SEOpress – kwiecień 2024

SEOpress – kwiecień 2024

SEOpress
- kwiecień 2024

W kwietniu oficjalnie zakończył się marcowy update algorytmu March Core Update, który zawirował wynikami wyszukiwania. Przeczytaj co o aktualizacji mówią eksperci. Google nie pozwoli nam się nudzić i już zapowiedział kolejną aktualizację, która rozpocznie się w maju i będzie dotyczyła walki ze spamem. Kwiecień obfitował także w zmiany w oficjalnych wytycznych Google. Sprawdź co się zmieniło!

W ostatnich tygodniach Danny Sullivan z Google odpowiadał na skargi dotyczące niskiej jakości i potencjalnie szkodliwych wyników wyszukiwania. Kilka lat temu, wiceprezes Google Search, Hyung-Jin Kim, podzielił się historią, jak członek jego rodziny korzystał z Google, aby znaleźć informacje medyczne, dlatego jako wiceprezes Google Search dokładał wszelkich starań, aby wyniki wyszukiwania Google nigdy nie prowadziły do szkodliwych dla zdrowia informacji. Teraz jednak coraz więcej skarg dotyczy właśnie niebezpiecznych wyników. Google deklaruje, że słucha opinii i stara się poprawić sytuację.
Google eksperymentuje z bardziej spersonalizowanym podejściem do organicznych wyników dla produktów na urządzeniach mobilnych. We wpisie, który umieścił Brodie Clark na platformie X możemy zobaczyć zrzuty ekranu wspomnianych testów, związanych z zaangażowaniem użytkowników na stronach wyników wyszukiwania. np. po polubieniu danego produktu, system wyświetla inne produkty, które również mogą się podobać użytkownikowi.
Po ostatnich aktualizacjach algorytmu wiemy już, że Google planuje karać nadużycia wobec reputacji witryn. W ostatnim czasie pojawiło się potwierdzenie, że w przypadku tego typu nadużyć możemy nie tylko spodziewać się obniżenia strony w rankingu, ale nawet nałożenia kary ręcznej. Oznacza to, że Google chce bardzo skuteczne walczyć z tego typu praktykami. Wiadomość tą podał Danny Sullivan za pomocą portalu X.
Google ulepsza zarządzanie tokenami własności w Search Console. W ostatnim czasie została dodana funkcja, pozwalająca na lepsze zarządzanie nieużywanymi tokenami. Zauważono, że bardzo często w usługach Search Console podpięte były tokeny, które nie były używane. Od teraz użytkownicy mogą wyświetlić nieużywane tokeny, a następnie je usunąć. Nowa funkcja ma ułatwić zarządzanie dostępami do danych naszych stron internetowych.
Z dokumentacji Google znikają informacje na temat karuzeli, która miała wyświetlać materiały wideo. Oznacza to, że Google całkowicie rezygnuje z tego pomysłu i sposobu na prezentowanie użytkownikom filmów. Według stanowiska Google, podczas testów tego rozwiązania, użytkownicy niechętnie z niego korzystali, w związku z czym zapadła decyzja o jego usunięciu. Jednocześnie Google informuje, że jeśli ktoś już wdrożył te znaczniki na swojej stronie, nie jest zmuszony do ich usuwania.
Google zakończył wdrażanie pierwszej podstawowej aktualizacji z marca 2024 roku, która trwała od 5 marca 2024 roku do 19 kwietnia 2024 roku. Jej celem było zmniejszenie o 45% nieprzydatnych treści w wynikach wyszukiwania. Google zaktualizowało również stronę centrum pomocy, na której opisano, jak właściciele stron mogą rozwiązać problemy z obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania Google.
Google stworzyło ankietę, w której użytkownicy mogą wyrazić swoje uwagi i opinie dotyczące March Core Update. Formularz będzie dostępny do 31 maja 2024 roku, a opinie użytkowników mogą przyczynić się do ogólnych ulepszeń systemów rankingowych Google w przyszłości. Ankieta nie służy do zgłaszania konkretnych problemów z zapytaniami, listami wyników czy też witrynami, a Google nie udzieli odpowiedzi na te zgłoszenia.
24 kwietnia w Warszawie odbyła się konferencja Search Live Central, którego głównymi prelegentami był John Mueller i Martin Splitt. Celem wydarzenia było zaprezentowanie nowości w wyszukiwarce oraz dyskusja nad mitami, które nadal krążą w branży SEO. Część dyskusji była poświęcona temu jak korzystać z AI w pozycjonowaniu - oficjalnym stanowiskiem Google jest dbanie o jakość treści i pisanie pod użytkownika, nie pod wyszukiwarkę. Śmiało można wykorzystywać sztuczną inteligencję o ile my jako autorzy tekstów jesteśmy w stanie podpisać się pod jakością tych materiałów. Jednym z ciekawych wątków było także zmiany w third-party cookies, które nie powinny mieć jednak wpływu na sam ranking Google i wyniki wyszukiwania.
Na blogu Google Search Central pojawił się film oraz transkrypcja z kwietniowych konsultacji z Johnem Muellerem, podczas których specjaliści z Google odpowiadają na pytania użytkowników o SEO. W tej edycji min. pytanie o hreflangi, zarządzanie błędami 404, indeksowanie parametrów czy problemy po migracji witryny na nową. Zachęcamy do zapoznania się z całością - możliwe, że znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie!
Google opublikował zmiany w dokumentacji dotyczącej spadków w rankingu: https://developers.google.com/search/docs/monitor-debug/debugging-search-traffic-drops?hl=pl. Wszystkie zmiany zostały opisane w podlinkowanym artykule. Polecamy zapoznać się z nimi, ponieważ czasem niewielkie zmiany stylistyczne potrafią zmienić nieco znaczenie całego zdania.
Google zaktualizował dokumentację o informacje na temat naprawiania zawartości, która wolno się ładuje. Dokumentacja wyjaśnia metody sprawdzania, czy Google prawidłowo indeksuje wolno ładowane treści oraz proponuje strategie, takie jak testowanie przy użyciu narzędzia Puppeteer. Dodatkowo sugeruje korzystanie z narzędzia Search Console do weryfikacji wczytywania obrazów.
Google zaktualizował informacje na stronie o jakości witryn w wynikach wyszukiwania. Zmiany dotyczą zasobów dotyczących jakości strony i zostały zaktualizowane o informacje na temat ostatnio wprowadzonych zmian. Od teraz, z tego fragmentu dowiemy się nieco więcej o podstawowych wskaźnikach internetowych, raporcie HTTPS w Search Console, sprawdzaniu, czy połączenie z daną stroną jest bezpieczne, a także porady na temat unikania uciążliwych reklam i okienek oraz Chrome Lighthouse.
W ostatnim czasie Google opracował instrukcję dodawania uporządkowanych danych dla karuzeli wyświetlanych w wynikach wyszukiwania. Instrukcja uwzględnia nowe typy oraz podtypy danych uporządkowanych. Jest to szczególnie przydatna zmiana dla tych, którzy planują wdrożenie tego typu danych na swojej stronie internetowej.
Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Anna Jurczyk
SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów i optymalizację stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka podróży, aktywnego stylu życia oraz psów rasy Border Collie.

Alicja Stojek-Szewczuk
Senior SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (6 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry