


01
[Zmiany w supporcie Google] Google testuje wyświetlanie reklam tego samego reklamodawcy więcej niż raz na jednej stronie wyników wyszukiwania. Nowy mechanizm pozwala na wyświetlanie tej samej reklamy w różnych sekcjach, m.in.: na górze / na dole strony czy w informacjach lokalnych.



02
Google wprowadzi raport kanałów dla kampanii Performance Max, który pokaże, jak różne kanały (np. YouTube, Display, Search) wpływają na wyniki kampanii. To odpowiedź na krytykę braku przejrzystości PMax. Nowa funkcja może ułatwić optymalizację i zwiększyć kontrolę nad budżetem reklamowym.
❯ Google testing channel reporting for Performance Max campaigns



03
Google testuje wersję beta funkcji Creator Partnerships w Google Ads, która umożliwia reklamodawcom znajdowanie i promowanie YouTube Shorts, w których wspomniano ich markę. Funkcja jest obsługiwana przez BrandConnect. Po aktywowaniu będzie ona dostępna w sekcji Narzędzia w interfejsie Google Ads.
❯ Google is testing Creator Partnerships for YouTube Shorts ads



04
Google rozszerza reklamy pojazdów o kampery i przyczepy kempingowe, umożliwiając prezentowanie ofert w wynikach wyszukiwania, podobnie jak w przypadku samochodów. Dealerzy muszą posiadać ważne licencje we wszystkich stanach, terytoriach lub prowincjach, gdzie oferują pojazdy.



05
Mimo rosnącej popularności mediów społecznościowych, YouTube i Google pozostają liderami, odpowiadając za jedną czwartą globalnego ruchu internetowego. ChatGPT dogania Wikipedię, a TikTok zostaje w tyle. Sprawdź więcej statystyk!
❯ Google i YouTube najczęściej odwiedzanymi na świecie stronami internetowymi



06
Meta planuje uruchomienie samodzielnej aplikacji Meta AI w drugim kwartale tego roku. Zuckerberg zapowiada, że narzędzie ma stać się najpopularniejszym asystentem AI na świecie. Planowane jest również wprowadzenie jego płatnej subskrypcji.