SEOpress – lipiec 2023

SEOpress – lipiec 2023

SEOpress
- lipiec 2023

W lipcowej prasówce SEO przeczytacie skrót wiadomości od Google i sesji Q&A z użytkownikami. Sprawdzicie jakie są wieści o najnowszej aktualizacji algorytmu i dlaczego nadal warto uważać na korzystanie z narzędzi AI. Miłej lektury!

Firma OpenAI otrzymała pozew twierdzący, że firma używała treści i książek chronionych prawem autorskim do trenowania swoich systemów. Nie jest to pierwszy problem prawny z którym boryka się firma, a pewną konsekwencją będą regulacje dotyczące praw autorskich i wykorzystaniu danych przez narzędzie. Warto śledzić nowości postępowania prawnego w tej dziedzinie, zwłaszcza jeżeli wykorzystujemy narzędzi AI w naszej codziennej pracy.
Na kanale Google Search Central pojawił się nowy, dość obszerny materiał. W jego ramach, John Mueller dzieli się nowymi informacjami oraz poradami na temat ostatnich zmian w zakresie Search Console oraz Core Web Vitals. Poruszone zostały m.in. kwestie związane z dodaniem metryki INP do Core Web Vitals, prawidłowym odczytywaniem oraz interpretacją nowych raportów dostępnych w Search Console, a także AI. John Mueller przedstawił również kilka tipów dla właścicieli portali newsowych.
Opublikowane zostało nagranie z najnowszej sesji Q&A w ramach English Google SEO office-hours. Jest to przydatne kompendium wiedzy dla szukających odpowiedzi na wiele pytań w zakresie odpowiedniej optymalizacji stron internetowych. Tym razem poruszone zostały kwestie związane z błędami 404, hreflangami, plikami PDF, schemą, problemami z pojawianiem się strony w Google, a także z właściwą interpretacją danych w Search Console.
W Centrum wyszukiwarki możemy znaleźć interesujący wpis, zawierający case study prezentujące wpływ wdrożenia optymalizacji SEO dla filmów umieszczanych na stronach, na ostateczne wyniki domeny. Google podkreśla w ten sposób to, jak istotne są to elementy oraz jak przydatnym narzędziem mogą być nowe raporty dostępne w ramach Search Console. W case study zostały opisane 3 przypadki, w których domeny zyskały wiele na zoptymalizowaniu elementów wideo na stronach. Korzyści polegały na wzroście zaindeksowanych filmów, a także znacznym zwiększeniu ruchu.
Specjaliści SEO oraz administratorzy stron przygotowują się do ogłoszenia przez Google kolejnej, potwierdzonej aktualizacji algorytmu. Ostatni taki przypadek miał miejsce w kwietniu tego roku. Od tamtego czasu możemy obserwować bardzo dużą zmienność w wynikach wyszukiwania. Oliwy do ognia dodał wpis Johna Muellera na twitterze, który z przekonaniem stwierdził, że jeszcze tego lata Google przedstawi nam oficjalne informacje na temat kolejnej aktualizacji.
Nazwa witryny wyświetlana w Google może zostać wskazana przez administratorów strony za pomocą danych uporządkowanych WebSite. Google rozszerza tą funkcjonalność z wersji mobilnej w językach angielskim, francuskim, japońskim i niemieckim na wszystkie urządzenia. W toku są także rozwiązane aktualne problemy, ponieważ często zdarza się, że nazwa witryny nie wyświetla się na innych podstronach serwisu.
Zaktualizowana polityka Google Merchant Center głosi, że automatycznie generowane treśći recenzji za pomocą narzędzi sztucznej inteligencji będą uważane za spam i są niezgodne z zasadami platformy.
Alicja Stojek-Szewczuk
Senior SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (10 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry