SEOpress – grudzień 2023

SEOpress – grudzień 2023

SEOpress
- grudzień 2023

Końcówka roku w branży SEO obfitowała w zmiany dotyczące danych strukturalnych oraz raportów w Google Search Console. Największą zmianą jest także wyłączenie narzędzia do testowania użyteczności mobilnej. Zapraszamy do lektury!

Google oficjalnie poinformowało o wyłączeniu swoich narzędzi związanych z analizami optymalizacji witryn pod kątem urządzeń mobilnych. Znika zarówno narzędzie do testowania optymalizacji mobilnej, jak i raport obsługi na urządzeniach mobilnych, który był do tej pory dostępny w ramach Search Console. W oficjalnej notatce Google informuje, że nie oznacza to, iż optymalizowanie witryn pod kątem urządzeń mobilnych przestaje być ważne. Jest to nadal jeden z podstawowych czynników branych pod uwagę przez wyszukiwarkę.
Do wyników wyszukiwania wprowadzone zostaje rozwiązanie, które pozwala na skuteczniejsze prezentowanie oferty w zakresie wynajmu kwater wakacyjnych. Google wprowadził nowe znaczniki danych strukturalnych, które umożliwiają wyświetlanie w wyszukiwarce podstawowych informacji na temat wynajmu kwater, lokali czy domków letniskowych. Google przygotował również dedykowany raport w narzędziu Search Console, który pozwoli na weryfikację wdrożenia znaczników na stronach internetowych.
W grudniu opublikowany został materiał wideo zawierający konsultacje dotyczące SEO w wyszukiwarce Google. W materiale można znaleźć wiele odpowiedzi na przeróżne pytania. Wśród nich poruszono m.in. kwestie związane z: indeksowaniem elementów iframe, budowaniem struktury i architektury informacji na stronach internetowych, instruowaniem Googlebota o indeksowaniu treści JS i wiele więcej. Poruszono również tematy o: wprowadzaniu zmian na stronie, błędach 404, indeksowaniu treści, płatnych linkach, czy usuwaniu stron z indeksu Google.
Google wprowadza zmianę, w ramach której miniaturki filmów pojawiające się przy wynikach wyszukiwania, będą mogły być wyświetlane tylko w przypadkach, gdy to właśnie materiał wideo jest główną zawartością danej podstrony. Oznacza to więc, że miniaturki nie będą przedstawiane w wynikach wyszukiwania, jeśli na danej podstrony wideo jest tylko treścią dodatkową. Za przykład mogą tutaj posłużyć filmy publikowane w ramach wpisów blogowych, czy chociażby kart produktowych, w sklepach online.
Od tego miesiąca w raportach Skuteczności w Google Search Console nie będą dostępne informacje o wynikach związanych z produktem. W zamian za to w poprzednim roku zostały rozbudowane raporty Zakupy, gdzie będzie można znaleźć wszystkie potrzebne informacje.
Microsoft ogłosił nową funkcję wyszukiwania w Bing Search - Deep Search. Korzystając z indeksu stron internetowych Deep Search będzie szukać stron, które pasują do danego zapytania i określać trafność, biorąc pod uwagę takie czynniki jak stopień dopasowania tematu, czy wiarygodności.
Google zaczął promować lokalne biznesy, które są otwarte w chwili wyszukiwania przez użytkowników. Zmiana dotyczy zapytań dotyczących nie dokładnych nazw marek i lokali, lecz typów miejsc, jak np. "apteka". Nie warto jednak zmieniać godzin otwarcia na nieprawdziwe, aby dostosować się do algorytmu, ponieważ w przyszłości może to spotkać się z ukaraniem wizytówki.
Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Alicja Stojek-Szewczuk
Senior SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (3 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry