Reklama, pozycjonowanie i analityka w branży moto – relacja

Patrycja Kozioł
Patrycja Kozioł
Archiwum 09.2024
 
Reklama, pozycjonowanie i analityka w branży moto – relacja

Reklama, pozycjonowanie i analityka
w branży moto – relacja

Garść wskazówek i aktualności dla marketerów pracujących w branży automotive! Podczas naszego ostatniego webinaru skupiliśmy się właśnie na tych tematach – kompleksowo, od reklam po strategię. Sprawdź, o czym opowiedzieli nasi eksperci i skorzystaj z ich doświadczenia!

Od czego zacząć reklamę samochodów w różnych systemach reklamowych?

Spotkanie rozpoczęła Aleksandra Kuszewska, SEM Specialist, i na początek omówiła kluczowe ustawienia kampanii, podkreślając znaczenie wyboru odpowiednich konwersji dla działań reklamowych w Google Ads i Facebook Ads. Zwróciła uwagę na kampanie Performance Max i kampanie w sieci wyszukiwania, wskazując na ich skuteczność w generowaniu konwersji.

Ola podzieliła się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi optymalizacji konwersji i tworzenia list odbiorców. Zachęciła do testowania różnych formatów reklam i segmentów użytkowników, aby maksymalizować wyniki. Podkreśliła też konieczność monitorowania wyszukiwanych haseł oraz wykluczających słów kluczowych, aby precyzyjniej kierować kampanie.

Na koniec prelegentka zaznaczyła, że analiza wyników reklam jest niezbędna, by poprawiać wyniki kampanii, co jest szczególnie ważne w konkurencyjnej branży automotive. Wskazała także na rolę strategii automatyzacji w Google Ads, która może pomóc w skuteczniejszym zarządzaniu budżetem reklamowym.

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Szukasz wsparcia w Google Ads?

Mamy w tym wieloletnie doświadczenie!

Twój motoryzacyjny blog – zbuduj wizerunek i… przy okazji SEO

Kolejny prelegent – Leszek Urban, Senior SEO Specialist – skupił się na zagadnieniach związanych z SEO, a konkretnie – dlaczego blog może być skutecznym narzędziem w branży motoryzacyjnej. Przedstawił, jakie korzyści przynosi regularne publikowanie treści, m.in.dotarcie do szerszego grona odbiorców. Blog nie tylko wpływa na pozycjonowanie strony, ale także pomaga budować ekspercki wizerunek firmy.

Leszek pokazał, jak można „obejść” ograniczenia w modyfikacji opisów asortymentu na narzuconych i często powielających się treści stronach dealerów, tworząc wartościowe wpisy blogowe. Wskazał też, jak mierzyć skuteczność działań poprzez śledzenie wyników ruchu i widoczności fraz w wynikach wyszukiwania.

Prelegent podkreślił, że blog może być skutecznym narzędziem w zwiększaniu zaangażowania użytkowników, co w dłuższej perspektywie przekłada się na wzrost lojalności klientów. Dodatkowo zwrócił uwagę na możliwość promowania nowych ofert i produktów w sposób bardziej subtelny, co przyciąga uwagę odbiorców bez wykorzystywania bezpośrednich technik sprzedażowych.

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Chcesz więcej zaawansowanej wiedzy?

Sprawdź warsztaty SEO przed semWAW#3

7 elementów SEM, które działają najlepiej w branży moto

Na koniec webinaru Krzysztof Marzec, CEO, przedstawił nam 7 kluczowych elementów SEM dla branży automotive, które – z jego doświadczenia – przynoszą najlepsze rezultaty. Zwrócił uwagę na skalowalne strategie, które mogą być wdrażane zarówno na stronach sprzedawców, jak i serwisów motoryzacyjnych. Omówił znaczenie kampanii w sieci wyszukiwania, remarketingu oraz odpowiedniego zarządzania budżetem reklamowym.

Ważnym elementem skutecznej strategii SEM jest również personalizowanie reklam w zależności od potrzeb użytkowników, regularna optymalizacja kampanii oraz monitorowanie wyników.

Prelegent zwrócił także uwagę na elastyczność kampanii SEM. Pozwalają one na szybkie reagowanie na zmieniające się potrzeby rynku, co w branży motoryzacyjnej może mieć decydujące znaczenie. Na zakończenie swojej prezentacji Krzysztof podkreślił, że tylko integracja działań SEM z innymi kanałami marketingowymi pozwoli uzyskać pełny efekt synergii w promocji marki.

To był już nasz kolejny webinar skierowany do branży motoryzacyjnej, który niezmiennie poleca 100% uczestników. Jesteśmy bardzo dumni z tego wyniku – nie tylko lubimy robić kampanie w tej branży, ale też dzielić się wnioskami z tych działań.

Nasz kolejny webinar już 3 października – tym razem szykujemy się do semWAW#3, a na scenę zapraszamy laureatów z Call4Papers.

Patrycja Kozioł
Marketing Specialist. Przeszła drogę od amatorskiego marketingu eventów do profesjonalnego prowadzenia social mediów. Jej czujne oko wyłapuje wszystkie błędy i niespójności w tekstach i na stronach internetowych. Wolny czas spędza na czytaniu kryminałów, poprawianiu przecinków i zgłębianiu kultur dalekowschodnich.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry