SEOpress – luty 2023

SEOpress – luty 2023

SEOpress
- luty 2023

W lutym Google postawiło na aktualizacje w narzędziu Google Search Console  – sprawdź jakich nowości możemy się spodziewać! Cała branża mówi także o wykorzystaniu sztucznej inteligencji w działaniach SEO. Przygotowaliśmy najważniejsze wytyczne od Google jak poruszać się w świecie AI.

W lipcu 2022 r. w GSC została uruchomiona sekcja dotycząca wyników filmów w wyszukiwarce. W najnowszej aktualizacji został dodany raport na temat indeksowania wideo pokazujący ich dzienną liczbę wyświetleń oraz możliwość filtrowania filmów znajdujących się w mapie witryny.
Google zapowiedziało, że pracuje nad własnym chatem opartym o sztuczną inteligencję. Otrzymał nazwę Bard i jest oparty o model językowy LaMDA. Jego zadaniem będzie odpowiadanie na pytania użytkowników w oparciu o informacje z sieci web.
Narzędzia AI coraz częściej są wykorzystywane do tworzenia contentu na strony internetowe. Co na to Google? W oficjalnym komunikacie czytamy, że sposób tworzenia treści nie ma znaczenia, jeżeli są one wysokiej jakości i spełniają wymogi E-A-T. Warto zatem dokładnie weryfikować treści tworzone przez AI, redagować je i dbać o ich wysoką jakość.
Lighthouse to narzędzie, które służy do diagnozowania problemów związanych z użytecznością strony. W nowej wersji narzędzia, Lighthouse 10 czeka nas kilka zmian, min. usunięcie z raportu metryki TTI (Time to Interactive).
Google w odpowiedzi na rosnącą ilość błędów 4xx na stronach internetowych, które mają na celu spowolnienie indeksacji treści sugeruje, że nie należy w ten sposób postępować. Jeśli właścicielom stron zależy na spowolnieniu indeksacji, to fakt ten powinien być zgłaszany w Google Search Console. Błędy z grupy 4xx w żaden sposób nie sugerują botom Google przeciążenia lub błędu serwera, a ich stosowanie może szkodliwie wpływać na pozycje domeny w wynikach wyszukiwania.
Google wprowadza możliwość zbiorczego eksportu danych z Search Console. Funkcja umożliwia regularne eksportowanie danych z narzędzia do Google BigQuery. Można eksportować wszystkie dane znajdujące się w Search Console oprócz tych, które obejmuje ochrona prywatności. Jest to funkcja istotna szczególnie dla właścicieli dużych witryn, które mają dziesiątki tysiecy podstron.
Google wprowadził kolejną aktualizację rankingu, tym razem dotyczy ona opinii o produktach. Jej celem jest nagradzanie wysokiej jakości opinii i tego typu treści, zawierających wnikliwą analizę, a także oryginalnych badań na dany temat. Dzięki temu użytkownicy mogą łatwiej znaleźć konkretne opinie, które zawierają więcej ważnych i szczegółowych informacji, a nie stanowią prostego podsumowania produktu lub grupy produktów.
W narzędziu Search Console zaktualizowane zostały uprawnienia użytkowników oraz możliwości zarządzania nimi. Jest to nawiązanie do znanego Narzędzia dla webmasterów, gdzie te funkcje były znacznie bardziej rozszerzone niż w przypadku Google Search Console. Nowe funkcje pozwalają na rozróżnianie właścicieli, usuwanie zweryfikowanych właścicieli, możliwość zmiany poziomu uprawnień, możliwość sprawdzania tokenów weryfikacyjnych dla danej usługi oraz historię zdarzeń związanych z nadawaniem lub odbieraniem własności.
Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Alicja Stojek-Szewczuk
Senior SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry