RZE co? RZEcommerce to wydarzenie, które 6 marca 2025 roku zadebiutowało w Jasionce pod Rzeszowem i szybko wzbudziło zainteresowanie wielu osób z branży e-commerce. Bez wątpienia pierwsza edycja udowodniła, że jest to konferencja, która ma szansę na stałe wpisać się w kalendarz eventowy. Mimo wspomnianego debiutu można było zauważyć ogromne zaangażowanie organizatorów i uczestników, którzy zdecydowali się zaczerpnąć wiedzy od uznanych ekspertów z branży e-commerce.
Nie mogło nas tam zabraknąć dlatego wraz z Krzysztofem Marcem – CEO DevaGroup byliśmy na miejscu, uczestnicząc w prelekcjach, wymieniając się spostrzeżeniami z innymi uczestnikami i oczywiście wracamy z podsumowaniem tego wydarzenia.
Spis treści
Optymalizacja zysków i kosztów — czyli dwie sceny, dwie perspektywy
Hasło przewodnie konferencji “Zmniejszaj koszty, zwiększaj zyski” nie było przypadkowe. Zgodnie z tą myślą została przygotowana cała agenda wydarzenia. W efekcie uczestnicy mogli dowolnie wybierać między dwiema scenami — SCENĄ ZWIĘKSZAJ ZYSKI i SCENĄ ZMNIEJSZAJ KOSZTY, co pozwoliło każdemu dopasować tematykę do swoich zainteresowań i potrzeb.
Na scenie „Zwiększaj zyski” toczyły się rozmowy o AI, social commerce, TikToku, content marketingu, konwersjach, marketplace’ach i budowaniu marki osobistej w e-commerce. Mówiąc w skrócie, Agnieszka Pala opowiedziała o tym, jak skutecznie sprzedawać na platformach społecznościowych i napędzać ruch w e-commerce. Paulina Wiesiołek z kolei punkt po punkcie przeanalizowała 7 grzechów głównych e-mail marketingu. Natomiast Paulina Pytel pokazała case, jak od inspiracji do transakcji skutecznie sprzedawać na TikToku.
Z drugiej strony znajdowała się scena dotycząca zmniejszania kosztów, która równie mocno rezonowała z rzeczywistością właścicieli e-commerców i menedżerów. Automatyzacja, myślenie procesowe, pricing, optymalizacja logistyki i wykorzystanie AI do cięcia wydatków operacyjnych — te tematy dominowały w wystąpieniach. Nie zabrakło praktycznych prezentacji o Social Searchu, case studies, czy tematów z zakresu niskobudżetowego marketingu. Szczególnie zapadła mi w pamięć prelekcja Aliny Lysychkiny o tym, jak skalować e-commerce, a nie tylko koszty, pomimo przekonania „Panie, więcej się nie da!”. Moje zainteresowanie wzbudziło także ciekawe wystąpienie Krzysztofa Szyszkiewicza, w którym nawiązał do sposobów zwiększenia marży przez ceny.
Jak wiadomo, wiedza to jedno, praktyka to drugie, a najlepiej to połączyć, dlatego nie mogło zabraknąć części warsztatowej. Ciekawy warsztat poprowadził Michał Wilczyński pt. “Magia słów. Jak tworzyć opisy produktów, które sprzedają. Stwórz swojego asystenta AI, który będzie robił opisy za Ciebie”.
Networking, który połączył ludzi
Udział w konferencji Rzecommerce to także doskonała okazja do networkingu, o czym miałem okazję się przekonać już zaraz po odbyciu rejestracji. Specjalny zespół moderatorów networkingu z Grzegorzem Turniakiem w roli Chaos Managera na czele doskonale zadbał o to, by każdy poczuł się odpowiednio zaopiekowany, a jednocześnie stał się aktywnym uczestnikiem, stwarzając do tego idealne środowisko do rozmów, wymiany doświadczeń i przede wszystkim nawiązywania nowych kontaktów. W efekcie wiele osób miało okazję przełamać lody, a dzięki zawarciu pierwszych znajomości lepiej odnaleźć się na dalszych etapach konferencji.

RZEcommerce w liczbach
Po konferencji i po ochłonięciu mogę stwierdzić, że było to niemałe wyzwanie organizacyjne, które spotkało się z ogromnym zainteresowaniem i pozytywnym doświadczeniem. Dane przedstawione przez organizatorów wyglądają następująco:
850 uczestników – liczba mówi sama za siebie. Konferencja pomimo debiutu i lokalizacji, można powiedzieć na skraju Polski, przyciągnęła sporą liczbę osób, co świadczy o wielkim potencjale na przyszłość.
- 50 prelegentów – to doświadczeni eksperci e-commerce, którzy podzielili się swoją wiedzą na dwóch scenach jednocześnie.
- 1 000 000 zł budżetu – zainwestowanie ogromnych środków, które pozwoliły na stworzenie wydarzenia na wysokim poziomie.
- 550 wzmianek w mediach – jest dowodem na to, że konferencja była szeroko komentowana i zauważona przez media branżowe.
- 3,4 mln zasięgu w social mediach – pokazuje, jak duży wpływ miało to wydarzenie na media społecznościowe. Szczególnie na słynący z koloru niebieskiego portal społecznościowy LinkedIn, który na kilka dni zamienił się w pomarańczowy 😉
Co dalej z Rzecommerce?
Po tak pozytywnym odbiorze pierwszej edycji organizatorzy ogłosili już kolejny termin konferencji Rzecommerce, która odbędzie się 12 marca 2026 roku. Z pewnością jest to wydarzenie, na które warto się wybrać. Biorąc pod uwagę tempo, w jakim rozwija się branża e-commerce i AI, kolejne edycje konferencji zapewne będą jeszcze bardziej inspirujące i pełne praktycznych wskazówek, case’ów czy nowinek, z którymi warto być na bieżąco.
Podsumowanie
Rzecommerce jest konferencją, która pozytywnie wpłynęła na uczestników swoją energią, interaktywnością i praktyczną wiedzą z różnych obszarów. Prelegenci dostarczyli konkretnych narzędzi do rozwoju e-commerce, a dobrze zorganizowany networking pozwolił nawiązać cenne relacje biznesowe. Jeśli chcesz być na bieżąco z tym, co dzieje się w świecie e-commerce, to już teraz zarezerwuj czas w kalendarzu na kolejną edycję tej konferencji. Z pewnością warto!