Rozgrzewka przed semWAW#3 – relacja z webinaru

Patrycja Kozioł
Patrycja Kozioł
Archiwum 10.2024
 
Rozgrzewka przed semWAW#3 – relacja z webinaru

Rozgrzewka przed semWAW#3 –
relacja z webinaru

Nasz ostatni webinar był wyjątkowy z wielu powodów – nie tylko wprowadzał nas w klimat semWAW#3, ale też na scenie wystąpili laureaci Call4Papers, wybrani przez społeczność zgromadzoną wokół wydarzenia. Trójka zaproszonych gości podzieliła się cennymi doświadczeniami – przeczytaj, czego mogliśmy posłuchać.

Maks Mielhorski – Perpetuum mobile, czyli jak opinie nakręcają marketing

Spotkanie rozpoczął Maks Mielhorski, który w swoim wystąpieniu pokazał, jak potężnym narzędziem mogą być opinie klientów w strategii marketingowej. Podkreślił, że nie tylko budują zaufanie do marki, ale mogą także przyczynić się do wzrostu widoczności w wynikach organicznych.

Maks pokazał, że zebranie i wykorzystanie pozytywnych opinii może wpłynąć na obniżenie kosztów kampanii Google Ads nawet o 50% poprzez poprawienie wskaźników Quality Score. Podał przykłady największych marek, które z sukcesem wykorzystały opinie klientów, aby zbudować lojalność i zwiększyć sprzedaż. Jego praktyczne podejście i dane dotyczące wartości koszyka oraz konwersji dają solidne podstawy do wdrożenia działań w firmach na różnych etapach rozwoju.

Marcin Żmuda – Brand Proof – od czego zacząć SEO?

Marcin skupił się na wpływie autorytetu marki na SEO, analizując dane z wycieku algorytmu Google z 2023 roku. Wyjaśnił, jak czynniki takie jak Site Authority, NavBoost czy wzmianki o autorytetach wpływają na pozycjonowanie stron, a także przedstawił dowody na istnienie algorytmu Site Authority, który wcześniej był negowany przez Google.

Prelegent podkreślił znaczenie długich kliknięć (last longest clicks) i ich wpływu na poprawę rankingów, jak również zwrócił uwagę na konieczność budowania wzmiankowanych treści wokół marek i autorów, co zwiększa autorytet strony. Omówił także przykładowe case study swojej klientki – prawniczki z małego miasta, której strona, dzięki dobrze zaplanowanej strategii SEO, osiągnęła doskonałe wyniki w organicznych wynikach wyszukiwania oraz w Google Maps w ciągu zaledwie kilku miesięcy. Jego analiza pozycjonowania w oparciu o rzeczywiste dane daje cenne wskazówki dla specjalistów SEO, którzy chcą skutecznie optymalizować strony pod kątem algorytmu Google.

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Chcesz więcej zaawansowanej wiedzy?

Sprawdź warsztaty SEO przed semWAW#3

Joanna Horoszko – W jaki sposób fluktuacje na giełdzie walut mogą wpływać na przychody i inne wskaźniki analityczne widoczne w GA4?

Joanna w swojej prelekcji przedstawiła, jak zmiany kursów walut mogą wpływać na dane zbierane w Google Analytics 4. Omówiła, jak właściwie analizować transakcje dokonywane w różnych walutach, aby nie zniekształcały one wyników analitycznych, oraz jakie narzędzia w GA4 mogą pomóc w precyzyjnej analizie takich danych.

Prelegentka przedstawiła konkretne metody na lepsze monitorowanie fluktuacji walutowych i ich wpływu na kluczowe wskaźniki biznesowe, takie jak przychody czy wartość zamówień. Zwróciła także uwagę na potencjalne wyzwania, które mogą wyniknąć z nieprawidłowej analizy danych w wielowalutowych transakcjach oraz zaproponowała rozwiązania umożliwiające skuteczniejsze zarządzanie tymi informacjami. Jej prelekcja dostarczyła solidnej wiedzy na temat analizy finansowej w e-commerce, co jest kluczowe dla firm działających na rynkach międzynarodowych.

Podsumowanie

Webinar był niezwykle wartościowym źródłem wiedzy dla uczestników, a prelegenci dostarczyli wielu praktycznych porad, które mogą być łatwo wdrożone w codziennych działaniach marketingowych i analitycznych.

Już teraz zapraszamy na kolejny webinar, który odbędzie się 10 października – rozgrzewkę przed Targami eHandlu, a już w listopadzie powracamy z kolejną serią Pomówmy o marketingu – stay tuned!

Patrycja Kozioł
Marketing Specialist. Przeszła drogę od amatorskiego marketingu eventów do profesjonalnego prowadzenia social mediów. Jej czujne oko wyłapuje wszystkie błędy i niespójności w tekstach i na stronach internetowych. Wolny czas spędza na czytaniu kryminałów, poprawianiu przecinków i zgłębianiu kultur dalekowschodnich.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry