SEOpress – listopad 2024

SEOpress – listopad 2024

SEOpress
- listopad 2024

Zapraszamy do lektury najnowszego przeglądu nowości w branży SEO! Sprawdź co słychać w kwestii rozwoju AI i jak rozwój sztucznej inteligencji wpływa na wyszukiwarki takie jak Google czy Bing. Opisujemy także ostatnie zmiany w dokumentacji i nowości w narzędziu Google Search Console.

Google testuje nowe funkcjonalnośći w AI Overiew - po zaznaczanie fragmentu, który jest oznaczony specjalną ikoną otwiera się dalsza możliwość eksploracji tematu powiązanego z głównym zapytanem. Dzięki takiego rozwiązaniu Google z pewnością zatrzyma użytkownika na dłużej w wynikach wyszukiwania.
Nowa funkcja wyszukiwania w ChatGPT zostanie w dużej mierze oparta o indeksie wyszukiwarki Bing od Microsoft. Informacja ta została potwierdzona zarówno w branżowej prasie jak i podczas sesji pytań z zespołem OpenAI. ChatGPT korzysta z wielu różnych technoloigii, ale to właśnie Bing będzie jej kluczowym elementem.
Nie od dziś wiadomo, że dane w Google Search Console pojawiają się z opóźnieniem. Obecnie Google testuje nową funkcję w narzędziu, dzięki której dla danych, które nie zostały jeszcze w pełni załadowane pojawi się przerywana linia. W źródle znajduje się wykres, który obrazuje nowy wygląd raportów.
Google wprowadziło parametr srsltid= w wynikach wyszukiwania organicznego, który pierwotnie był stosowany do śledzenia kliknięć w Google Shopping. Od sierpnia tego roku dodawany jest także do wyników organicznych, co powoduje błędne przypisywanie ruchu organicznego do Google Shopping. Autor analizy sugeruje, aby właściciele stron ręcznie oznaczali swoje kampanie w Merchant Center.
W sieci pojawiły się doniesienia, że Google testuje nowy widok wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych, który miał być pozbawiony faviconów. Bardzo szybko okazało się jednak, że doszło najprawpodoboniej do chwilowego błędu, który powinien zostać już wyeliminowany. Ze strony przedstawicieli Google otrzymaliśmy informację, że był to błędnie skonfigurowany eksperyment.
Oficjalnie dostępna jest już najnowsza wersja Screaming Froga, czyli 21.0. Wraz z aktualizacją, do narzędzia weszło wiele rozwiązań, które były proponowane wielokrotnie przez użytkowników. Jednym z najciekawszych jest możliwość połączenia z AI. Do wyboru mamy m.in. OpenAI , Gemini i Ollama, dzięki którym jesteśmy w stanie tworzyć prompty automatyzujące naszą pracę.
Google wdrożyło update, który ponownie zamieszał wynikami wyszukiwania oraz pozycjami niektórych domen. Według głosów ekspertów, zmiany nie były jednak tak duże, jak często ma to miejsce przy Core Update. Pojawiły się więc głosy, że zmiany dotyczą tylko wybranych grup stron, jednak na ten moment bardzo trudno to ustalić.
Google testuje usuwanie treści lokalnych wydawców z wyników wyszukiwania w dziewięciu krajach Unii Europejskiej, w tym również w Polsce. Ma to być odpowiedzią na zmiany w dyrektywach unijnych na temat prawa autorskiego. Celem Google jest pokazanie wydawcom, jak dużo ruchu mogą utracić w wyniku usunięcia ich treści z Google.
Google wprowadziło zaktualizowane zasady dotyczące spamu, co ma to zapobiegać nadużywaniu reputacji witryny i wykorzystania sygnałów rankingowych strony. Zasady obowiązują niezależnie od zaangażowania właścicieli witryn w publikację takich treści. Nowe systemy oceniają, czy sekcje podrzędne znacznie różnią się od głównej zawartości, co może wpływać na ruch, ale nie jest równoznaczne z degradacją pozycji.
Google wprowadziło nową funkcję w Search Console. Rekomendacje testowano już od sierpnia, a od niedawna są dostępne dla wszystkich użytkowników. Funkcja opiera się na danych z indeksowania, skanowania i wyświetlania, a jej celem jest ułatwienie działań SEO, takich jak dodawanie map witryn czy korzystanie z uporządkowanych danych. Rekomendacje będą dostępne na stronie przeglądu w Search Console.
Alicja Stojek-Szewczuk
Senior SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Natalia Dulian
SEO Assistant. Certyfikowana project manager rozpoczynająca swoją przygodę z SEO. Od lat zajmuje się redagowaniem i tworzeniem treści, zarówno marketingowych, jak i tych niezwiązanych z biznesem. W pracy najbardziej pasjonuje ją analiza danych, testowanie nowych rozwiązań oraz kreatywna optymalizacja działań, dzięki czemu może jeszcze efektywniej pomagać klientom.

Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry