SEOpress – lipiec 2024

SEOpress – lipiec 2024

SEOpress
- lipiec 2024

Zapraszamy do lektury lipcowych nowinek SEO! W tym miesiącu sporo zmian w dokumentacji, nowe funkcje w Google Search Console i kilka informacji o Google News i Discover.

Google opracował i opublikował wytyczne dla wdrożeń na stronie, prowadzących do wyświetlania witryny w karuzeli z elementami rozszerzonymi (w wersji beta). Podpowiedzi, które możemy znaleźć na stronie obejmują wykorzystanie odpowiednich i precyzyjnych pól danych uporządkowanych, podstronę podsumowania i kilka opisowych z informacjami, a także konieczność ich odpowiedniego oznaczenia.
Google zaktualizował i rozbudował swoje wytyczne w kontekście konfiguracji języka strony, a także odpowiedniego wykorzystania hreflangów. W dokumencie przedstawione zostały wytyczne dotyczące różnych sposobów wdrożenia tego rozwiązania, a także kilka przykładów, które mają pomóc administratorom oraz webmasterom we właściwym zrealizowaniu wdrożeń. Znajdziemy tutaj m.in. przykłady pokazujące zastosowanie tagów HTML, nagłówków HTTP, czy map witryn.
Zgodnie z nowymi przepisami unijnymi dotyczącymi praw autorskich Google wprowadza program Extender News Previews, którego celem jest wynagradzanie wydawców za treści, które Google publikuje w usługach Google News i Google Discover. Program już teraz jest wdrożony w innych krajach UE i przynosi wydawcom zysk od 25 - 60 groszy za kliknięcie. Program zostanie wdrożony po implementacji dyrektywy w Polsce.
W dokumentacji dotyczącej uporządkowanych danych dla organizacji dodano fragment, gdzie opisano możliwość zdefiniowania polityki lub zasad zwrotów dla całej firmy. Jeśli nasza organizacja posiada takie zasady, to warto użyć odpowiednich znaczników, dzięki którym Google łatwiej dotrze do tych informacji, a także będzie w stanie je wyróżnić dla użytkowników korzystających z wyszukiwarki.
Google pracuje nad rozbudowanie Search Console o kolejny raport. Tym razem ma on zawierać możliwość konfigurowania informacji i danych o zwrotach oraz dostawach bezpośrednio z panelu GSC. Będzie to sporym ułatwieniem dla administratorów stron, którym zależy na szybkim i wygodnych zarządzaniu tego typu informacjami. Na ten moment nie wiadomo jednak kiedy raport ten będzie dostępny dla wszystkich użytkowników narzędzia.
Google testuje wyświetlanie ocen sklepów i gwiazdek recenzji w panelach wiedzy (Knowledge Panels) dla sklepów detalicznych. Funkcja, widoczna na urządzeniach mobilnych i komputerach, umożliwia użytkownikom kliknięcie gwiazdek, aby przejść do panelu z ocenami sklepu w Google. To rozszerzenie ma na celu ulepszenie sposobu prezentacji informacji w wyszukiwarce Google. Szczegóły wraz z screenami znajdziesz w podlinkowanym artykule.
Google potwierdziło, że nie ma możliwości zablokowania określonych treści przed pojawieniem się w usłudze Google Discover, mimo że takie opcje istnieją dla Google News. Problem ten został poruszony przez Lily Ray, która zauważyła, że niektóre treści dobrze radzą sobie w organicznych wynikach wyszukiwania, ale mogą być nieodpowiednie dla Discover. Google przyznało, że nie ma obecnie sposobu na kontrolowanie, które treści są wyświetlane w Discover, ale przyjęli sugestię do przyszłych rozważań.
W źródłowym artykule omawiane są obserwacje dotyczące potencjalnej aktualizacji algorytmu Google, która miała miejsce około 18 lipca 2024 roku. Wiele osób w społeczności SEO zauważyło znaczną zmienność w wynikach wyszukiwania Google, co sugeruje, że mogło dojść do aktualizacji. Użytkownicy zgłaszali spadki ruchu na stronach internetowych oraz zmiany w rankingach. Mimo że Google nie potwierdziło oficjalnie tej aktualizacji, narzędzia śledzące rankingi pokazują zwiększoną aktywność.
Catena Media, firma zajmująca się informacjami na temat gier hazardowych online, obniżyła prognozy przychodów na skutek zmian w polityce Google dotyczącej reputacji witryn. Aktualizacja ta, wprowadzona w maju, wg spółki Catena Media miała negatywnie wpłynąć na rankingi treści dotyczących zakładów sportowych i kasyn, co zmniejszyło przychody z niektórych partnerstw medialnych. Aczkolwiek obserwując wykres cen akcji spółki, można zauważyć, że zmiany w polityce Google nie miały na nią większego wpływu.
W 2019 ze względu na dużą liczbę linków Google zamknęło usługę skracania linków goo.gl. Nadal jednak linki, które powstały za pomocą aplikacji były wspierane. Google ogłosiło, że po 25. sierpnia 2025 r. linki będą zwracać kod błędu 404 i nie będzie przekierowywał do właściwego adresu docelowego.
Gary Illyes z Google oficjalnie potwierdził, że używanie domen regionalnych pomaga w pozycjonowaiu na dany region. Nie oznacza to, że domena z końcówką .com nie będzie odnosić sukcesów, jednak domeny regionalne typu .pl są nieco bardziej promowane. Jeszcze ważniejszym czynnikiem rankingowym jest także dopasowanie języka na stronie do języka, w którym użytkownicy wpisują słowa kluczowe.
OpenAI wprowadziło prototyp narzędzia o nazwie SearchGPT, które ma dostarczać szybkie i aktualne odpowiedzi z wyraźnymi źródłami. Narzędzie jest testowane w ograniczonej grupie użytkowników. Stworzony został także bot o nazwie "OAI-Searchbot", który ma za zadanie wspierać użytkowników w wyszukiwaniu informacji w sieci (https://platform.openai.com/docs/bots). Bot został zaprojektowany z myślą o optymalizacji SEO i może być wykorzystywany do analizy i gromadzenia danych.
Reddit zablokował w pliku robots.txt dostęp do swoich danych dla wielu wyszukiwarek, w tym znanej wyszukiwarce Bing. Blokada może mieć wpływ na widoczność i dostępność treści z Reddita w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Microsoftu. Na liście zablokowanych wyszukiwarek nie znalazło się się Google, które płaci Redditowi 60 milionów dolarów rocznie, aby móc uzyskać dostęp do treści na stronie.
Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Anna Jurczyk
SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów i optymalizację stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka podróży, aktywnego stylu życia oraz psów rasy Border Collie.

Alicja Stojek-Szewczuk
Senior SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (3 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry