Remarketing dynamiczny a standardowy

Aleksandra Kuszewska
Aleksandra Kuszewska
Archiwum 09.2022
 
Remarketing dynamiczny a standardowy

Remarketing dynamiczny
a standardowy

Remarketing umożliwia dotarcie z trafnym komunikatem do osób, które już wcześniej odwiedziły daną stronę internetową. Ten typ kampanii jest jednym z ważniejszych działań reklamowych, dzięki którym reklamodawcy mogą osiągnąć zamierzone cele. Użytkownicy, którzy wykonali już jakieś działanie i byli zainteresowani daną usługą bądź zakupem, mogą być bardziej skłonni do zrealizowania konwersji niż osoby, które nie miały jeszcze styczności z naszą stroną. 

Czym jest remarketing?

Kampanie remarketingowe można tworzyć między innymi w systemie Google Ads. Dzięki odpowiednio stworzonym listom remarketingowym, reklamy kierowane są do użytkowników, aby ponownie zainteresować ich ofertą. Wyróżnić można dwa rodzaje remarketingu: dynamiczny oraz standardowy. Stworzenie kampanii remarketingowej przebiega podobnie jak przygotowywanie zwykłej kampanii w Google Ads, jednakże musimy pamiętać o kilku istotnych kwestiach.

Przed rozpoczęciem przygotowywania takiej kampanii, należy przede wszystkim pamiętać o dodaniu tagu remarketingowego na stronę internetową.

Jak skonfigurować tag remarketingowy?

Przechodzimy do panelu Google Ads, a następnie klikamy “Narzędzia i ustawienia”. Po wyświetleniu menu, wybieramy opcję zarządzanie odbiorcami:

 

W dalszej kolejności, gdy przejdziemy do zarządzania odbiorcami, z lewej strony pokazuje nam się krótkie menu. Tam wybieramy opcję “Twoje źródła danych”. A następnie, u góry strony wyświetli się Tag Google Ads i opcja “Edytuj źródło”, którą wybieramy:

 

 

Po wybraniu tych opcji, konfigurujemy tag a następnie dodajemy go do strony internetowej. System oferuje aż trzy możliwości zainstalowania tagu:

  • poprzez użycie Menedżera tagów Google,
  • samodzielnie,
  • poprzez wysłanie kodu e-mailem do webmastera.

Istotne jest właściwe podpięcie kodów, żeby listy remarketingowe mogły zbierać poprawne dane.

Remarketing standardowy

Jest to podstawowy rodzaj remarketingu i polega on na stworzeniu tekstów reklamowych bądź banerów, które będą skierowane do odbiorców zapisanych na  stworzonych wcześniej listach remarketingowych. Listy te można tworzyć zarówno w systemie Google Ads, jak i Analytics. Co ważne, część list Google Ads tworzy automatycznie. Po przejściu w panelu do zakładki “Zarządzanie odbiorcami” wyświetlą się stworzone ręcznie oraz automatycznie grupy odbiorców.

 

Przykładowymi i jednymi z najbardziej popularnych grup odbiorców, które możemy utworzyć, aby następnie kierować do nich reklamy są osoby, które:

  • porzuciły koszyk,
  • dokonały zakupu (sprzedaż dodatkowa),
  • były na stronie przez x czasu,
  • przeszły na wybraną podstronę,
  • oglądały kilka podstron,
  • kliknęły element na stronie (np. adres e-mail bądź numer telefonu).

Tworzenie kampanii remarketingowej jest analogiczne do przygotowywania “normalnej” kampanii. Jedynie przy wyborze odbiorców należy zaznaczyć listę bądź listy użytkowników, do których chcemy kierować reklamy. Podczas tworzenia materiałów remarketingowych warto zastosować np. kod rabatowy bądź specjalną ofertę dla powracających użytkowników, dzięki czemu odbiorca reklamy będzie bardziej skłonny do zrealizowania danego działania.

Remarketing dynamiczny

Remarketing dynamiczny można określić jako bardziej spersonalizowaną odmianę remarketingu. Polega on na wyświetleniu użytkownikowi konkretnych produktów bądź usług, które przeglądał wcześniej na naszej stronie internetowej. Remarketing dynamiczny zachęca użytkowników do kontynuowania procesu zakupowego, który wcześniej porzucili. W przypadku remarketingu dynamicznego tag przesyła nazwę zdarzenia, czyli działanie, które podjął użytkownik (np. wyświetlił produkt, dodał produkt do koszyka) oraz dane o id produktu i jego wartości.

Jak ustawić remarketing dynamiczny?

Aby zacząć korzystać z możliwości remarketingu dynamicznego, musimy przygotować plik danych, w którym wyszczególnimy produkty dostępne na naszej stronie internetowej. Po przygotowaniu takiego pliku dodajemy go do Google Merchant Center. Następnie w systemie Google Ads rozpoczynamy tworzenie nowej kampanii w sieci reklamowej, przechodzimy do ustawień i klikamy opcję “więcej ustawień”.

 

Gdy wyświetlą się dodatkowe ustawienia, rozwijamy opcję “reklamy dynamiczne” i zaznaczamy “Wykorzystaj plik danych reklam dynamicznych, by tworzyć reklamy spersonalizowane”. Następnie wybieramy nasz wcześniej utworzony plik danych z Google Merchant Center.

 

 

W taki sposób utworzone zostaną spersonalizowane elastyczne reklamy displayowe, które będą wyświetlać użytkownikom wcześniej przeglądane produkty.

Podsumowanie

Zarówno remarketing standardowy, jak i dynamiczny powinien być stosowany jako część strategii działań reklamowych. Te dwa typy różnią się przede wszystkim tym, że w remarketingu standardowym to my tworzymy teksty oraz reklamy, natomiast w odmianie dynamicznej to system automatycznie dopasowuje daną reklamę do użytkownika na podstawie jego wcześniejszych zachowań oraz przeglądanych stron. Poprzez wykorzystywanie remarketingu w naszych działań reklamowych możemy zdecydowanie zwiększyć liczbę sprzedaży danych produktów bądź usług.

Sekcja tło

Dopięcie sprzedaży z Google Ads!

Aleksandra Kuszewska
SEM Specialist. Certyfikowana specjalistka Google Ads. W DevaGroup prowadzi kampanie w systemach Google Ads, Facebook Ads oraz Microsoft Ads. Prywatnie miłośniczka skandynawskich kryminałów oraz długich spacerów.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 4,80 / 5)
Loading...
Przewiń do góry