DevaGroup Blog SEOpress – lipiec 2023
SEOpress – lipiec 2023

SEOpress
- lipiec 2023
W lipcowej prasówce SEO przeczytacie skrót wiadomości od Google i sesji Q&A z użytkownikami. Sprawdzicie jakie są wieści o najnowszej aktualizacji algorytmu i dlaczego nadal warto uważać na korzystanie z narzędzi AI. Miłej lektury!

Pozwy dla twórców ChatGPT
3 lip
Firma OpenAI otrzymała pozew twierdzący, że firma używała treści i książek chronionych prawem autorskim do trenowania swoich systemów. Nie jest to pierwszy problem prawny z którym boryka się firma, a pewną konsekwencją będą regulacje dotyczące praw autorskich i wykorzystaniu danych przez narzędzie. Warto śledzić nowości postępowania prawnego w tej dziedzinie, zwłaszcza jeżeli wykorzystujemy narzędzi AI w naszej codziennej pracy.

Wiadomości Google Search News
5 lipca
Na kanale Google Search Central pojawił się nowy, dość obszerny materiał. W jego ramach, John Mueller dzieli się nowymi informacjami oraz poradami na temat ostatnich zmian w zakresie Search Console oraz Core Web Vitals. Poruszone zostały m.in. kwestie związane z dodaniem metryki INP do Core Web Vitals, prawidłowym odczytywaniem oraz interpretacją nowych raportów dostępnych w Search Console, a także AI. John Mueller przedstawił również kilka tipów dla właścicieli portali newsowych.

Sesja Q&A English Google SEO Office Hours
11 lipca
Opublikowane zostało nagranie z najnowszej sesji Q&A w ramach English Google SEO office-hours. Jest to przydatne kompendium wiedzy dla szukających odpowiedzi na wiele pytań w zakresie odpowiedniej optymalizacji stron internetowych. Tym razem poruszone zostały kwestie związane z błędami 404, hreflangami, plikami PDF, schemą, problemami z pojawianiem się strony w Google, a także z właściwą interpretacją danych w Search Console.

Case Studies: zalety wdrożenia funkcji SEO dla filmów
19 lip
W Centrum wyszukiwarki możemy znaleźć interesujący wpis, zawierający case study prezentujące wpływ wdrożenia optymalizacji SEO dla filmów umieszczanych na stronach, na ostateczne wyniki domeny. Google podkreśla w ten sposób to, jak istotne są to elementy oraz jak przydatnym narzędziem mogą być nowe raporty dostępne w ramach Search Console. W case study zostały opisane 3 przypadki, w których domeny zyskały wiele na zoptymalizowaniu elementów wideo na stronach. Korzyści polegały na wzroście zaindeksowanych filmów, a także znacznym zwiększeniu ruchu.

Potwierdzona aktualizacja algorytmu
20 lip
Specjaliści SEO oraz administratorzy stron przygotowują się do ogłoszenia przez Google kolejnej, potwierdzonej aktualizacji algorytmu. Ostatni taki przypadek miał miejsce w kwietniu tego roku. Od tamtego czasu możemy obserwować bardzo dużą zmienność w wynikach wyszukiwania. Oliwy do ognia dodał wpis Johna Muellera na twitterze, który z przekonaniem stwierdził, że jeszcze tego lata Google przedstawi nam oficjalne informacje na temat kolejnej aktualizacji.

Aktualizacja nazw witryny
28 lipca
Nazwa witryny wyświetlana w Google może zostać wskazana przez administratorów strony za pomocą danych uporządkowanych WebSite. Google rozszerza tą funkcjonalność z wersji mobilnej w językach angielskim, francuskim, japońskim i niemieckim na wszystkie urządzenia. W toku są także rozwiązane aktualne problemy, ponieważ często zdarza się, że nazwa witryny nie wyświetla się na innych podstronach serwisu.

New Google Merchant Center policy: AI-generated reviews are spam
29 lipca
Zaktualizowana polityka Google Merchant Center głosi, że automatycznie generowane treśći recenzji za pomocą narzędzi sztucznej inteligencji będą uważane za spam i są niezgodne z zasadami platformy.