29 maja w Starej Zajezdni w Krakowie zapamiętamy na długo. To dzień, w którym odbyła się już 22 edycja naszego semKRK! 14 prelekcji, 9 laureatów semKRK Awards oraz niesamowita marketingowa dawka wiedzy, którą zdobyć możecie tylko na semKRK! Sprawdźcie, co czekało na uczestników naszego wydarzenia oraz czego mogli się dowiedzieć.
Spis treści
semKRK#22 BIG w pigułce
Jak zawsze słuchamy Waszych głosów z ankiet oceniających spotkanie, dlatego wśród prelegentów znaleźli się autorzy najlepszych prelekcji oraz osoby, których chcieliście posłuchać na żywo na naszej scenie. Nie zabrakło też prelegentów z Call4Papers. Uznaliście, że to właśnie tematy Wiktorii, Wojciecha, Anny i Marcina są najciekawsze i to właśnie Wam zawdzięczają oni swoje wystąpienia na semKRK#22 BIG.
W Starej Zajezdni w Krakowie zorganizowaliśmy już piątą edycję BIG, którą wyróżniają nie tylko niesamowite miejsce, w którym się odbywa, ale również rozdanie nagród semKRK Awards. Nagrodziliśmy 9 nadesłanych case study z nieocenioną pomocą naszych sędziów. Wielkie dzięki za Wasze zaangażowanie i za gratulacje dla nagrodzonych firm:
Najlepsza kampania E-commerce:
1. JustIdea Agency & Surf Inc. – Hockey Stick Growth dzięki wdrożeniu Data Warehouse
2. AdPeak & Ochnik – Jak urosnąć 136% rok do roku, będąc już w czołówce rynku
3. 4PEOPLE & Maturalni – Jak zdać maturę na 9474%
Najlepsza kampania Google Ads&Analytics:
1. Get Noticed & Pyszneeko.pl – ROAS rośnie w miarę jedzenia. Świeże podejście do świeżej żywności w kampaniach
2. Decathlon & Nova-Commerce – Zombie Waterfall Structure
3. AdPeak & KredytOK – Jak unikalne podejście do poszczególnych grup odbiorców zwiększyło liczbę konwersji o 149%
Najlepsza kampania SEO:
1. Paweł Wołoszyn & e-recepta – SEO Reanimacja
2. Altavia Kamikaze & K2 & OCHNIK & Merce.com – ASTROnomiczna poprawa wskaźników SEO
3. Harbingers & Apteline – Bazy contentowe jako źródło zdrowego ruchu w branży medycznej
Bardzo mocno chcemy podziękować też sponsorom, którzy przyczynili się do rozpromowania w branży naszego eventu! Na miejscu mogliście spotkać stoiska Delante, cyber_Folks, Diginus, Contadu, Rating Captain, Kru.pl/ITH, Senuto, WhitePress, ClickMeeting czy Landingi.com.
Wspierali nas również Traficar, IAB Polska, webankieta, ahrefs, giełda tekstów, setugo, PIAP, onepress, WK Dzik, Semgence, Kreujemy Internet, SMSAPI, Wedo, Shoper, GreenCell, Majestic, No Fluff Jobs oraz Localo. Nie sposób nie wspomnieć też o ponad 40 patronach medialnych, dzięki którym było o nas głośno…
… oraz 16 zaprzyjaźnionych konferencjach
Opiekunem prawnym konferencji jak co roku była Kancelaria Prawna Kantorowski & Głąb z Rzeszowa. Dziękujemy!
Na miejscu wszyscy uczestnicy mogli korzystać z dedykowanej sieci Wi-Fi, która ułatwiła zadawanie pytań prelegentom na sli.do czy wzięcie udziału w konkursie zorganizowanym przez Contadu.
A teraz kilka słów o prezentacjach!
O wykorzystywaniu historii w content marketingu. Czyli kontekst is the King! – Wiktoria Czarnecka
Prezentacja rozpoczynająca semKRK#22 BIG skupiała się na marketingu historycznym. Temat z pozoru ciężki został przedstawiony w sposób humorystyczny i przystępny, a dzięki tej prezentacji zebrani uczestnicy mogli odpowiedzieć sobie m.in. czym jest syndrom PTSD oraz czy marketing historyczny można stosować przy komercyjnych tematach. Należy dodać, że prelegentka, która rozpoczęła naszą edycję, wygrała Call4Papers i to nasza społeczność zdecydowała, że właśnie ten temat chce usłyszeń na żywo podczas konferencji. Chcecie, to macie!


Prezentacja Wiktorii
na semKRK#22 BIG
Sztuczna inteligencja w SEO – Paweł Sokołowski
Jako drugi na scenie pojawił się Paweł Sokołowski – swoisty superbohater wśród prelegentów, który na ostatnią chwilę zgodził się zastąpić w agendzie innego prelegenta. Paweł opowiedział uczestnikom o tym, jakie zmiany w podejściu do AI dostrzega, jak przygotować dobrą strategię treści w oparciu o AI oraz jakie (jego zdaniem) będą najbliższe kroki marketingu związanego z SEO i AI. Prelegent z Contadu opowiedział również o ich narzędziu, zaprosił na konkurs organizowany przez jego firmę pod koniec semKRK oraz na swoje stoisko, gdzie m.in. trwała rekrutacja na dwa stanowiska w Contadu.
Zaprogramuj swoje SEO – Sebastian Heymann
Jako trzeci wystąpił na scenie zwycięzca semKRK#21 BIG – Sebastian Heymann, który przedstawił opcje na “zaprogramowanie” swojego SEO. Dużą częścią tej prezentacji była opowieść o Programmatic SEO oraz omówienie, czym ono jest. Prelegent skupił się także na tym, że w dzisiejszych czasach trzeba programować i przedstawił kilka pomysłów, jak się tym zająć.


Zobacz wystąpienie Sebastiana
na semKRK#21 BIG
[SPRINT] 10 rozwiązań jak NIE PSUĆ wyników SEO i Google Adsów „poprawianiem” strony – Anna Tratnerska
Na naszą scenę podczas edycji BIG zapraszamy nie tylko zwycięzców, ale też osoby, które zajęły drugie miejsca. Ich prezentacje to sprinty – trwają tylko 15 minut i nie zadajemy im pytań na scenie. Jako pierwsza w takiej formie zaprezentowała się Anna Tratnerska, która podała (prosto z mostu) 10 rozwiązań związanych z poprawkami na stronie i wynikami SEM i SEO. Publiczność notowała w pocie czoła, a całą prezentację Anny znajdziecie tutaj.
Warto wspomnieć, że Anna występowała na semKRK po raz drugi, a swój debiut zanotowała w formie online podczas jednej z pandemicznych edycji naszej konferencji.
[SPRINT] Praktyczne zastosowanie różnych narzędzi AI w optymalizacji kampanii w Polsce, USA i Indiach – Marcin Kordowski
Jako ostatni na scenie przed przerwą zaprezentował się drugi ze sprinterów tego dnia – Marcin Kordowski. Z jego prezentacji mogliśmy wynotować m.in. listę najszybciej rozwijających się obszarów sztucznej inteligencji stosowanych w marketingu:
… oraz porównać nasze codzienne wyzwania np. z wyzwaniami e-commerce w Indiach. Na sam koniec posłuchaliśmy m.in. o EEAT, otrzymaliśmy kilka ciekawych bonusów oraz mogliśmy ruszyć na przerwę zbić piątkę z prelegentami z pierwszego bloku tematycznego i porozmawiać z nimi w specjalnie przygotowanej strefie “Ask me anything”.
How to reach your audience in the B2B sales cycle? – Amrita Lal
Po pierwszej przerwie spędzonej na networkingu, wizytach na stoiskach sponsorów oraz rozmowach branżowych nadszedł czas na blok z prelekcjami zagranicznych prelegentów w języku angielskim. Jako pierwsza na scenie wystąpiła Senior Client Solutions Manager w LinkedIn – Amrita Lal. Z jej prezentacji mogliśmy dowiedzieć się, jak rozwijać swoją firmę dzięki LinkedInowi oraz poznaliśmy wyzwania stojące przed marketerami B2B w dzisiejszych czasach. Prelegentka zachęcała, żeby swoje działania kierować do grup, a nie do osób indywidualnych, co w znacznym stopniu ułatwiaplatforma. Pokazała również przykłady reklam na LinkedInie i omówiła sposoby ich dotarcia do odbiorców. Wniosek nasuwa się sam: LinkedIn jest świetnym miejscem na dotarcie do Twojej grupy docelowej!
Tomorrow’s SEO: Google’s SGE Explained – Bastian Grimm
Druga zagraniczna prezentacja skupiła się na postępie i rozwoju Google wspieranego sztuczną inteligencją. Omówione zostało narzędzie Google Search Generative Experience (SGE) i jego wpływ na marketing w wyszukiwarkach. Prelegent, przygotowując swoją prezentację, musiał zmieniać ją kilkukrotnie, aby w dniu konferencji przedstawić faktycznie najświeższe dane naszym uczestnikom. Dzięki SGE strona wyników wyszukiwania zmieni się po raz kolejny i to właśnie tę zmianę omawiał Bastian.
Strona z pełną prezentacją Bastiana: pa.ag/skrk24
How Performance Max is changing – Adriaan Dekker
Jako ostatni z prelegentów zagranicznych (i to po raz pierwszy w historii semKRK) w formie online zaprezentował się Adriaan Dekker z Dertien11. Całość prezentacji dotyczyła Performance Max i tego, jak ten typ kampanii się zmienia. Razem z prelegentem sięgnęliśmy nieco do historii PMax oraz przeanalizowaliśmy jego rozwój od 2020 roku. Duża część prezentacji została poświęcona nowym rozwiązaniom związanym z PMaxem. Przedstawione zostały również plany jego rozwoju i połączenie z AI. Trzeba przyznać, że Adriaan to jeden z naszych najtwardszych prelegentów – pomimo złamanej ręki zdołał zaprezentować się na konferencji, a nawet pod koniec odpowiedział na pytania zadane przez naszych uczestników. Dzięki naszej ekipie technicznej udało się nawiązać takie połączenie, że Adriaan widział naszą salę. Nie mówił więc tylko do laptopa 😉
To będzie prezentacja o sprzedawaniu – Robert Marczak
Po globalnym spojrzeniu na marketing powróciliśmy do wystąpień w języku polskim. Trzeci blok rozpoczął Robert Marczak prezentacją dość nietypową, bo skupioną bardziej na sprzedaży niż tematach stricte marketingowych. Robert podzielił się swoimi wnioskami z analizy kilkudziesięciu ofert sprzedażowych i doświadczeniami z procesów ofertowania ze strony klienta. Wskazał często popełniane błędy, których można uniknąć i dał nam wskazówki, które pomogą zdobywać nowych klientów. Prezentacja była szczególnie wartościowa dla freelancerów, których spore grono gościło na ostatniej edycji, ale nie tylko. Wskazówki Roberta mówią o profesjonalizmie firm, co wykorzystamy nie tylko zawodowo, ale też prywatnie.
Neuromarketing w praktyce: Jak wykorzystanie wiedzy o mózgu może zwiększyć konwersję? – Wojciech Popiela
Wojciech, mimo problemów zdrowotnych, pojawił się na naszej scenie jako zwycięzca Call4Papers i przybliżył nam gorący temat neuromarketingu. Pokazał jak mózg człowieka działa na zakupach i w jaki sposób podejmujemy decyzje o nabyciu produktów. Dostaliśmy też garść wskazówek, jak przedstawiać produkty i na jakie elementy zwracać szczególną uwagę. Z prezentacji Wojtka wychodzimy z wiedzą, jak nasz mózg decyduje o wyborze produktów, dzięki czemu możemy skuteczniej sprzedawać, ale też wiemy, dlaczego sami wybieramy określone rzeczy.
Które frustracje podnoszą ROI? – Kama Kotowska
Trzeci blok zakończyła Kama Kotowska z tematem behavior-led marketingu. Poznaliśmy założenia koncepcji, co było rozgrzewką do tematu porzuconych koszyków, remarketingu i frustracji klientów. Kama pokazała, jak klienci reagują na remarketing (spoiler: 84% klientów ignoruje treści remarketingowe) i jak możemy skuteczniej zachęcać ich do dokonania zakupu. W tym wszystkim nie zabrakło danych, które czarno na białym opisują zachowania klientów i schematy, które warto brać pod uwagę podczas projektowania całej ścieżki sprzedaży.
Podwajanie budżetów marketingowych: bryki z życia – Sławomir Borowy
Last but not least – ostatni blok konferencji rozpoczęliśmy (ponownie) sprzedażowo. Sławek pokazał nam Równanie na budżetowanie
Przeanalizował częste KPI w SEO i pokazał dobre założenia przy ustalaniu wskaźników. Zdemaskował też case study, które mówią o sukcesie pewnych kampanii, a nie wyznaczają, że każda poprowadzona przez firmę odniesie spektakularne wyniki. Na koniec dostaliśmy od Sławka tipy dla handlowców i bonus: szablon dobrej oferty dosprzedażowej.
W czym aktualnie pomoże AI w Google Ads? – Karol Dziedzic
Konkretne i rzeczowe wskazówki na temat wykorzystania sztucznej inteligencji w reklamach przedstawił nam Karol w swojej prezentacji. Zostaliśmy zasypani wiedzą, jednak w dobrze przyswajalnej postaci. Na początek przeszliśmy przez zapowiedzi podczas Google Marketing Live 2024, a w oczekiwaniu na ich wprowadzenie przeanalizowaliśmy, z czego obecnie możemy korzystać. Karol pokazał nam skuteczne prompty i narzędzia, wtyczki, skrypty i własne rozwiązania, które możemy samodzielnie stworzyć, tak aby odpowiadały na nasze potrzeby. Zostawił nas z myślą, że AI nie jest lepsze od automatyzacji, ale to ich połączenia daje najlepsze efekty.
Atrybucja w Google Analytics 4 – To jest coś takiego? – Witold Wrodarczyk
Na zakończenie na salonach pojawił się niekwestionowany faworyt (lub też nie ;)) ) wszystkich marketingowców, czyli Google Analytics 4 we własnej osobie i towarzystwie Witka Wrodarczyka. Dostaliśmy przypomnienie, że dane z Universal Analytics już niedługo zostaną skasowane, więc musimy skupić się na atrybucji. Witek opowiedział o ścieżkach, modelach oraz zakresach.
Na koniec pokazał nam, czym nie jest atrybucja i w trzech punktach podsumował najważniejsze informacje z nią związane.
A po semKRK chodziliśmy na AfterParty
Zdobywanie wiedzy to nie wszystko, co czekało na uczestników barcampu. Po ostatniej prelekcji Contadu przygotowało konkurs z nagrodami prosto ze sceny, a zaraz po nim rozpoczęliśmy AfterParty! Pogoda nie sprzyjała rozmowom pod chmurką, ale towarzystwo dopisało i przez długie godziny toczyliśmy rozmowy ze starymi i nowymi znajomymi.
Dziękujemy, że byliście z nami podczas tej edycji! Widzimy się ponownie już 25 października w Warszawie na semWAW#3 – startups welcome.