Relacja z Crash Mondays 95: Budowanie marki osobistej

Relacja z Crash Mondays 95: Budowanie marki osobistej

Relacja z Crash Mondays 95:
Budowanie marki osobistej

Poniedziałek, 14 kwietnia, upłynął pod znakiem inspiracji i networkingu podczas kolejnej edycji Crash Mondays w Krakowie. To regularne wydarzenie, znane ze swojej swobodnej atmosfery i wartościowych prelekcji, ponownie zgromadziło w jednym miejscu przedstawicieli krakowskiego środowiska marketingowego. Mieliśmy okazję chłonąć wiedzę podczas spotkania, wymienić się doświadczeniami i nawiązać nowe kontakty. W tej relacji chcielibyśmy podzielić się z Wami naszymi wrażeniami, kluczowymi momentami i energią, która towarzyszyła tej edycji Crash’a! Zapraszamy do lektury!

 

Źródło: materiały własne

Nie musisz mieć niszy, żeby budować silną markę online!

Podczas swojej inspirującej prezentacji, Doris Maklewska obaliła popularny mit, jakoby sukces w budowaniu marki osobistej w mediach społecznościowych był uzależniony od wąsko zdefiniowanej niszy. Podkreśliła, że autentyczność i pasja do różnorodnych tematów mogą być równie skuteczne. Dzieląc się swoimi doświadczeniami, widocznymi również na jej profilu Instagramowym i blogu, Doris przekonywała, że zamiast sztucznie zawężać swoje zainteresowania, warto dzielić się tym, co nas naprawdę angażuje. Kluczem jest tworzenie wartościowych i spójnych treści, które rezonują z odbiorcami, niezależnie od tego, czy poruszają jeden konkretny temat, czy spektrum powiązanych obszarów. Jej podejście zachęca do eksplorowania różnych aspektów naszej osobowości i dzielenia się nimi w autentyczny sposób, co w efekcie buduje silną i angażującą markę osobistą.

Źródło: materiały własne

Nie musisz robić wszystkiego. Wybierz swoją ścieżkę™ i buduj markę osobistą na LinkedIn w zgodzie ze sobą

W kolejnej prezentacji Adrian Gamoń podzielił się swoim autorskim programem doboru stylu komunikacji pod strategię budowania obecności na Linkedin w zgodzie z naszą osobowością czy talentami (na podstawie Talentów Gallupa). W swoim wystąpieniu podkreślił, jak nie dać się frustracji i podejść do działań na Linkedin strategicznie. Często słyszymy: „Muszę pisać posty, bo inaczej mnie nie zauważą”, „Spróbuję nagrywać wideo, bo to teraz działa”, „Może po prostu komentować, skoro nie mam czasu na tworzenie treści?”. To zrozumiałe, że w natłoku porad i zmieniających się trendów można poczuć się zagubionym. Jednak takie chaotyczne podejście, bez jasnej strategii i spójności, często prowadzi donikąd. Efekt? Frustracja, poczucie, że LinkedIn „nie działa”, a zainwestowany czas i energia nie przynoszą oczekiwanych rezultatów.

Źródło: materiały własne

W rzeczywistości, budowanie silnej marki osobistej na LinkedIn wymaga czegoś więcej niż przypadkowych działań. To proces, który opiera się na przemyślanej strategii, zrozumieniu swojej unikalnej wartości i konsekwentnym działaniu. Zamiast reagować na każdy nowy trend, warto zastanowić się, jakie cele chcemy osiągnąć i jakie działania najlepiej nas do nich przybliżą.

Styl komunikacji możemy podzielić na 4 grupy, 4 główne sposoby działania:

