Targi RemaDays to największe w Polsce święto druku i reklamy. Jako DevaGroup pojawiliśmy się na nich już po raz trzeci, aby świętować razem z branżą reklamową oraz żeby poszerzyć świadomość przedstawicieli firm związaną z działaniami Google Ads oraz SEO. Zapraszamy na naszą relację!
Trzydniowe święto rozpoczęło się 23 marca i była to już 17 edycja tego międzynarodowego wydarzenia. Organizatorzy jak co roku zadbali o świetny (i darmowy) dojazd z Dworca Centralnego oraz z Lotniska wprost pod hale, gdzie odbywały się targi. Do 26 marca hale E i F z kompleksu PTAK Warsaw EXPO były miejscem wielu rozmów, wymiany doświadczeń i prezentacji najnowszych technologii i produktów. Jeśli jesteśmy już przy prezentacjach, to podczas tej edycji nasi eksperci zaprezentowali się w 3 tematach w ciągu dwóch dni.
W czwartek 24 marca o działaniach Google Shopping opowiedział Senior SEM Specialist w DevaGroup – Przemysław Biegacz, a zaraz po nim o podstawach SEO swoją prelekcję wygłosił Marek Stokowski. Oba spotkania zostały przyjęte przed zgromadzonych słuchaczy bardzo ciepło, a kolejki do prywatnych rozmów po prelekcjach naszych ekspertów ustawiały się od razu.

Nasi eksperci opowiedzieli m.in. o: tytułach produktów dla reklam Google Shopping, o tym, gdzie się wyświetlają, jak powinny być skonstruowane oraz jaki jest ich bezpośredni wpływ na wzrost współczynnika CTR naszych reklam. Z tym tematem wystąpił Przemysław Biegacz, który w naszym zespole zainaugurował prelekcje DevaGroup na RemaDays. Nasz ekspert SEM wyjaśnił, czemu tytuły są tak bardzo ważne w kampaniach Google Ads i przedstawił krótko wytyczne wyszukiwarek, które narzucają nam odpowiednią strukturę dla tych nazw. Opowiedział też o optymalizacji tytułów produktów i przedstawił najlepsze praktyki z nią związane. Wśród nich wymienił np. dodawanie słów kluczowych do tytułów produktów, umieszczanie najważniejszych informacji na ich początku, czy też testowanie prezentowanych struktur tytułów.

Z kolei Marek Stokowski, nasz SEO specialist, który występował tuż po Przemysławie, wziął pod lupę pozycjonowanie i przeanalizował je pod kątem działań, które każdy może wdrożyć w swoim serwisie samodzielnie. Marek wyszedł od definicji SEO i tego, co składa się na działania pozycjonera. Podpowiedział, co właściciele sklepów i serwisów powinni konsultować z pozycjonerami (m.in. zmiany struktury serwisów, zakup linków z „allegro”, migracje strony).

Podał konkretne źródła wiedzy, potrzebne osobom, które chcą zacząć samodzielnie pozycjonować swoje strony. Podpowiedział też, na jakie błędy w serwisie zwracać uwagę i w jaki sposób na nie reagować, by nie stracić ruchu organicznego, w jaki sposób kontrolować ten ruch, jakich używać do tego narzędzi. Przeanalizował pokrótce całą strukturę serwisu i rodzaje treści, które powinniśmy w nim umieszczać. Nie ominął również aspektu linkowania.

Podczas RemaDays na odwiedzających czekały strefy Relax Zone, restauracje i kawiarenki, gdzie można było doładować siły oraz przekąsić smakowite przekąski. Dużym ułatwieniem była również aplikacja na telefon, która wskazywała drogę do stoisk danych wystawców.

Ostatni dzień Targów RemaDays rozpoczęliśmy od zapraszania firm, które przyjechały ze swoimi stoiskami, na webinar online, który odbył się 29 marca i dotyczył działań związanych z branżą reklamową. Pełny zapis tego webinaru można zobaczyć tutaj:
https://youtu.be/nCXrs4IaSmc
Natomiast panel prelegentów otworzył Tomasz Trzósło, który opowiedział o tym, jak dobrze wybrać agencję SEM/SEO/Marketingową! W swoim wystąpieniu prelegent wskazał działania, które powinniśmy podjąć jeszcze zanim zaczniemy współpracę z agencją, a nawet wcześniej, przed wysłaniem oferty.
Zwracał uwagę m.in. na to, iż powinniśmy przeanalizować wszystkie działania, które zawiera nasza usługa, dopytać, co jest płatne w ramach naszego abonamentu, a za co musimy dopłacać. Jak powiedział tańsza oferta może się bowiem okazać droższa, jeśli doliczymy koszta dodatkowo, nad którymi wcześniej się nie zastanawialiśmy.

Prelegent słusznie zauważył też, że agencję warto sprawdzić również pod kątem wiedzy i doświadczenia, które posiadają konkretni specjaliści. Jak podpowiedział, można to szybko sprawdzić, np. na LinkedIn. Nasz prelegent omówił również szczegółowo brief dla agencji i jego pożądaną zawartość. Jego wystąpienie było w efekcie checklistą do „odhaczenia” dla wszystkich właścicieli serwisów, którzy poszukują agencji do współpracy i pragną mieć pewność, że powierzają swój serwis specjalistom.
Prezentacje z RemaDays do pobrania
RemaDays 2022 oceniamy bardzo pozytywnie. Dziękujemy organizatorom za możliwość prezentacji naszych prelekcji podczas RemaCongress oraz wszystkim uczestnikom i wystawcom za miłe przyjęcie naszych zaproszeń na webinar oraz obecność na nim! Hasło tej edycji brzmiało: „KreaTYwni. Otwarci na nowe.” i zdecydowanie tacy są właśnie wszyscy Państwo! 🙂 Integracja branży jest niesamowita i bardzo dobrze być jej częścią!
Wszystkich zaznajomionych z branżą reklamową zachęcamy do zapisu na nasz newsletter, gdzie do pobrania jest m.in. darmowy e-book dla Państwa branży dotyczący widoczności w sieci wybranych firm wystawiających się na RemaDays 2022.


Pobierz e-book od Devagroup!
Do zobaczenia za rok! Przedstawiciele marketingu DevaGroup na RemaDays: Kamil Leśniak i Justyna Przygoda (autorzy tego wpisu) 🙂