Relacja z Marketing Summit

Relacja z Marketing Summit

Relacja z Marketing Summit

23 września nasz zespół SEM i oraz dział Marketingu miał okazję wysłuchać ciekawych prelekcji przy okazji mobilnej konferencji Marketing Summit organizowanej przez Artura Jabłońskiego z digitalk i Marka Piaska z Evenea. Głównym pytaniem, na którym skupiała się konferencja było: Jak skutecznie promować swój biznes w Internecie?

Na pierwszy ogień poszła prezentacja Marka Piaska, Stratega Marketingowego oraz CMO Evenea:  Jak zrozumieć i zastosować lejki marketingowe, aby zarobić 1 milion dolarów w mniej niż 1 rok.

W trakcie prelekcji Marek opowiadał, czym są lejki marketingowe oraz jakie z nich po zastosowaniu pomogły mu otrzymać prestiżową nagrodę dla marketerów „Two Comma Club” przyznawaną za 1 milion dolarów sprzedaży, radził jak planować i poukładać produkty i usługi aby zwiększyć ich sprzedaż. Na sam koniec podpowiadał jak planować kampanie marketingowe oraz powtarzalne źródła dochodów dla Ciebie lub Twojej firmy.

Aby dobrze zaplanować strategię sprzedażową, przede wszystkim musimy określić swój cel, który w danym okresie czasowym chcemy osiągnąć.

Przede wszystkim, aby uprościć sobie pracę zamiast skomplikowanych wykresów przedstawiających działania od A do Z  potrzebujemy lejka, schematu marketingowego.

Ważne jest, aby mądrze wykorzystać ruch płatny i organiczny na stronie internetowej naszego biznesu. Działania, które musimy wykonać i pytania na które musimy sobie odpowiedzieć brzmią:

  • czy nasz potencjalny klient jest świadomy istnienia rozwiązania swojego produktu, którym bez wątpienia jest nasz produkt?
  • czy rzeczywiście go potrzebuje?
  • jakie działania wykonać, aby po jednorazowym zakupie utrzymać klienta na dłużej?
    Na powyższym wykresie widzimy lejek marketingowy pokazujący idealne działania z obu rodzajów ruchu: płatnego i organicznego

Następne działanie o którym opowiadał Marek to CTA który generuje lead, czyli jak stać się wartościowym źródłem dla potencjalnego klienta, który kojarząc nas z profesjonalizmem z większym prawdopodobieństwem do nas wróci. Bardzo dobrym pomysłem jest promocja naszego produktu na dedykowanych grupach, oferując bezpłatne materiały, takie jak e-book bądź konsultacje, webinar. Będąc już w temacie webinarów, podobnie możemy zaprojektować i zorganizować swoje wydarzenie, angażować swoją społeczność – po zbudowaniu bazy przez wartościowe leady edukuj ją – wysyłaj darmowe poradniki, filmy – bądź z nią cały czas w kontakcie, a podczas wydarzenia z prawdziwego zdarzenia zaproponuj aby przyszła z osobą towarzyszącą, rozdawaj gratisy.

 

Drugą prezentacją była prelekcja Barbary Piasek – CEO Evenea. Temat jej wystąpienia brzmiał: Jak zautomatyzowaliśmy pozyskiwanie klientów, równocześnie generując ponad dwa razy więcej sprzedaży bez przepalania pieniędzy na nieskuteczne działania i kampanie reklamowe

Basia opowiadała, jak  w 1,5 roku Evenea stała się numerem jeden w mocno konkurencyjnej branży, budując bardzo szybko zaufanie z klientami, jednocześnie obniżając koszt pozyskiwania klienta i zwiększając ponad 10-krotnie efektywność sprzedawców, sprzedających droższą ofertę, oraz jak dostali się do ponad 60% klientów, którzy wcześniej nie wykazywali zainteresowania ofertą.

Basia dzieliła się ze słuchaczami ciekawymi wnioskami, które odkryła podczas tworzenia kolejnych marek oraz wielu lat doświadczenia w biznesie:

  1. Nie musisz spotykać się z klientami, aby sprzedawać, bez względu na wartość transakcji
  2. Sprzedaż nie musi być długim procesem nawet jak masz wysokie wartości i sprzedajesz do korporacji
  3. Nie potrzebujesz mieć najlepszych sprzedawców na świecie, aby dochodzić do 705 zamknięć
  4. Nie musisz być zaangażowany w sprzedaż 1-1, aby mieć wysoką dochodowość w firmieOpisała również trzy taktyki sprzedaży oraz zastosowany format który sprzedaje, czyli format Obiekcja->Historia->Wniosek

Polega on na przeprowadzeniu rozmowy sprzedażowej w taki sposób, że jest ona prowadzona pytaniami i przeplatana historiami i przykładami. Sprzedawca zadając odpowiednie pytania sprawia, że rozmówca “sam” z małą pomocą dochodzi do określonych wniosków.

