SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy – recenzja książki

Krzysztof Marzec
Krzysztof Marzec
Archiwum 03.2021
 
SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy – recenzja książki

Recenzja książki
SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy

W moje ręce trafiła niedawno książka Pawła Cengiela na temat SEO. Wiem co pomyślicie, pisanie książki na temat, który zmienia się dynamicznie, to nie jest zbyt wdzięczne zadanie. Wiem coś o tym, bo przy Google Ads i Analytics SEO wydaje mi się zawsze dużo bardziej statyczną nauką. Czy autorowi udało się sprostać zadaniu? Trochę tak i jeśli jesteś początkującym właścicielem biznesu, którym chcesz podbijać internet, to możesz pomyśleć o tej publikacji. Jeśli jednak jesteś w branży SEO dłużej niż pół roku, to w mojej ocenie ta pozycja będzie dla Ciebie zbyt prosta.

Znajdziemy tutaj wyjaśnienie najważniejszych pojęć, omówienie wstępu do strategii oraz analizy słów kluczowych. Następnie omówione zostały elementy audytu SEO oraz proces optymalizacji. Kolejne rozdziały to link building oraz content marketing – wszystko to napisane od dosyć praktycznej strony. Zakończenie poprzez analizę danych oraz listę narzędzi przydatnych w pracy z SEO doskonale dopełnia całość. Jeśli miałaby to być pierwsza styczność z SEO – nie brakuje tu niczego.

W książce widać, że autor opiera się na własnych doświadczeniach i skupia na tych elementach, które mają szansę pojawić się w realnym projekcie. Dzięki temu czytelnik pozna wiele nowych pojęć, będzie miał pewien obraz tego, jak działa Google. W takiej publikacji zawsze pojawią się też pewne zdania, które można interpretować na niekorzyść autora i nie ukrywam, że przy pisaniu książek ja posiłkuję się całym zespołem agencyjnym oraz recenzentami, aby tego uniknąć. Nie są to jednak niedopowiedzenia stanowiące błędy krytyczne, które mogłyby wprowadzić czytelnika w jakieś kłopoty lub sprawić, że straci cenny czas. Odwrotnie, książka prezentuje poziom odpowiedni do pierwszych kroków w świecie SEO. 

Podsumowując:

  • dobry wstęp do wiadomości branżowych,
  • pozycja jest praktyczna: ułatwi proces prowadzenia projektu,
  • pozwoli łatwiej nadzorować pracę specjalisty,
  • imponująca lista narzędzi seo z wyjaśnieniem ich możliwości.

 

Paweł będzie prelegentem najbliższego semKRK, na którym będzie okazja posłuchać jego prezentacji na temat “W jaki sposób zwiększyć popularność swojego filmu w YouTube oraz jak poprawić widoczność lokalnej firmy w Google Moja Firma?” i zadawać pytania. U nas książka trafia do biblioteczki i czeka na nasz projekt stażowy, jako jedna z pierwszych lektur.

Krzysztof Marzec
CEO, Co-Founder. Specjalista SEM, Certyfikowany Trener Google Ads oraz Certyfikowany Specjalista Ads i Analytics. Przygodę z SEO zaczął w 2005 roku. Kieruje DevaGroup, stworzył i był wieloletnim szefem działu SEO Interia.pl. Prowadzi szkolenia i wykłady m.in. w Akademii Google Partners czy na Uniwersytecie Jagiellońskim. W wolnych chwilach.. moment, mam 3-kę małych dzieci, nie mam wolnych chwil. Czemu piszę tę notkę w 3ciej osobie? Ktoś to w ogóle czyta?...

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (7 głosów, średnia: 4,71 / 5)
Loading...
Przewiń do góry