Zapraszamy do lektury najnowszego przeglądu nowości w branży SEO! Sprawdź co słychać w kwestii rozwoju AI i jak rozwój sztucznej inteligencji wpływa na wyszukiwarki takie jak Google czy Bing. Opisujemy także ostatnie zmiany w dokumentacji i nowości w narzędziu Google Search Console.
Nowe funkcje AI Overiew
1 listopada
Google testuje nowe funkcjonalnośći w AI Overiew - po zaznaczanie fragmentu, który jest oznaczony specjalną ikoną otwiera się dalsza możliwość eksploracji tematu powiązanego z głównym zapytanem. Dzięki takiego rozwiązaniu Google z pewnością zatrzyma użytkownika na dłużej w wynikach wyszukiwania.
Wyszukiwarka ChatGPT opiera się na indeksie Bing
4 listopada
Nowa funkcja wyszukiwania w ChatGPT zostanie w dużej mierze oparta o indeksie wyszukiwarki Bing od Microsoft. Informacja ta została potwierdzona zarówno w branżowej prasie jak i podczas sesji pytań z zespołem OpenAI. ChatGPT korzysta z wielu różnych technoloigii, ale to właśnie Bing będzie jej kluczowym elementem.
Możliwe zmiany w Google Search Console. Niepełne dane, będą oznaczane za pomocą linii przerywanych
5 listopada
Nie od dziś wiadomo, że dane w Google Search Console pojawiają się z opóźnieniem. Obecnie Google testuje nową funkcję w narzędziu, dzięki której dla danych, które nie zostały jeszcze w pełni załadowane pojawi się przerywana linia. W źródle znajduje się wykres, który obrazuje nowy wygląd raportów.
Parametr srsltid= Google: co oznacza dla SEO i atrybucji
8 listopada
Google wprowadziło parametr srsltid= w wynikach wyszukiwania organicznego, który pierwotnie był stosowany do śledzenia kliknięć w Google Shopping. Od sierpnia tego roku dodawany jest także do wyników organicznych, co powoduje błędne przypisywanie ruchu organicznego do Google Shopping. Autor analizy sugeruje, aby właściciele stron ręcznie oznaczali swoje kampanie w Merchant Center.
Przez jakiś czas użytkownicy Google mogli zobaczyć wyniki wyszukiwania bez ikon witryn
12 listopada
W sieci pojawiły się doniesienia, że Google testuje nowy widok wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych, który miał być pozbawiony faviconów. Bardzo szybko okazało się jednak, że doszło najprawpodoboniej do chwilowego błędu, który powinien zostać już wyeliminowany. Ze strony przedstawicieli Google otrzymaliśmy informację, że był to błędnie skonfigurowany eksperyment.
Aktualizacja Screaming Frog - możliwość integracji SF z API OpenAI, Gemini oraz Ollama.
12 listopada
Oficjalnie dostępna jest już najnowsza wersja Screaming Froga, czyli 21.0. Wraz z aktualizacją, do narzędzia weszło wiele rozwiązań, które były proponowane wielokrotnie przez użytkowników. Jednym z najciekawszych jest możliwość połączenia z AI. Do wyboru mamy m.in. OpenAI , Gemini i Ollama, dzięki którym jesteśmy w stanie tworzyć prompty automatyzujące naszą pracę.
Listopadowy Core Update
14 listopada
Google wdrożyło update, który ponownie zamieszał wynikami wyszukiwania oraz pozycjami niektórych domen. Według głosów ekspertów, zmiany nie były jednak tak duże, jak często ma to miejsce przy Core Update. Pojawiły się więc głosy, że zmiany dotyczą tylko wybranych grup stron, jednak na ten moment bardzo trudno to ustalić.
Google testuje usuwanie treści wydawców w Europie
15 listopada
Google testuje usuwanie treści lokalnych wydawców z wyników wyszukiwania w dziewięciu krajach Unii Europejskiej, w tym również w Polsce. Ma to być odpowiedzią na zmiany w dyrektywach unijnych na temat prawa autorskiego. Celem Google jest pokazanie wydawcom, jak dużo ruchu mogą utracić w wyniku usunięcia ich treści z Google.
Aktualizacja zasad dotyczących reputacji witryny
19 listopada
Google wprowadziło zaktualizowane zasady dotyczące spamu, co ma to zapobiegać nadużywaniu reputacji witryny i wykorzystania sygnałów rankingowych strony. Zasady obowiązują niezależnie od zaangażowania właścicieli witryn w publikację takich treści. Nowe systemy oceniają, czy sekcje podrzędne znacznie różnią się od głównej zawartości, co może wpływać na ruch, ale nie jest równoznaczne z degradacją pozycji.
Rekomendacje w Google Search Console oficjalnie dostępne dla wszystkich
30 listopada
Google wprowadziło nową funkcję w Search Console. Rekomendacje testowano już od sierpnia, a od niedawna są dostępne dla wszystkich użytkowników. Funkcja opiera się na danych z indeksowania, skanowania i wyświetlania, a jej celem jest ułatwienie działań SEO, takich jak dodawanie map witryn czy korzystanie z uporządkowanych danych. Rekomendacje będą dostępne na stronie przeglądu w Search Console.