny wpływ na CTR klasycznych wyników organicznych. Czy zauważyliście już AI Overviews w polskim Google?

Badanie SEO: dodanie lokalizacji na początku tytułów zwiększa CTR o 8,5%
28.03
Firma SearchPilot przeprowadziła test SEO dla klienta z branży medycznej, sprawdzając wpływ umieszczenia lokalizacji na początku tagów tytułowych na współczynnik klikalności (CTR). Założeniem było, że eksponowanie lokalizacji na początku tytułu zwiększy jego widoczność w wynikach wyszukiwania, co może zachęcić użytkowników do częstszego klikania. Wyniki testu wykazały przewidywany wzrost CTR o 8,5% przy 95% przedziale ufności, co sugeruje, że taka modyfikacja może pozytywnie wpłynąć na ruch organiczny.

Przyszłość protokołu robots.txt – Google rozważa zmiany w REP
28.03
W marcu 2025 roku Google opublikowało artykuł omawiający protokół Robots Exclusion Protocol (REP), znany głównie dzięki plikowi robots.txt. REP praktycznie nie zmieniał się przez dekady, ale istnieje możliwość jego rozwoju, jeśli nowe reguły uzyskają wystarczające poparcie społeczności.

John Mueller: E-E-A-T to nie znacznik, tylko reputacja
31.03
John Mueller z Google wyjaśnił, że E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) nie jest czymś, co można bezpośrednio dodać do stron internetowych. Podkreślił, że E-E-A-T odnosi się do ogólnej jakości treści i reputacji witryny. Mueller zaznaczył również, że jest to szczególnie istotne dla stron poruszających ważne tematy, takie jak zdrowie czy finanse, ale niekoniecznie dla treści takich jak np. przepis na ciasteczka.