Reklamy Gmail Google

Reklamy Gmail Google

Reklamy w Gmail Google,
czyli Gmail Sponsored Promotions

Skuteczny marketing internetowy to możliwie najlepsza forma reklamy pokazana odbiorcy w odpowiednim miejscu i czasie. W tym celu reklama Google zapewnia możliwość wyświetlania produktów i usług na poczcie Gmail. Niegdyś kreowana osobno, później dzięki kampanii Discovery, a dziś przy pomocy kampanii generującej popyt Demand Gen oraz Performance Max. Niezależnie od rodzaju reklamy, jaki chcesz dystrybuować – forma promocji na skrzynce pocztowej to bardzo dobre rozwiązanie. Wszystko, co powinieneś wiedzieć o reklamach wyświetlanych w skrzynce Gmail, znajdziesz w poniższym artykule!

Spis treści

Kampanie reklamowe w poczcie Gmail

Prowadząc kampanie w sieci reklamowej Google, reklamodawcy mają możliwość kierowania reklam na Gmail. Początkowo kampanie w Gmailu (Gmail Sponsored Promotion, GSP) tworzyło się na specjalnej stronie, która nie był dostępna w panelu kampanii Google Ads (dawniej Google Adwords). Dopiero później tworzenie kampanii GSP zostało przeniesione do panelu. Od 1 lipca 2021 roku opcja ta została wstrzymana, a stare reklamy miały status „tylko do odczytu”.

W zamian Google zaoferował wyświetlanie Gmail Ads po utworzeniu kampanii Discovery. Kampania Discovery pozwalała dotrzeć do szerokiego grona odbiorców korzystających z YouTube, kart Discover oraz z poczty Google – reklamy wyświetlały się na stronie głównej YouTube, „Co jeszcze warto obejrzeć”, na kartach Oferty i Społeczności w Gmailu oraz Discover. Ponadto w 2021 roku uruchomiono również kampanie Performance Max, które również pozwalają na wyświetlanie reklam w poczcie elektronicznej.

Kolejna zmiana przyszła w październiku 2023. Kampania Discovery została zastąpiona kampanią generującą popyt (Demand Gen), która pozwala na reklamowanie się w Gmailu, na YouTube (również za pomocą YouTube Short), na kartach Discover oraz udostępnia ciekawe opcje targetowania.

Jak wyświetlają się reklamy Gmail?

Jak wyglądają reklamy w poczcie Gmail? Podzielone są na 2 części – zwiniętą (tytuł oraz krótki opis) oraz rozwiniętą (szczegółowe informacje, grafiki, produkty). Płatność pobierana jest tylko w momencie kliknięcia zwiniętej reklamy w skrzynce odbiorczej. Wszelkie kliknięcia w rozwiniętej reklamie są już bezpłatne.

reklama-zwinieta-rozwinieta-gmail

Reklamy wyświetlą się na koncie Gmail użytkownika na górze skrzynki odbiorczej zakładki Oferty i Społeczności. Ich budowa przypomina normalną wiadomość e-mail – znajduje się tutaj nazwa nadawcy oraz treść wiadomości, która stanowi pierwszą, zwiniętą część reklamy. Przy wiadomości pojawi się także zielony napis „Reklama”.

Kliknięcie w reklamę otwiera ją – przypomina tradycyjne wiadomości pochodzące z newsletterów lub kampanii email marketingowych.

 

Przykład rozwiniętej reklamy w postaci formularza

 

Reklama na Gmail z Performance Max

Warto wiedzieć, że tworząc kampanię Performance Max, mamy również możliwość wyświetlania reklam produktowych w poczcie Gmail, jeśli zostały one podpięte przy pomocy Merchant Center.

Obrazowy podgląd reklamy Gmail w ramach kampanii Performance Max

Ta kampania zapewnia bardzo szerokie dotarcie Twojej firmy z ofertą e-commerce. W końcu mamy ponad miliard użytkowników poczty, a system Google oferuje pokazanie zdjęcia produktu wraz z ceną i odnośnikiem w trakcie przeglądania osobistego czy firmowego maila. Tak więc skrzynka pocztowa to świetne narzędzie marketingowe, które z pewnością warto wykorzystać, aby dotrzeć do Twoich potencjalnych klientów.

 

Przykładowa reklama produktowa z Performance Max w Gmailu

 

Kreacje reklamowe w Gmailu

Przeprowadzenie kampanii wymaga utworzenia dedykowanych treści reklamowych. W kampanii Demand Gen do wyboru mamy następujące typy reklamy:

  • Szablon reklamy graficznej (klasyczna reklama graficzna).
  • Reklama graficzna w karuzeli (tworzymy w niej maksymalnie 10 tzw. kart. Każda karta może zawierać 3 grafiki i dedykowany link).
  • Reklama wideo (wyświetlana na YouTube, nie dotyczy więc Gmaila).
demand gen typy reklamy
Typy reklamy Demand Gen

W celu utworzenia reklamy z pojedynczym obrazem musimy przygotować takie zasoby reklamowe jak nagłówki, teksty reklam, obrazy i logo.

  • Nagłówki (do 40 znaków każdy)
  • Teksty reklamy (do 90 znaków każdy)
  • Obrazy – maksymalnie 20 (obraz poziomy (1,91:1): rozmiar minimalny to 600 x 314. Zalecany: 1200 x 628. Obraz kwadratowy (1:1): rozmiar minimalny: 300 x 300. Zalecany: 1200 x 1200. Obraz pionowy (4:5): rozmiar minimalny: 480 x 600. Zalecany: 960 x 1200. Maksymalny rozmiar pliku to 5 MB).
  • Nazwa firmy (do 25 znaków)
  • Logo (zalecane wymiary to 1200 × 1200 pikseli, a minimalne – 128 × 128)
  • Końcowy adres URL
  • Tekst wezwania do działania
Reklama z pojedynczym obrazem

 

Jeśli chcemy utworzyć reklamę karuzelową z wieloma obrazami, potrzebujemy następujących zasobów:

  • Nagłówki (do 40 znaków)
  • Teksty reklamy (do 90 znaków)
  • Obrazy dla poszczególnych kart (min. 2 karty, dla każdej maks. 10 obrazów): obraz poziomy (1,91:1): rozmiar minimalny 600 x 314, zalecany 1200 x 628. Obraz kwadratowy: minimalne wymiary: 300 x 300, zalecany: 1200 x 1200. Maksymalny rozmiar pliku: 5 MB.
  • Nazwy firmy
  • Logo (zalecane wymiary to 1200 × 1200 pikseli, a minimalne – 128 × 128)
  • Końcowy adres URL
  • Mobilny adres URL (opcjonalny)
  • Tekst wezwania do działania

Format karuzeli pozwala pokazać odbiorcom kilka różnych treści, przy czym proporcje obrazów muszą być identyczne we wszystkich kartach.

 

Format karuzela

W odniesieniu do kampanii Performance Max należy zastosować się do ogólnych wytycznych ustalonych dla tej kampanii.

  • Nagłówki (do 40 znaków)
  • Nagłówki długie (do 90 znaków)
  • Tekst reklamy (1 krótki do 60 znaków, pozostałe do 90 znaków)
  • Obrazy maksymalnie 20 (obraz poziomy (1,91:1): rozmiar minimalny to 600 x 314. Zalecany: 1200 x 628. Obraz kwadratowy (1:1): rozmiar minimalny: 300 x 300. Zalecany: 1200 x 1200. Obraz pionowy (4:5): rozmiar minimalny: 480 x 600. Zalecany: 960 x 1200. Maksymalny rozmiar pliku to 5 MB).
  • Nazwy firmy
  • Logo (zalecane wymiary to 1200 × 1200 pikseli, a minimalne – 128 × 128)
  • Końcowy adres URL
  • Mobilny adres URL (opcjonalny)
  • Tekst wezwania do działania

Podczas tworzenia kreacji reklamowych do kampanii Demand Gen i Performance Max trzeba spełnić wymagania Google. Z pomocy Google dowiadujemy się, że zasoby nie powinny przedstawiać wyeksponowanych części ciała, zabiegów medycznych, negatywnych zdarzeń życiowych (m.in. wypadków, kryzysów naturalnych), usług matrymonialnych.

Możliwości kierowania reklam w Demand Gen i Performance Max

W przypadku obu typów kampanii istnieje możliwość dostosowywania list odbiorców dzięki możliwości kierowania na unikalne segmenty odbiorców. Grupy odbiorców tworzymy na podstawie poniższych kategorii:

  • Twoje dane, czyli listy remarketingowe,
  • zainteresowania i szczegółowe dane demograficzne – odbiorcy posegregowani przez Google zgodnie z ich zainteresowaniami lub wydarzeniami,
  • niestandardowe wyszukiwane hasła – daje nam możliwość stworzenia grup odbiorców, którzy wyszukiwali ważne dla nas słowa kluczowe lub strony internetowe,
  • dane demograficzne, gdzie możemy wskazać wiek, płeć, status rodzicielski oraz dochód gospodarstwa domowego odbiorców.

Reklamy w Demend Gen mogą być dodatkowo kierowane na tzw. segmenty podobne do, czyli oparte na podobieństwie funkcjonującej już listy remarketingowej. Reklama GSP to doskonałe rozwiązanie, jeśli chcemy:

  • dotrzeć do osób, które odwiedziły wcześniej naszą stronę,
  • przyciągnąć uwagę nowych klientów w nienachalny sposób,
  • zdobyć więcej konwersji.

Warto również pamiętać, że w ustawieniach Demand Gen można również określić częstotliwość, czyli ile razy dany użytkownik może zobaczyć reklamę.

Kierowanie w Performance Max opiera się o tzw. sygnały, gdzie należy wskazać listy odbiorców. Kolejnym kluczowym aspektem jest zaś to, że nie możemy ustawić kierowania tylko pod Gmail. Reklamy będą się wyświetlać tam, gdzie algorytm dostrzega największy potencjał realizacji konwersji/ruchu, nie mamy więc nad tym kontroli.

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Skuteczne reklamy w Gmail!

Zrób je z nami

Korzystaj z reklam w Gmailu i zyskaj potencjalnych Klientów

Dzięki reklamom Demend Gen możemy dotrzeć do osób w sieci internetowej, podczas gdy szukają oni rzeczy w różnych kanałach Google  – YouTube, Gmail i Discover. Możliwości kierowania reklam na Gmail to świetne uzupełnienie kampanii w sieci wyszukiwania, Google Display Network, remarketingu czy kampanii YouTube. Dzięki takiemu zróżnicowanemu działaniu docieramy do możliwie największej grupy docelowej odbiorców, dlatego takie działanie promocyjne ma szansę przynieść najlepsze rezultaty.

Artykuł zaktualizowany w styczniu 2024 r. Pierwotna wersja artykułu została opublikowana na naszym blogu w styczniu 2016 roku. 

 

Natalia Dworniak
Były pracownik w ROI Ekspert na stanowisku SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Anna Skowron
Były pracownik na stanowisku Social Media & Content Specialist. W marketingu internetowym działa od ponad 4 lat. Wyznaje zasadę „research is king!”, a słowo pisane to jej ulubione narzędzie pracy. Jak książka to kryminał, a jak wakacje to tylko nad morzem.

Zuzanna Kraus
SEM Specialist. Certyfikowana specjalistka Google Ads i Google Analytics. Od lat związana z branżą marketingu, w DevaGroup zajmuje się kampaniami Google Ads i analityką internetową. W czasie wolnym czyta książki w domu, na plaży lub jest na koncercie.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (17 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry