SEOpress – marzec 2024

SEOpress – marzec 2024

SEOpress
- marzec 2024

Zapraszamy do lektury nowinek z branży SEO. 5 marca rozpoczął się marcowy Core Update, który – jak zapowiada Google – jest znacznie bardziej skomplikowany niż dotychczasowe aktualizacje. Dodatkowo, 12 marca zaczął obowiązywać nowy wskaźnik Core Web Vitals, czyli INP. Ten miesiąc obfitował także w aktualizacje dokumentacji oraz zmiany w wizytówce Google Moja Firma.

Google informuje o testach karuzeli prezentujących wyniki rozszerzone, które mają być prezentowane w formie listy przewijanej w poziomie, aby użytkownik mógł zobaczyć więcej elementów z danej witryny. Obejmuje to takie dane uporządkowane, jak: LocalBusiness i jego podtypy, na przykład: Restaurant, Hotel, VacationRental, a także Product, czy Event. Google zastrzega, że wdrożenie tych elementów na stronie internetowej nie gwarantuje pojawienia się karuzeli w wynikach wyszukiwania.
Do Centrum wyszukiwarki Google trafił przewodnik, w którym umieszczono kilka pytań oraz odpowiedzi na temat przydatnych treści oraz ich wpływ na wyniki stron internetowych w Google. Możemy tam znaleźć odpowiedzi na takie pytania, jak to, czy istnieje system przydantych treści, który bierze udział w ustalaniu pozycji w rankingu, jak można sprawdzić czy nasza treść jest przydatna, a także czy usunięcie nieprzydatnych treści pozwoli na poprawę pozycji w rankingu.
4 kwietnia odbył się w Bukareszcie event Search Central Live 2024. Zaplanowano tam prezentacje o takich tematach, jak: Co jest priorytetem dla zespołu wyszukiwarki Google?; Mity i sprawdzone metody dotyczące SEO; Jak Google podchodzi do kwestii drażliwych, takich jak wybory; Jak Google współpracuje z firmami lokalnymi w wyszukiwarce i Wiadomościach. Następne tego typu wydarzenie odbędzie się w Polsce pod koniec kwietnia.
Na Google Search Central Blog pojawił się artykuł, w którym możemy znaleźć sporo informacji o ostatnim core update, który miał miejsce w marcu tego roku. Jak przyznają autorzy, aktualizacja jest bardziej złożona niż nasze standardowe aktualizacje podstawowe i obejmuje zmiany w wielu systemach podstawowych. Zmiany w głównej mierze mają zapobiegać stosowaniu popularnych od jakiegoś czasu złych praktyk, takich jak nadużycia dotyczące wygasłych domen, skalowane nadużycia dotyczące treści i nadużycia dotyczące reputacji witryny. Dość istotnym stwierdzeniem jest to, że w artykule zostało podkreślone traktowanie treści generowanych np. przez AI jako spam.
12 marca poprzednia metryka Core Web Vitals - FID została zastąpione przez INP, który ocenia ogólną responsywność strony. Google ogłosił wdrożenie INP już w maju 2022, aby administratorzy serwisów mieli czas dostosować strony według nowych wytycznych. Jak jednak potwierdza John Mueller, poprawa wskaźnika INP nie ma znaczenia w kontekście rankingu strony w wynikach wyszukiwania, dlatego nie ma potrzeby obsesyjnie się na nim skupiać.
Jakiś czas temu opisywaliśmy nową funkcjonalność na profilu Google Moja Firma - możliwość połączenia wizytówki z profilami w social mediach. Od teraz Google testuje kolejne rozszerzenie, czyli wyświetlanie postów z profili społecznościowych w wizytówce. Wyświetlanie postów będzie odbywać się automatycznie i obecnie jest dostępne tylko w niektórych regionach na świecie.
Google zaktualizował swoją dokumentację dotyczącą jakości stron, wyjaśniając rolę wskaźników Core Web Vitals jako sygnału rankingowego. Zaktualizowana dokumentacja podkreśla, że same Core Web Vitals nie gwarantują najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Google zaleca właścicielom stron skupienie się na poprawie ogólnego doświadczenia użytkownika, a nie tylko optymalizacji pod kątem Core Web Vitals.
Narzędzia dla webmasterów Bing dostarczają teraz wskazówek dotyczących SEO, w tym porad dotyczących optymalizacji Twojej witryny. Jak podaje Yoyao w serwisie X, w Bing Webmaster Tool może pojawić się komunikat informujący o "Nieodpowiednich linkach przychodzących z wysokiej jakości domen". Autor postu żartobliwe spekulował o podobnym komunikacie w Google Search Console. Wyobrażacie sobie zobaczyć tam taką informację?
Google potwierdza – wysokiej jakości treść jest częściej indeksowana. Ponadto, dowiadujemy się, że nie ma ustalonego budżetu crawlowania, któremu strony internetowe muszą się podporządkować. W ostatnim podcaście https://www.youtube.com/watch?v=xVg9LcrSwyQ zespół Google obala błędne przekonania na temat crawl budget i wyjaśnia, że Google nadaje priorytet jakościowym treściom.
Google przeprowadza testy związane z wprowadzeniem przycisku „Lubię to” do wyników wyszukiwania obrazów. Wygląda na to, że przycisk z kciukiem w górę ma znaleźć się obok opcji udostępniania i zapisywania. Radu Oncescu opublikował w serwisie X zrzut ekranu, na którym widać przycisk pod grafiką Google.
24 kwietnia w Warszawie odbędzie się Search Central Life, którego gośćmi będą John Mueller i Martin Splitt z Google. Wydarzenie skierowane jest do specjalistów SEO oraz właścicieli witryn internetowych. To dawka konkretnej wiedzy prosto od Google! Zaplanowane tematy to mity i sprawdzone metody dotyczące SEO, priorytety zespołu Google, statystyki witryn z wiadomościami i ecommerce. Wydarzenie jest darmowe, ale liczba miejsc ograniczona.
Anna Jurczyk
SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów i optymalizację stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka podróży, aktywnego stylu życia oraz psów rasy Border Collie.

Alicja Stojek-Szewczuk
Senior SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry