Reklama wideo w YT – podtypy kampanii

Reklama wideo w YT – podtypy kampanii

Reklama wideo w YT
Podtypy kampanii

Od pewnego czasu reklamy wideo zaczęły coraz częściej pojawiać się w planach marketingowych firm. W końcu YouTube to druga największa wyszukiwarka zaraz po Google.

W artykule „Co jest potrzebne do uruchomienia kampanii wideo” opisaliśmy podstawowe informacje potrzebne do promowania wideo na YouTubie. Teraz chcemy przybliżyć Wam podtypy kampanii wideo dostępne w Google Ads.

Kiedy myślimy o reklamie wideo i jej promowaniu to wydaje się nam to proste. Natomiast kiedy otworzymy panel i zaczniemy konfigurować kampanię, to okazuje się, że mnogość opcji – celów i podtypów kampanii, rodzajów reklam czy strategii stawek – kreuje przed nami bardzo dużo możliwości.

Przede wszystkim trzeba zacząć od odpowiedniego wybrania celu kampanii. Jeżeli wykorzystamy ostatnią opcję, czyli tworzenie bez celu to w dalszej części zobaczymy wszystkie możliwe podtypy kampanii oraz Niestandardowa kampania wideo.

Podtypy kampanii wideo Google Ads

Cele i podtypy

Poniżej prezentujemy zestawienie celów i podtypów kampanii jakie można uruchomić z nimi.

  • Sprzedaż – Zachęcanie do konwersji,
  • Potencjalni klienci – Zachęcanie do konwersji,
  • Ruch w witrynie – Zachęcanie do konwersji,
  • Rozważanie zakupu produktu danej marki – Zwiększanie zainteresowania zakupem, Sekwencja reklamy, Produktowa,
  • Świadomość i zasięg marki – Możliwe do pominięcia reklamy In-stream, Bumper, Reklama In-stream niemożliwa do pominięcia, Out-Stream, Sekwencja reklamy,
  • Bez korzystania z celu – Niestandardowa kampania wideo, Reklama In-stream niemożliwa do pominięcia, Out-Stream, Zachęcanie do konwersji, Sekwencja reklamy i Produktowa. Trzeba pamiętać, że nie ma tutaj opcji Zwiększanie zainteresowania zakupem.

Podtypy

Teraz omówimy wszystkie podtypy kampanii. Jakie rodzaje reklam oraz jakie strategie stawek możemy w nich używać.

Podtyp – Niestandardowa kampania wideo

W tej opcji dostępnymi strategiami stawek są: Maksymalny CPV oraz Docelowy CPM.

Po podaniu adresu URL wideo reklamowego możemy wybrać jaki ma to być typ reklamy:

  • In-Stream możliwa do pominięcia (omówiona niżej),
  • Discovery  – Reklama z grafiką i tekstem zachęcająca do obejrzenia wideo. Po kliknięciu użytkownik trafia na stronę z odtwarzaniem filmu,
  • Bumper – Musimy pamiętać, że w celu skorzystania z bumpera reklamowego wideo musi mieć maksymalnie 6 sekund, inaczej ta opcja będzie nieaktywna. Można z nich korzystać tylko ze stawką Docelowy CPM.

Reklamy mogą się wyświetlać w YouTube oraz w sieci partnerów wideo sieci reklamowej podczas filmów, ale także w wyszukiwarce YouTube.

 

Podtyp – Reklama In-stream niemożliwa do pominięcia

Wybierając tę opcję mamy do wyboru jako strategię stawek tylko Docelowy CPM. W końcu zależy nam na jak największej ilości wyświetleń reklamy i właśnie za nie płacimy.

Bardzo ważne jest, aby nasz film reklamowy miał 7 do 15 sekund, ponieważ jest tylko jeden rodzaj reklamy, który możemy tutaj wykorzystać. In-Stream niemożliwe do pominięcia służy do prezentowania przekazu w całości. Reklamy wyświetlają się w YouTube oraz w sieci partnerów wideo sieci reklamowej w trakcie, podczas i po filmach.

 

Podtyp – Out-Stream

W tej konfiguracji obowiązuje strategia stawek CPM widocznych reklam. Oznacza to, że płacisz jedynie, jeżeli ktoś obejrzy minimum 2 sekundy wideo i musi być ono widoczne w co najmniej 50% .

Jedyny typ reklamy do wyboru to Out-stream. Materiał wyświetla się tylko w sieci partnerów wideo sieci reklamowej na urządzeniach mobilnych (oznacza to banery na stronach oraz aplikacje mobilne).

 

Podtyp – Zachęcanie do konwersji

Przede wszystkim, aby skorzystać z tego wariantu to na koncie Google Ads muszą być skonfigurowane konwersje. Dostępne strategie stawek to: Docelowy CPA oraz Maksymalizacja ilości konwersji. Płacisz dopiero jak użytkownik obejrzy minimum 30 sekund wideo, całe (jeżeli trwa krócej) lub za wejście w interakcję z reklamą.

Reklama do użycia to In-stream możliwa do pominięcia. Powinna mieć ona co najmniej 10 sekund. Będzie się wyświetlać w YouTube oraz w sieci partnerów wideo sieci reklamowej w trakcie, podczas i po filmach. Użytkownik może ją pominąć po 5 sekundach. Dodajemy w niej także nagłówek i URL strony, którą użytkownik zobaczy po kliknięciu.

 

Podtyp – Sekwencja reklamy

Podczas korzystania z tej opcji mamy do wyboru dwie strategie stawek: Docelowy CPM oraz Maksymalny CPV.

Tworząc reklamę dodajemy kolejne kroki, czyli w jakiej kolejności użytkownik powinien zobaczyć nasze reklamy. Dla każdego etapu oddzielnie ustawiamy wysokość stawki. Reklama będzie się wyświetlać tylko w YouTube. Typy reklam z jakich możemy tutaj skorzystać to:

  • In-stream możliwa do pominięcia,
  • Bumper,
  • In-stream niemożliwa do pominięcia.

 

Podtyp – Produktowa

W tym przypadku możemy użyć tylko jednej strategii stawek: Maksymalny CPV.

Użyty format reklamy to In-stream możliwa do pominięcia. Pod wideo pojawią się produkty z naszego pliku produktowego wraz z ceną i możliwością kliknięcia, w celu przejścia do sklepu. Reklamy wyświetlają się tylko w YouTube.

 

Podtyp – Zwiększanie zainteresowania zakupem

Możemy użyć tylko strategii Maksymalny CPV.

Reklamy będą się wyświetlać w YouTube oraz w sieci partnerów wideo sieci reklamowej podczas filmów, ale także w wyszukiwarce YouTube. Rodzaje reklam z jakich możemy skorzystać to:

  • In-Stream możliwa do pominięcia,
  • Discovery.

 

Mamy nadzieję, że takie zestawienie danych pozwoli Ci szybciej tworzyć kampanie wideo. Powodzenia!

Marta Koziarz (Pilacińska)
Head of SEM. Zajmuje się zarządzaniem działem SEM. Postara się odpowiedzieć na każde pytanie z dziedziny marketingu. Analityka to jej pasja. Google Ads, Analytics i Tag Manager nie mają przed nią tajemnic.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry