SEOpress – marzec 2023

SEOpress – marzec 2023

SEOpress
- marzec 2023

Marzec to czas nowości w Google – nowa wersja Google Trends, funkcjonalności w Google Search a także… kolejny Core Update. Sprawdź, co ciekawego działo się w branży!

W najnowszym odcinku SEO Fairy Tailes Jamie Indigo, Senior Technical SEO w DeepCrawl opowiada o problemach z Javascript pod kątem SEO. Przedstawia case studies na przykładzie problemu swojego klienta, który rozwiązała za pomocą Search Console, robots.txt i Chrome Developer Tools.
Odświeżony wygląd Google Trends zaprasza do eksplorowania! Nowe samouczki pomogą CI lepiej zrozumieć przedstawione dane, a nowa szata graficzna jeszcze lepiej odzwierciedla trendy. Nowością jest także możliwość przeglądania trendów w czasie rzeczywistym, które są aktualizowane co godzinę.
15 marca ruszyła oficjalna aktualizacja algorytmu Core Update. Planowo wdrożenia miało potrwać około dwóch.
Google oficjalnie ogłosiło wprowadzenie zbiorczego eksportu danych, czyli nowej funkcji, która umożliwia regularne eksportowanie danych z Search Console do Google BigQuery. Dzięki tej funkcji możemy skonfigurować eksport w Search Console, tak aby dane codziennie trafiały do odpowiedniego projektu BigQuery. Jest to funkcja szczególnie ważna dla administratorów dużych witryn, które generują bardzo wysokie liczby podstron oraz zapytań użytkowników, a limity narzucone w Search Console skutecznie utrudniały szczegółową analizę danych.
Od teraz można uzyskać dostęp do danych zbieranych i prezentowanych przez Google Search Console w narzędziu Looker Studio. Oprócz tworzenia interaktywnych raportów, możemy tam również odczytywać bieżące dane oraz parametry naszej strony, które dotychczas dostępne były wyłącznie z poziomu panelu Search Console. Pozwala to dodać do raportów więcej kontekstu i uwzględnić w nich dowolne źródła, takie jak np. informacje techniczne dotyczące witryny.
We wrześniu Google ogłosiło nowy raport o sprzedawcach w narzędziu Search Console. Teraz funkcjonalność ta została rozszerzona i prezentuje więcej danych, podzielonych na dodatkowe kategorie. Dzięki temu możemy jeszcze więcej dowiedzieć się o dokładnych źródłach kliknięć użytkowników co pomoże nam w ewentualnej optymalizacji dalszych działań.
Opublikowany został kolejny odcinek szkolenia o Search Console autorstwa Daniela Waisberga, który tym razem porusza kwestie związane z analizowaniem spadków ruchu na stronie za pomocą tego narzędzia. Prowadzący podpowiada kilka ciekawych rozwiązań, dzięki którym będziemy w stanie wyciągnąć właściwe wnioski śledząc dane prezentowane przez Google Search Console.
Alicja Stojek-Szewczuk
Senior SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (7 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry