DevaGroup Blog SEOpress – grudzień 2023
SEOpress – grudzień 2023

SEOpress
- grudzień 2023
Końcówka roku w branży SEO obfitowała w zmiany dotyczące danych strukturalnych oraz raportów w Google Search Console. Największą zmianą jest także wyłączenie narzędzia do testowania użyteczności mobilnej. Zapraszamy do lektury!

Test użyteczności mobilnej przestaje być dostępny
4 grudnia
Google oficjalnie poinformowało o wyłączeniu swoich narzędzi związanych z analizami optymalizacji witryn pod kątem urządzeń mobilnych. Znika zarówno narzędzie do testowania optymalizacji mobilnej, jak i raport obsługi na urządzeniach mobilnych, który był do tej pory dostępny w ramach Search Console. W oficjalnej notatce Google informuje, że nie oznacza to, iż optymalizowanie witryn pod kątem urządzeń mobilnych przestaje być ważne. Jest to nadal jeden z podstawowych czynników branych pod uwagę przez wyszukiwarkę.

Uporządkowane dane dotyczące kwater wakacyjnych
4 grudnia
Do wyników wyszukiwania wprowadzone zostaje rozwiązanie, które pozwala na skuteczniejsze prezentowanie oferty w zakresie wynajmu kwater wakacyjnych. Google wprowadził nowe znaczniki danych strukturalnych, które umożliwiają wyświetlanie w wyszukiwarce podstawowych informacji na temat wynajmu kwater, lokali czy domków letniskowych. Google przygotował również dedykowany raport w narzędziu Search Console, który pozwoli na weryfikację wdrożenia znaczników na stronach internetowych.

Konsultacje Google dotyczące SEO
4 grudnia
W grudniu opublikowany został materiał wideo zawierający konsultacje dotyczące SEO w wyszukiwarce Google. W materiale można znaleźć wiele odpowiedzi na przeróżne pytania. Wśród nich poruszono m.in. kwestie związane z: indeksowaniem elementów iframe, budowaniem struktury i architektury informacji na stronach internetowych, instruowaniem Googlebota o indeksowaniu treści JS i wiele więcej. Poruszono również tematy o: wprowadzaniu zmian na stronie, błędach 404, indeksowaniu treści, płatnych linkach, czy usuwaniu stron z indeksu Google.

W trybie filmu wyświetlają się teraz tylko strony, na których główną treścią jest film
4 grudnia
Google wprowadza zmianę, w ramach której miniaturki filmów pojawiające się przy wynikach wyszukiwania, będą mogły być wyświetlane tylko w przypadkach, gdy to właśnie materiał wideo jest główną zawartością danej podstrony. Oznacza to więc, że miniaturki nie będą przedstawiane w wynikach wyszukiwania, jeśli na danej podstrony wideo jest tylko treścią dodatkową. Za przykład mogą tutaj posłużyć filmy publikowane w ramach wpisów blogowych, czy chociażby kart produktowych, w sklepach online.

Zmiany w raporcie Produkty w Google Search Console
6 grudnia
Od tego miesiąca w raportach Skuteczności w Google Search Console nie będą dostępne informacje o wynikach związanych z produktem. W zamian za to w poprzednim roku zostały rozbudowane raporty Zakupy, gdzie będzie można znaleźć wszystkie potrzebne informacje.

Model Deep Search od Bing
7 grudnia
Microsoft ogłosił nową funkcję wyszukiwania w Bing Search - Deep Search. Korzystając z indeksu stron internetowych Deep Search będzie szukać stron, które pasują do danego zapytania i określać trafność, biorąc pod uwagę takie czynniki jak stopień dopasowania tematu, czy wiarygodności.

Zmiany w algorytmie Google Moja Firma
16 grudnia
Google zaczął promować lokalne biznesy, które są otwarte w chwili wyszukiwania przez użytkowników. Zmiana dotyczy zapytań dotyczących nie dokładnych nazw marek i lokali, lecz typów miejsc, jak np. "apteka". Nie warto jednak zmieniać godzin otwarcia na nieprawdziwe, aby dostosować się do algorytmu, ponieważ w przyszłości może to spotkać się z ukaraniem wizytówki.