18 października w Katowicach odbyła się druga edycja wydarzenia “SEO BARCAMP” organizowanego przez Linkhouse. Event ten był wyjątkowym wydarzeniem, głównie z dwóch powodów – była to okazja do wspólnego świętowania 5 urodzin firmy Linkhouse, a całe środki ze sprzedaży biletów, zostały przekazane na cele charytatywne. Również miejsce nie było przypadkowe. SEO BARCAMP #2 odbył się w klubie Królestwo, czyli miejscu dobrze znanym osobom, które brały udział w pierwszej edycji Festiwalu SEO 2013.
Przed rozpoczęciem świętowania 5 urodzin Linkhouse, mieliśmy przyjemność wysłuchać 3 prelekcji z zakresu SEO. Każda z nich dotyczyła innej tematyki i dziedziny, ale wszystkie miały przynajmniej 2 elementy wspólne – nawiązywały do SEO oraz były na wysokim poziomie.
Jako pierwszy z prelekcją dotyczącą zarządzania działaniami SEO w dużej firmie, wystąpił Grzegorz Strzelec. Wyjaśniał, jak ciężko jest przekonać do swoich pomysłów inne działy w firmie oraz doradził, by nie próbować diametralnie zmieniać procesów zastanych w organizacji – z dnia na dzień. Rady jakie przekazywał były bardzo interesujące. Z uwagi na duże doświadczenie w zarządzaniu działaniami SEO w grupie Onet, Grzegorz dobrze wie, jak wyglądają omawiane problemy w praktyce.
Kolejnym prelegentem był Szymon Słowik. Podzielił się z nami sposobami na to, jak urozmaicić i wesprzeć płatne działania linkbuldingowe (oczywiście oparte o platformę Linkhouse 🙂 ). Wiele pomysłów Szymona było bardzo ciekawych, lecz tak jak wspominał – nie we wszystkich branżach, uda się je wykorzystać 1:1. Wiele zależy od specyfiki branży klienta. W naszych działaniach SEO, nie raz wykorzystywaliśmy podobne sposoby na linkbulding i potwierdzamy, że one działają.
Tak zwaną „wisienką na torcie” było wystąpienie Roberta Niechciała oraz Damiana Sałkowskiego. Podzielili się oni swoimi spostrzeżeniami dt. zmieniającego się podejścia Google do analizy i oceny rankingowej stron. Pokazali także, jak za pomocą języków programowania można przygotować graf powiązań słów kluczowych. Na przykładzie market place modowego – Robert przedstawił efekty działań opartych o taką analizę danych. Poruszany był także temat czasu w kontekście efektów SEO. Na podstawie danych, jakie przetwarzane są w Senuto – Damian z Robertem przedstawili, że każda branża różni się nie tylko rodzajem działań przynoszących efekty, ale i czasem, po którym się one pojawiają.
Nagranie video z wystąpienia Roberta i Damiana – możecie obejrzeć na kanale YT Senuto:
Wydarzenie SEO BARCAMP #2 było idealnym miejscem, by posłuchać ciekawych prelekcji oraz okazją do rozmowy i podzielania się doświadczeniami z działań SEO. Gratulacje dla organizatorów wydarzenia i czekamy na kolejną edycję 🙂
Źródło zdjęć: Fanpage Linkhouse