DevaGroup Blog SEOpress – maj 2023
SEOpress – maj 2023

SEOpress
- maj 2023
Maj w branży SEO to zapowiedzi Google na temat sztucznej inteligencji w wyszukiwarce, czatu Bard oraz zmian w podstawowych wskaźnikach internetowych. Sprawdź i bądź na bieżąco!

Korzyści z używania x-default w hreflang
5 maja
W swoim wpisie blogowym Google przypomina o korzyściach używania atrybutu x-default w hreflangach. Jest to sposób na określenie domyślnej wersji językowej strony dla użytkowników, dla których nie mamy przygotowej treści w ich języku. Najczęściej wybierana jest wersja angielska. Oprócz dostarczenia użytkownikom odpowiedniej treści, atrybut x-default może pomóc w wykrywaniu adresów URL do indeksacji, zwłaszcza w dużych serwisach.

Zmiany w podstawowych wskaźnikach internetowych
10 maja
Zespół Google Chrome zapowiedział zmiany w podstawowych wskaźnikach internetowych. Jeden ze wskaźników mierzący opóźnienia przy pierwszym działaniu - FID zostanie zastąpiony nowym rodzajem - INP. Będzie on mierzył interakcje do kolejnego wyrendeorwania. Oficjalna zmiana nastąpi w marcu 2024, lecz jeszcze w tym roku zobaczymy dane dotyczące INP w raporcie Google Search Console, aby mieć czasu przygotować swoje witryny.

Wyszukiwarka napędzana AI
11 maja
Trwają testy nowych funkcjonalności w Google, które są napędzane sztuczną inteligencją. AI daje możliwość zupełnie nowych rodzajów pytań i znacznie przyśpieszy poszukiwanie informacji. Co więcej, zapamietując poprzednie pytania podpowie nam wyniki z danym kontekście, co ułatwi decyzje zakupowe. Z ciekawością będziemy obserwować jak zmieni się sposób prezentowania wyników, aby jak najlepiej dostosować się do nowych wymagań.

Przedstawienie chatu Google - Bard
11 maja
Pozostając w temacie sztucznej inteligencji, Google zapowiedziało kolejne aktualizacji swojego chatu - Bard, który już niedługo będzie dostępny dla 40 różnych języków. Zostal ulepszony model językowy poprawione zostały jego umiejętności matematyczne oraz możliwość kodowania. Co wiecej, w przyszłości będzie możliwość integracji Barda z innymi narzędziami i eksportowanie tam danych, np. do Gmaila lub narzędzi Adobe.

Eksportowanie dużej ilości danych z Google Search Console
18 maj
Na kanale Google Search Central pojawił się materiał przygotowany przez Daniela Waisberg. Prezentuje on sposoby na eksportowanie dużej ilości danych z Search Console przy użyciu funkcji: Zbiorczy eksport danych. Dzięki niej jesteśmy w stanie automatycznie eksportować dane do BigQuery. Jest to bardzo przydatna funkcja, która pozwala na jeszcze skuteczniejsze analizowanie danych zbieranych przez Google Search Console.

Aktualizacja dokumentacji dotyczącej nazw witryn w wyszukiwarce
22 maja
Google aktualizuje informacje na temat wyświetlania nazw witryn w wyszukiwarce. W przewodniku omówiona została m.in. dostępność funkcji oraz sposoby na jej optymalne wykorzystanie na naszych stronach internetowych. Według wytycznych Google, nazwa strony może być określona za pomocą treści w <title> lub <h1>, a także przy użyciu danych strukturalnych i og:site_name.

Przewodnik po topic authority
23 maj
Google informuje o wprowadzeniu systemu zwanego przydatnością tematów, który pomaga określić źródła specjalistycznej wiedzy przydatne dla danego zapytania w określonych dziedzinach, takich jak zdrowie, polityka czy finanse. Zadaniem systemu jest ocenianie przydatności treści na podstawie kilku dodatkowych czynników, dzięki którym Google chce prezentować użytkownikom jeszcze bardziej trafne i optymalne informacje.

Aktualizacja dokumentacji na temat powiązania GSC z innymi usługami
31 maja
Rozbudowana i zaktualizowana została dokumentacja, która informuje nas o możliwościach powiązania Search Console z innymi narzędziami oraz usługami. Na liście znajdują się obecnie takie usługi jak: Google Analytics, Chrome Web Store, Sklep Play, Konsola Play, konta Google Ads oraz Asystent Google. W dokumentacji znajdziemy szereg instrukcji pozwalających na szybkie połączenie wspomnianych usług z naszym kontem Search Console.