Relacja z SEO AFFILIATE PRO 2017

Kamil Sroka
Kamil Sroka
Archiwum 11.2017
 
Relacja z SEO AFFILIATE PRO 2017

Relacja
z SEO AFFILIATE PRO 2017

9 listopada miałem przyjemność wziąć udział w szkoleniu SEO AFFILIATE PRO organizowanym przez Agencję AdInspire, które dotyczyło nieco innej strony działań SEO a mianowicie – działań afiliacyjnych (głównie na rynkach zagranicznych).

Szkolenie składało się z form prezentacji rozbudowanego materiału. 6 bloków prelekcji, za które odpowiadali Maciej Chmurkowski, Jacek Ruszkowski. Co ważne, w trakcie prezentacji uczestnicy mogli na bieżąco dopytywać o poszczególne elementy omawianych przypadków czy nawet indywidualnych spostrzeżeń co często wywoływało wiele nietypowych odpowiedzi i często padały konkretne przykłady z życia uczestników szkolenia oraz prelegentów. Dzięki tego typu dyskusjom można było poznać „smaczki” niczym z kuluarowych pogaduszek.

Od zera do afilianta

We wstępie prowadzący przedstawili od podstaw zasady działania sieci afiliacyjnych. Omówili także złe i dobre strony samych programów oraz poszczególnych produktów. Podzielili się swoim wieloletnim doświadczeniem w najlepszych ich zdaniem metodach rozliczeniowych oraz przedstawili konkretne strategie, które stosowali w dotychczasowych działaniach dla poszczególnych sieci. Różnorodność sieci afiliacyjnych jest bardzo szeroka i właściwie tylko od nas zależy jaki kierunek wybierzemy. Warto jednak pamiętać o ogromnej konkurencji, która w pierwszej kolejności prowadzi swoje kampanie na najlepszych (z ich punktu widzenia rynkach). Na szczęście produktów i rynków (także tych mocno egzotycznych) jest tak wiele, że możemy odnaleźć się realiach afiliacji i dopasować do wybranej niszy.

Poruszony został także wątek dotyczący tzw. money pages – czyli stron, które powinny przynosić nam zarobki w programach. Wiele z tych porad dotyczyły podstawowych zasad optymalizacyjnych stron, które należy używać we wszystkich formach działań SEO – bez znaczenia w jakim zakresie działamy. Takie rzeczy jak odpowiednio przygotowane treści, hierarchia nagłówków, szybkość wczytywania stron czy dopasowanie pod użytkowników mobilnych są kluczem do osiągnięcia sukcesu w wynikach organicznych.

SEO AFFILIATE PRO - Logo
Po obiedzie, w kolejnym bloku zaprezentowane zostały narzędzia, które przyspieszą tworzenie stron zapleczowych, wspomogą proces linkowania i wspomogą nasze działania w budowie silnej marki produktu w programach afiliacyjnych. Autorzy szkolenia przykuli uwagę szczególnie do możliwości jakie dają nam dzisiejsze technologie i przyspieszenie poszczególnych procesów, które realizowane systematycznie są mocno nużące – natomiast można je w pełni wykonać za pomocą dedykowanych rozwiązań.  Na koniec w programie zostały przedstawione inne znane formy promocji, które również można bardzo kompleksowo wykorzystać do afiliacji, m.in. YouTube, Facebook, Instagram, AdWords w tym także remarketing czy popularny w Polsce content marketing.

 

Zeszyt notatek

Słowem podsumowania warto zaznaczyć, że szkolenie SEO AFFILIATE PRO pozostawia oprócz sporej dawki notatek, wiele gotowych rozwiązań dla działań w branży afiliacyjnej. Autorzy przedstawili case study mówiące o tym, jak rozpocząć swoją przygodę ze sprzedażą produktów, co robić by odnosić sukcesy i dlaczego warto być cierpliwym oraz myśleć długofalowo. Dzięki tego typu szkoleniom możemy także wychwycić kilka rozwiązań, które możemy wprowadzić do działań w pozycjonowaniu sklepów internetowych, czy działaniom na typowych stronach korporacyjnych. Warto jednak przede wszystkim opierać się na własnych przeprowadzonych testach.

Kamil Sroka
Head of SEO. W branży od 2008 roku, szkolił m.in. w ramach Marketing Masters z zakresu optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych, trener programu szkoleniowego Google “Umiejętności Jutra”, wykładowca WSB w Gdańsku. Przez lata realizował także liczne szkolenia z tematyki SEO dla wielu firm i instytucji. Odpowiada za projekty audytów dla marek takich jak Neonet czy Allegro. Na co dzień kieruje 13 osobowym działem SEO w DevaGroup, oraz odpowiada za nadzorowanie działań SEO, przygotowanie wycen i strategii dla projektów.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (14 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry