Search Console Insights – jeszcze więcej danych dotyczących treści

Marek Stokowski
Marek Stokowski
Archiwum 06.2021
 
Search Console Insights – jeszcze więcej danych dotyczących treści

Search Console Insights
Jeszcze więcej danych dotyczących treści

Narzędzia Google dla Webmasterów (tak dawniej nazywano miejsce , które obecnie wiele osób zna jako Google Serach Console) wciąż rozwija się i zapewnia nam coraz większą próbkę danych.  Jeszcze nie tak dawno Google dodało do Google Search Console wiele metryk optymalizacyjnych („wygląd i działanie strony” oraz  „Podstawowe wskaźniki internetowe”), a już pojawia się nowa fukcjonalność „Search Console Insights„. Jest to jeszcze wersja Beta, ale zapowiada się całkiem ciekawie.

 

Narzędzie Search Console Insights – czym jest?

Dzięki nowemu narzędziu twórcy treści mogą odkryć, w jaki sposób odbiorcy „konsumują” zawartość serwisu – to wszystko na podstawie danych zarówno z Google Search Console, ale i Google Analytics. Poniżej lista informacji, jakie uzyskamy z użyciem Search Console Insights. Sąto dane nie tylko dla osób zajmujących się pozycjonowaniem stron, ale i dla właścicieli witryn.

 

Które fragmenty treści naszej strony cieszą się największym zainteresowaniem?

 

 

Mamy możliwość przeanalizowania najbardziej popularnych treści – w ostatnich 28 dniach.

 

Jakim zainteresowaniem cieszą się nowe treści?

 

Wybierając konkretny adres URL, otrzymujemy więcej danych:

 

 

Oprócz ogólnych danych, znajdziemy podział ruchu na kanały:

 

 

Oraz linki odsyłające do artykułów:

 

 

Dowiemy się też, jak wygląda ruch z kanałów social media:

 

 

Sekcja tło

Szukasz specjalistów od SEO?

 

Wykazane powyżej dane dotyczą jednego adresu – świeżo dodanego artykułu. Możemy te same dane analizować globalnie, w oparciu o całą witrynę i okres ostatnich 28 dni.

 

 

 

 

 

Podsumowanie

Stworzenie Search Console Insights jest bardzo dobrym krokiem giganta z Mountain View. To praktycznie rozwiązanie umożliwia analizowanie popularności serwisu na podstawie danych z GA i GSC – w jednym panelu. Do tej pory analizy takie wymagały pobrania danych po API i przedstawienia ich (np. z wykorzystaniem Google Data Studio ). Osobiście kibicuje Google, by coraz bardziej rozwijała swoje narzędzia i stawały się one jeszcze bardziej praktyczne. Nie tylko dla specjalistów SEO, ale i dla właścicieli serwisów.

 

Marek Stokowski
Były pracownik na stanowisku SEO Specialist w DevaGroup, odpowiedzialny za prowadzenie kampanii SEO oraz wykonywanie rozbudowanych audytów SEO. Prywatnie motocyklista i wielbiciel psów rasy Alaskan Malamute.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 4,80 / 5)
Loading...
Przewiń do góry