Narzędzia Google dla Webmasterów (tak dawniej nazywano miejsce , które obecnie wiele osób zna jako Google Serach Console) wciąż rozwija się i zapewnia nam coraz większą próbkę danych. Jeszcze nie tak dawno Google dodało do Google Search Console wiele metryk optymalizacyjnych („wygląd i działanie strony” oraz „Podstawowe wskaźniki internetowe”), a już pojawia się nowa fukcjonalność „Search Console Insights„. Jest to jeszcze wersja Beta, ale zapowiada się całkiem ciekawie.
Narzędzie Search Console Insights – czym jest?
Dzięki nowemu narzędziu twórcy treści mogą odkryć, w jaki sposób odbiorcy „konsumują” zawartość serwisu – to wszystko na podstawie danych zarówno z Google Search Console, ale i Google Analytics. Poniżej lista informacji, jakie uzyskamy z użyciem Search Console Insights. Sąto dane nie tylko dla osób zajmujących się pozycjonowaniem stron, ale i dla właścicieli witryn.
Które fragmenty treści naszej strony cieszą się największym zainteresowaniem?
Mamy możliwość przeanalizowania najbardziej popularnych treści – w ostatnich 28 dniach.
Jakim zainteresowaniem cieszą się nowe treści?
Wybierając konkretny adres URL, otrzymujemy więcej danych:
Oprócz ogólnych danych, znajdziemy podział ruchu na kanały:
Oraz linki odsyłające do artykułów:
Dowiemy się też, jak wygląda ruch z kanałów social media:
Szukasz specjalistów od SEO?
Wykazane powyżej dane dotyczą jednego adresu – świeżo dodanego artykułu. Możemy te same dane analizować globalnie, w oparciu o całą witrynę i okres ostatnich 28 dni.
Podsumowanie
Stworzenie Search Console Insights jest bardzo dobrym krokiem giganta z Mountain View. To praktycznie rozwiązanie umożliwia analizowanie popularności serwisu na podstawie danych z GA i GSC – w jednym panelu. Do tej pory analizy takie wymagały pobrania danych po API i przedstawienia ich (np. z wykorzystaniem Google Data Studio ). Osobiście kibicuje Google, by coraz bardziej rozwijała swoje narzędzia i stawały się one jeszcze bardziej praktyczne. Nie tylko dla specjalistów SEO, ale i dla właścicieli serwisów.