  1. Kreacja i Ekspertyza. Ten filar łączy się z dzieleniem się swoją wiedzą i doświadczeniem poprzez wartościowe posty, artykuły, infografiki czy wideo. Prezentuj swoje unikalne spojrzenie na branżowe tematy, analizując trendy i oferuj praktyczne porady. Regularne publikowanie wysokiej jakości treści buduje Twój wizerunek eksperta w danej dziedzinie.
  2. Budowanie Relacji. Warto pamiętać, że LinkedIn to nie tylko platforma do publikowania, ale przede wszystkim miejsce do nawiązywania i pielęgnowania kontaktów. Aktywnie angażuj się w dyskusje pod postami innych, komentuj, zadawaj pytania i odpowiadaj na komentarze pod swoimi treściami. Bierz udział w grupach tematycznych i nawiązuj bezpośrednie relacje z osobami z Twojej branży i potencjalnymi partnerami biznesowymi.
  3. Przywództwo Myśli (Thought Leadership). To sposób, aby wyjść poza standardowe analizy i prezentować swoje innowacyjne pomysły oraz wizje przyszłości branży. Prowokuj do dyskusji, dziel się swoimi przemyśleniami na temat wyzwań i szans. Budowanie pozycji lidera myśli sprawia, że Twoja opinia staje się ceniona i inspiruje innych.
  4. Aktywizacja Społeczności. Nie musisz ograniczać się tylko do własnego profilu. Angażuj swoich obserwatorów, zachęcaj do interakcji, zadawaj pytania otwarte i twórz ankiety. Buduj społeczność wokół swojej marki osobistej, rozpoczynaj dyskusję i twórz przestrzeń do wymiany doświadczeń. Aktywna i zaangażowana społeczność wzmacnia Twój głos i zwiększa zasięg Twoich treści.

Więcej na temat ścieżek przeczytacie w artykule Adriana.

Jak zepsuć swoją markę osobistą – poradnik dla ambitnych sabotażystów

Po przerwie na scenie zawitała Agnieszka Tilborghs, która podzieliła się sprawdzoną receptą jak zepsuć swoją markę osobistą raz a porządnie! Agnieszka w swojej prezentacji podzieliła się 6 kluczowymi elementami, które wpływają na markę osobistą oraz 6 krokami jak tą markę zrujnować. W prezentacji posłużyła się smakowitą metaforą pizzy!

Źródło: materiały własne

Jak zrujnować markę osobistą?

  1. Pizza widmo (Ghost Pizza): Stań się nieaktywnym, nie aktualizuj profilu, duś się we własnym sosie, zniknij z radarów. Brak aktywności prowadzi do spadku zasięgu i zaufania.
  2. Marka z kartonu: Stwórz pustą markę osobistą, udawaj eksperta, naśladuj innych, używaj pustych słów. Kłamstwo i brak autentyczności skutkują utratą wiarygodności.
  3. Kucharz chaosu: Wprowadź zamieszanie, bądź niespójny, zmieniaj przekaz, publikuj chaotycznie. Brak spójności wizualnej i komunikacyjnej zmniejsza rozpoznawalność.
  4. Pizza masakra SoMe: Zamień media społecznościowe w pole bitwy, publikuj wszystko, pierz brudy publicznie, wdawaj się w konflikty. Kontrowersje prowadzą do szybkiego wzrostu i upadku.
  5. Toksyczne składniki: Zraź do siebie innych nachalną sprzedażą, brakiem rzetelności, krytykowaniem konkurencji. Nachalność odstrasza odbiorców.
  6. Cyfrowy zombie: Wyeliminuj człowieczeństwo, twórz bezosobowe treści generowane przez AI. Treści tworzone przez AI są łatwo rozpoznawalne i negatywnie odbierane.

Wystąpienie było wyborne – poza merytoryczną wiedzą, doprawione dużą szczyptą humoru, przez co na pewno zostanie w pamięci na dłużej.

Podsumowanie

Na zakończenie na uczestników czekał Open Mic – co pozwoliło na promocję lokalnych wydarzeń i inicjatyw, 10 osób podjęło się spontanicznego wystąpienia – Brawo!

Podsumowując, Crash Mondays po raz kolejny udowodnił, że jest cennym źródłem wiedzy i inspiracji dla zainteresowanych tematyką budowania marki osobistej. Pamiętajmy, że wbrew pozorom, w dzisiejszym świecie, gdzie tak łatwo o cyfrowy szum, kluczem do sukcesu jest „pokazanie swojego smaku” i dbanie o to, by nasza „pizza” była zawsze świeża i apetyczna.

Aleksandra Połetek-Pszonak
New Business Expert. Od 2014 roku zajmuje się obsługą klienta i rozwojem biznesów. Magister marketingu i komunikacji rynkowej. Autorka branżowych artykułów. W DevaGroup zajmuje się sprzedażą i kontaktem z klientami. Ceni sobie pracę w dynamicznym środowisku i możliwość picia dużej ilości kawy. Miłośniczka dobrych reklam, podróży i kultury latynoamerykańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry