SEOpress – luty 2025

SEOpress – luty 2025

SEOpress
- luty 2025

Mamy dla Ciebie świeże informacje prosto ze świata wyszukiwarek internetowych. Nowe narzędzia, aktualizacje algorytmów i praktyczne wskazówki, które pomogą Ci zwiększyć widoczność Twojej strony. Nie przegap okazji – dowiedz się, co nowego w SEO!

Początkiem lutego wystąpił problem z recenzjami lokalnymi w Google. Wiele osób zgłaszało, że liczba recenzji na ich profilach biznesowych znacznie spadła w ciągu 24 godzin. Google potwierdziło, że problem dotyczy wyświetlania liczby recenzji, ale same recenzje nie zostały usunięte.
Google udostępnił dokumentację dotyczącą używania danych z Search Console i Google Analytics na potrzeby SEO. Korzystanie jednocześnie z Google Analytics i Search Console pozwala lepiej zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy trafiają na stronę oraz jak się na niej zachowują. Dzięki temu możemy podejmować bardziej trafne decyzje dotyczące strategii SEO.
W wynikach wyszukiwania Google pojawił się błąd, przez który sitelinki dla Google Search Console wyświetlane były w różnych językach ( np. japońskim czy węgierskim), prowadząc do stron, które nie są przydatne dla większości użytkowników. Nie wiadomo, jak długo trwała ta sytuacja, ale jest interesująca z perspektywy SEO, ponieważ pokazuje nietypowe działanie mechanizmu odpowiedzialnego za dobór sitelinków.
Artykuł "Why interactive content is key to AI-optimized search success" wyjaśnia, dlaczego interaktywne treści lepiej sprawdzają się w wynikach wyszukiwania generowanych przez AI w porównaniu do statycznych treści. Zawiera wskazówki dotyczące wykorzystania takich formatów jak quizy, narzędzia cyfrowe oraz pliki do pobrania.
Do listy danych strukturalnych, które sprzedawcy mogą uzupełniać, dodano priceType oraz validForMemberTier. Ich celem jest ułatwienie prezentacji bardziej złożonych wariantów cenowych na stronie sklepu. Google dodało także przykłady i instrukcje dotyczące korzystania z priceType właściwości i nowej właściwości beta validForMemberTier do kodowania aktywnych cen, cen sprzedaży, cen przekreślonych i cen dla członków w formacie JSON-LD.
Według Johna Muellera z Google, pojawienie się adresów URL z hasztagami (#) w raportach Google Search Console (GSC) nie stanowi problemu. Google pokazuje takie adresy w raportach, ale nie oznacza to, że są one błędnie indeksowane. W rzeczywistości raporty GSC mogą wyświetlać kanoniczny URL, co jest normalnym działaniem.
Google zaktualizowało wiadomości e-mail wysyłane do użytkowników, gdy weryfikacja się nie powiodła. Teraz wyświetla powody, dla których weryfikacja się nie powiodła, i co należy zrobić, aby uzyskać weryfikację w profilach firmy Google. Jest to duży ukłon szczególnie w stronę mniej zaawansowanych administratorów. Powinno to zdecydowanie pomóc we właściwej optymalizacji profili firmowych w Google.
Artykuł na stronie Search Engine Journal zawiera najlepsze praktyki dotyczące optymalizacji map XML w celu poprawy indeksowania oraz efektywniejszego raportowania błędów SEO. Wskazuje na znaczenie przesyłania map XML do Google Search Console i Bing Webmaster Tools oraz ich umieszczania w pliku robots.txt. Zawiera również praktyczne porady dotyczące unikania typowych błędów.
Na Search Engine Land pojawił się ciekawy poradnik, który dotyczy wskazówek optymalizacji wideo pozwalających na zwiększanie ich zasięgów. Coraz częściej obserwujemy, że content wideo jest chętniej wybierany przez użytkowników niż klasyczne, doskonale nam znane treści pisane. W wielu branżach może to prowadzić do stałych zmian trendów, co z kolei będzie wymuszało na Google i administratorach stron kolejne zmiany.
Google na swoim blogu zapowiada serię publikacji, które będą dotyczyły podstaw optymalizacji stron internetowych. W pierwszym artykule z zapowiedzanej serii, dokładnie omówiony został plik robots.txt. Znajdziemy tam sporo informacji o tym, do czego służą te pliki, jak powinny być tworzone i dlaczego warto zwracać na nie uwagę.
Pojawiają się pierwsze badania oraz ich wyniki, na temat wpływu dostępu Google AI Overviews na ruch w danych witrynach. Według danych strony internetowe są znacząco poszkodowane, gdy są wyłączone dla AI Google, ale zyskują, gdy są w nich uwzględnione. Można więc wnioskować, że Google AI Overviews zmienia zachowanie osób wyszukujących i może przesunąć ruch ze stron, które kiedyś tradycyjnie dominowały w organicznych wynikach wyszukiwania.
Natalia Dulian
SEO Associate. Certyfikowana project manager rozpoczynająca swoją przygodę z SEO. Od lat zajmuje się redagowaniem i tworzeniem treści, zarówno marketingowych, jak i tych niezwiązanych z biznesem. W pracy najbardziej pasjonuje ją analiza danych, testowanie nowych rozwiązań oraz kreatywna optymalizacja działań, dzięki czemu może jeszcze efektywniej pomagać klientom.

Anna Jurczyk
SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów i optymalizację stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka podróży, aktywnego stylu życia oraz psów rasy Border Collie.

Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry