Czy marketing automation to odpowiedź na marketingową rzeczywistość bez cookies? Czy NFT zmieni świat? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań pojawiają się w najnowszym numerze kwartalnika Sprawny Marketing. 176 stron artykułów, wywiadów i praktycznych porad. Zapraszamy na przegląd branżowej prasy!
Nowości, nowości i jeszcze więcej nowości
Pierwsza część magazynu poświęcona jest stricte nowościom….marketingowym, socialowym, a także tym, które mają miejsce w Amazonie i na rynku azjatyckim. Jednym słowem duża różnorodność i dużo świeżych informacji! Jeśli szukacie najważniejszych zmian w pigułce, które mają miejsce w SEO, Google Ads, na Facebooku czy TikToku, to pierwsze 30 stron magazynu jest zdecydowanie dla Was. Wśród autorów podsumowań znaleźli się eksperci, którzy na bieżąco mają do czynienia z poszczególnymi działami marketingu internetowego, m.in.: Łukasz Chwiszczuk, Mariusz Bacic, Szymon Florczak oraz Paweł Mielczarek.

Zawsze świeże podejście do Google Ads!
NFT – rewolucja na miarę powstania internetu czy chwilowy trend?
W tym numerze okładkowy temat to próba przewidzenia technologicznej przyszłości zawarta w bardzo ciekawej rozmowie redakcji z Bartkiem Sibigą – założycielem agencji DDOB i Franadise. Rozmówca nie tylko przybliża ten, dla wielu nadal tajemniczy, temat digitalowego systemu finansowego, ale też twierdzi, że jego wykorzystanie może być stosowane w praktycznie każdej branży, również marketingowej. Poza samym wywiadem w artykule znalazł się słowniczek najważniejszych pojęć związanych z NFT, a także instrukcja jak zainstalować portfel kryptowalutowy MetaMask.
Brand purpose trendem roku 2022. Czy Twoja firma musi go mieć?
Na to pytanie odpowiada Joanna Burdek, właścicielka firmy Brand Useful, która od lat pomaga wdrażać strategie marketingowe. Czy poza zarabianiem pieniędzy marka powinna mieć swój własny, wyższy cel, który określa powód jej istnienia? W artykule znajdziemy 5 argumentów za, a także przykłady wzięte z życia największych, światowych graczy takich jak Lego, Axe, Always czy Yves Rocher. Według autorki nie każda firma musi posiadać swój brand purpose, ale jeśli już go ma, to musi go mierzyć. Przydatne wskaźniki i najważniejsze checklisty to kolejna perełka od ekspertki, która przekłada się na wysoce merytoryczną i konkretną treść.
3 techniki obrony ceny – rozmawiaj z Klientem bez kompleksów
Magazyn zamyka artykuł, który jest prawdziwą gratką dla rekinów sprzedaży. Klient, który mówi, że jest za drogo to już standard w (nie tylko marketingowej) branży, często wynikający jedynie z naszej narodowej skłonności do potrzeby negocjacji. Roman Kwaszyn i Adam Szaran, autorzy książki “Techniki sprzedaży zdalnej” prosto i konkretnie tłumaczą jak bronić siebie (i swoją firmę), gdy wiemy, że za wysoką ceną stoi jeszcze wyższa jakość. Dzięki rozwiniętym przykładom i jasnym poradom eksperci zamienią Twoje obawy i lęki na pewność w przekonywaniu Klienta do odpowiednich inwestycji.
Podsumowanie
Do najnowszego numeru magazynu sprawny marketing zdecydowanie warto sięgnąć, nawet nie będąc bezpośrednio związanym z branżą. My wybraliśmy 4 propozycje, ale ciekawych artykułów znajdziecie w magazynie wiele więcej! Coś dla siebie znajdą zarówno SEOwcy, copywriterzy, jak i właściciele biznesu chcący wprowadzić komunikację SMS z Klientami lub subskrypcję jako model biznesowy. Dodatkowo, Sprawny Marketing 1/2022 opublikował branżowe oferty pracy, przydatne narzędzia marketera oraz blok „warto przeczytać” (w którym znalazła się najnowsza książka naszego CEO Krzysztofa Marca, cały czas dostępna w sprzedaży tutaj).