 

 

Kolejny prelegent to Artur Jabłoński – CEO digitalk. W swojej prezentacji opisywał: Co zmienić w swoich reklamach na Facebooku i nie tylko, by sprzedawać więcej?

Metoda 4 kluczowych zmiennych

  1. Grupa docelowa
  2. Kreacja – przy małych budżetach ok. 70% sukcesu
  3. Strona lądowania – jeżeli reklamy są chętnie klikane to problemem jest strona (strona nie konwertuje, a nie reklama)
  4. Mechanika / Strategia

Systemy reklamowe Facebook / Instagram / LinkedIn nie są tak dokładne jak nam się wydaje. One nie są tym samym co Google Ads. Po zobaczeniu reklamy Facebook / Instagram / LinkedIn często użytkownicy potrzebują więcej czasu na dokonanie konwersji.

Ktoś może mieć przypisane zainteresowanie, które wcale nie jest jego zainteresowaniem. Np. jeśli kierujemy na zainteresowanie językiem programowania PHP to system stwierdzi, że ta osoba będzie zainteresowana też innymi językami programowania. Interesujesz się muzykiem X to system przypisze Ci też muzyka Y z podobnego gatunku muzyki i czasu.

Im mniejszym budżetem dysponujemy to tym bardziej ogólne kierowania powinniśmy ustawiać. Powinniśmy wtedy zaufać algorytmom, które wyłowią dla nas najlepszych użytkowników.

 

Sekcja tło

Chcesz reklamować się na Facebok Ads?

 

Grupy niestandardowe – najbardziej zaawansowane grupy kierowania

3 rodzaje kampanii, które musisz mieć:

  • Zainteresowania – docieranie do nowych osób. Produkty szybko zbywalne można od razu sprzedawać. Produkty wymagające czasu opisujemy. Musimy przekonać przekonanych (świadomi problemu, wiedzą co chcą) – i przekonać nieprzekonanych (osoba ma wiele koncepcji, nie wie co chce)
  • Remarketing
  • Lookalike

Można używać tych kierowań w jednej kampanii jeżeli nie używamy optymalizacji budżetu na poziomie kampanii.

Polecane grupy remarketingowe:

  1. Czas na stronie – Pierwsze 25% – 25% osób, które spędziły najwięcej czasu na stronie.
  2. UTM – adres URL zawiera konkretne źródło ruchu, dostosowujemy reklamę do źródła ruchu
  3. Częstotliwość – przy każdej grupie niestandardowej w opcji Zawęź dodatkowo wg – Wtedy można zawęzić grupę do osób, które były na naszej stronie min. X razy w ciągu ostatnich 7/14/ X dni.
  4. Konkretne zakładki – polecane strony do śledzenia to oferta i kontakt
  5. Baza danych – trzeba pamiętać, że powinny być one aktualne i zawierać aktywnych użytkowników (albo pokazywać inne reklamy tym, którzy otwierają nasze mailingi, a inne tym, którzy tego nie robią)

Okres członkostwa zależy od:

  • Wielkości ruchu na stronie (np. 2000 osób/mc – tworzymy listę na 180 dni)
  • Jak wygląda proces zakupowy (jaki czas potrzeba na decyzję – w GA raport Upływ czasu)

Do każdej grupy niestandardowej można stworzyć grupę podobnych odbiorców, ale warto tworzyć lookalike tylko na sprawdzonych grupach odbiorców (konwertujących). Grupę podobnych można tworzyć na grupach, które mają mało użytkowników (100, 200, 500).

Wykluczenia – Ważne gdy:

  1. Mamy bardzo małe grupy odbiorców, bo łatwo mogą się nałożyć
  2. Mamy ogromne budżety, kilkaset złotych dziennie.

 

Przedostatnią prezenterką była Zuzanna Pawlikowska z prelekcją „Jak przygotować dobrze konwertującą reklamę na Facebooku, która przyciąga uwagę i daje wymierne korzyści dla Twojej firmy”

 

Na co zwrócić uwagę startując z reklamą w social mediach? Czy jesteśmy na to gotowi?

  1. Czy mamy dobrą stronę – szybkość, mobilność, łatwość dokonania zakupu, linkowanie zdjęć, jasna informacja o dostępności i wysyłce, dogodne sposoby płatności, odpowiednie opisy produktów – są konieczne.
  2. Czy mamy zapiętą analitykę.
  3. Czy mamy gotowy fanpage – 2-3 posty/ tydzień, aktualne informacje o firmie, czy regularnie odpowiadamy na komentarze i wiadomości, informujemy o ew. opóźnieniach.
  4. Czy mamy odpowiednią ilość pracowników do przerobienia zapytań / zamówień.

 

Jak dobrze wybrać cel reklamowy kampanii?

  1. Zasięg – używać do: działania lokalne, rozpoznawalność marki, info o promocjach, akcja społeczna
  2. Ruch – Przyciągaj ciekawymi artykułami, a nie tylko „Kup”, „Zobacz”, „-20%”
  3. Pozyskiwanie kontaktów – Sprzedaż B2B. Hurtownie, IT, Oprogramowanie, Agencje pracy.
  4. Pozyskiwanie wiadomości – Kosmetyczka, Fryzjer, Studio tatuażu, Produkty premium, Osoby, które nie wiedzą jak kupić na stronie.
  5. Aktywność – Najpierw napędzamy fanów tym typem kampanii, a później „nagrzanych odbiorców” możemy atakować reklamą sprzedażową.

Jakie reklamy przyciągają uwagę:

  1. Zwykłe/ Naturalne zdjęcia z życia działają lepiej niż zdjęcia produktów czy tekst.
  2. Nie potrzeba profesjonalnego wideo. Wystarczy boomerang, filmik jak ludzie kleją tapetę, osobę opisującą wózek. Osoby obawiają się podróbek, złej jakości. Naturalny przekaz jest lepszy.

 

Ostatnim prelegentem Marketing Summit był Marek Jankowski – podcaster biznesowy, przedsiębiorca i autor książek.

Prowadzący opowiedział o tym, jak w ciągu 20 lat w internecie zmieniło się wszystko! A właściwie… nie wszystko, ponieważ nienaruszone zostały formaty RRS oraz .mp3. To właśnie te dwa czynniki łącząc się tworzą podcast.

Autor „Małej Wielkiej Firmy” opowiedział o tym, jakie są aktualne ilości wyszukiwań podcastów w Polsce i na świecie, oraz przekonywał dlaczego są one tak bardzo popularne.

Według Marka: podcasty nie giną i aktualnie wśród amerykanów są częściej wyszukiwane niż blogi!

Polska jest 8 najszybciej rozwijającym się krajem na świecie w kwestii powstawania nowych podcastów 😊 Widać więc, że zaczynamy rozumieć siłę tkwiącą w ich przekazie. Wspomniana siła tkwi w tym, że są one traktowane „przy okazji”! 😊 Słuchamy ich przy innych zadaniach mechanicznych!

Podcastów nie można skanować wzrokiem! Słucha się ich liniowo – dzięki czemu zatrzymują na dłużej!

Od twórcy dowiedzieliśmy się również, jak za pomocą podcastów budować markę eksperta i zdobywać zaufanie odbiorców.

Bardzo ciekawe było podsumowanie zaangażowania odbiorców Małej Wielkiej Firmy (najpierw powstał podcast i później był wrzucany na YouTube) oraz podcastu Karoliny Sobańskiej (najpierw tworzyła na YouTube i później założyła podcast). Wynikiem jest fakt, że w obu tych przypadkach podcast angażuje odbiorców na ponad dwa razy dłużej niż wideo!

Katarzyna Meus
Były pracownik na stanowisku Marketing Specialist w agencji DevaGroup. Zajmuje się social mediami oraz contentem. Jej grafomańskie oblicze wyszło na jaw już w wieku 10 lat - albo i wcześniej. W wolnych chwilach uczy się języka portugalskiego i podróżuje - obecnie palcem po mapie.

Marta Koziarz (Pilacińska)
Head of SEM. Zajmuje się zarządzaniem działem SEM. Postara się odpowiedzieć na każde pytanie z dziedziny marketingu. Analityka to jej pasja. Google Ads, Analytics i Tag Manager nie mają przed nią tajemnic.

Kamil Leśniak
Event & Marketing Manager. Zajmuje się marketingiem internetowym oraz contentem. Lubi wyzwania i pasjonuje się organizacją eventów. Prywatnie kolekcjoner autografów znanych osób.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (9 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry