W kampaniach w sieci reklamowej możemy wykorzystywać różne formaty reklam. Najczęściej sięgamy po reklamy tekstowe i graficzne, jednak wiążą się one z pewnymi ograniczeniami. Dlatego Google wprowadził nowy format – reklamę elastyczną, która stanowi połączenie formatu tekstowego i graficznego.
Jak wygląda reklama elastyczna?
Reklama elastyczna dostosowuje swój wygląd do miejsca, w którym zostanie wyświetlona. Oznacza to, że nie ma ona jednego stałego wyglądu czy rozmiaru, tylko przybiera konkretną formę na potrzeby wyświetlenia w konkretnym miejscu. Tym samym może wyświetlić się jako kombinacja grafiki i tekstu reklamowego o rozmiarach 1200×600, ale również jako sam tekst reklamowy o małej powierzchni.
Tworzenie reklamy elastycznej
Aby utworzyć reklamę elastyczną, wchodzimy w zakładkę Reklamy, klikamy czerwony przycisk +Reklama, po czym wybieramy Reklama elastyczna.
Wówczas wyświetli nam się plansza do wygenerowania reklamy elastycznej.
Do uzupełnienia mamy pola takie jak: krótki nagłówek (25 znaków), długi nagłówek (90), opis (90), nazwa firmy (25), końcowy URL. Oczywiście do reklamy dołączamy również grafikę + logo. Dużym ułatwieniem jest możliwość zeskanowania naszej strony www i pobrania konkretnego obrazu do reklamy. Możemy też wykorzystać udostępnione na wolnej licencji gotowe obrazy lub po prostu załadować grafikę z komputera.
Na podglądzie pojawią nam się różne przykładowe warianty, w jakich będzie wyświetlana nasza reklama elastyczna. Oczywiście nie wyczerpują one wszystkich możliwości, ale pozwalają zrozumieć mechanizm działania tego formatu reklamowego.
Zalety reklamy elastycznej
Dzięki reklamie elastycznej możemy:
1. docierać do większej liczby osób, ponieważ zwiększa się zasięg naszej reklamy,
2. urozmaicić swoje reklamy, ponieważ dysponujemy wieloma różnymi wariantami jednej reklamy,
3. zaoszczędzić czas, ponieważ tworzymy reklamę raz, a resztą zajmuje się Google,
4. zminimalizować ryzyko ślepoty banerowej, gdyż reklama dobrze dopasowuje się do konkretnej strony.
Czy warto stosować reklamy elastyczne?
Jak najbardziej polecamy przetestowanie reklam elastycznych, jednak odradzamy wyłączanie reklam tekstowych i graficznych. Dopiero porównanie wyników różnych formatów reklam pozwoli ocenić, czy w przypadku naszej kampanii warto stosować reklamy elastyczne.