Miałam przyjemność przeczytać pierwsze w tym roku wydanie magazynu Sprawny Marketing, w którym specjaliści z różnych branż dzielą się naprawdę dużą dawką merytorycznej wiedzy. Na okładce wspomnianego wydania dumnie prezentuje się Jeff Bezos, co oczywiście ma związek z wejściem Amazona na polski rynek e-commerce. Z tego też powodu w najnowszym wydaniu wspomnianego magazynu możemy przeczytać kilka ciekawych artykułów poruszających temat marketingu online związanego z tą właśnie platformą.
Amazon w Polsce, jak wpływa na branżę e-commerce?
Jak już wspominałam na wstępie, nowe wydanie magazynu Sprawny Marketing obfituje w szereg informacji dotyczących Amazona, omawianych z różnych perspektyw. W artykule „Jak wprowadzić sprzedaż na Amazon w Twoim e-commerce” Marta Juźwiak opisuje kilka przydatnych faktów z działania platformy, a także udziela cennych wskazówek dla potencjalnych sprzedawców. Od Kamila Demidowskiego z Fox Strategy możemy dowiedzieć się jak zrealizować efektywną kampanię SEO na Amazonie – osobiście, był to dla mnie bardzo inspirujący artykuł, z którego wyniosłam między innymi wiedzę na temat czynników rankingowych Amazona, czy też optymalizacji treści i karty produktowej. Temat Amazona pojawił się także w artykule Mateusza Grzywnowicza, który uświadamia nas, że pojawienie się tej platformy w Polsce wpłynie na podniesienie standardów obsługi klienta. Można nawet zaryzykować stwierdzeniem, że wysoki standard obsługi będzie wręcz wymuszany na sprzedawcach. Polscy kupujący natomiast zyskają możliwość zakupu towarów z całego świata, a nie tylko z Polski. W najnowszym numerze magazynu Sprawny Marketing znajduje się także fragment książki Briana Dumaine „Bezonomika. Jak Amazon zmienia nasze życie i czego uczą się od niego najlepsze firmy na świecie”. Mamy okazję dowiedzieć się z niego dlaczego tak wiele firm boi się Amazona oraz że wspomniany gigant e-commerce posiada o swoich klientach takie informacje, o jakich może pomarzyć większość marketerów.
Siejące postrach zmiany w polityce prywatności Apple
Oprócz sporej dawki wiedzy na temat Amazona, w najnowszym wydaniu Sprawnego Marketingu możemy także przeczytać bardzo dużo na temat Apple i zmian, które wprowadził w systemie reklamowym Facebook Ads. Mowa o „Private Click Measurement” czyli funkcji ograniczającej mierzalność kliknięć wychodzących z reklam w aplikacjach lub między stronami w internecie na urządzeniach Apple. Ciekawostką jest, że Facebook mimo iż nie zgadza się ze stanowiskiem firmy Apple, to nie ma wyboru i musi wyświetlać wymagany przez nią monit ponieważ Apple zagroziło, że usunie aplikację Facebooka z Apple Store. „Teksańska masakra piłą mechaniczną” – tak zmianę określiła Ola Musiał, dla której ruch Apple był niemałym zaskoczeniem. Więcej na temat aktualizacji iOS 14 możecie przeczytać w artykułach „Zmiany w polityce prywatności Apple’a i ich wpływ na kampanie – opinie 8 ekspertów z branży”, „iOS 14.5, IDFA i SKAD – armagedon, czy mało znacząca zmiana w świecie mobilnej reklamy?” oraz „Aktualizacja iOS 14 – na czym polega i jak wpłynie na tworzenie kampanii reklamowych?”.

Chcesz zareklamować swoją firmę w Internecie?
E-commerce w Polsce po pandemicznym roku 2020
Nikomu nie trzeba uświadamiać jak dużo zmian w naszym życiu przyniósł rok 2020. Sytuacja pandemiczna niejako zmusiła ludzi do przeniesienia się do wirtualnego świata. Mowa tutaj nie tylko o zakupach online, których procentowy wzrost w stosunku do poprzednich lat był olbrzymi, ale także o popularyzacji pracy zdalnej i e-learningu. W opisywanym wydaniu magazynu Sprawny Marketing możemy przeczytać ciekawy artykuł Jędrzeja Komosińskiego, w którym opisuje on jak pandemia wpłynęła na rynek szkoleniowy, a także jak efektywnie uczyć się online. Polecam także artykuł Dominiki Gracz, która podsumowuje zauważalne zmiany w branży e-commerce po roku 2020. Jednym z ciekawych wniosków jest to, że branża internetowej sprzedaży powinna skupić się mocno na inspiracji i aranżacji, czyli wykorzystać do promocji media typowo wizualne, takie jak Instagram i Pinterest. Ten ostatni szerzej opisuje Anna Ledwoń-Blacha w artykule „Rok Pinteresta – dlaczego powinieneś zacząć działać w tym medium?”. Wg Ani, Pinterest to cichy bohater mediów społecznościowych i nie sposób się z nią nie zgodzić, zwłaszcza że aplikacja znajduje się na 4 miejscu w rankingu najpopularniejszych aplikacji w Polsce stworzonym przez wirtualnemedia.pl (badanie Gemius/PBI). Aplikacja Pinterest daje marketerom ogromne pole do popisu, buduje świadomość marki i angażuje użytkowników, co stanowi naprawdę imponujący potencjał sprzedażowy.
Garść informacji ze świata SEO
W najnowszym numerze Sprawnego Marketingu znajduje się spora dawka informacji dotyczących SEO. Już na stronie 5 Jarosław Dudek i Mariusz Bacic podsumowali wszystkie nowości w SEO z ostatnich miesięcy. Swój wkład w tym numerze magazynu miała także nasza specjalistka Klaudia Hadała, która w artykule „6 elementów, które musisz wziąć pod uwagę, pozyskując linki do strony” wyjaśnia jak ważną rolę w procesie SEO ma link building. Serdecznie zachęcam do lektury!
Z pierwszego w tym roku wydania magazynu Sprawny Marketing możemy także dowiedzieć się sporo na temat dobrych i złych praktyk analizowania fraz kluczowych (opisanych przez Annę Orzechowską), a także poznać 20 wtyczek, które mogą okazać się niezbędne w pracy SEO-wca i content marketera (wg Jacka Krajla).
Podsumowanie
Pierwsze w tym roku wydanie Magazynu Sprawny Marketing obfituje w ogromną dawkę wiedzy, ciekawostek i nowości ze świata e-commerce. Wyszczególnione powyżej tematy to tylko zajawka inspirujących treści, które z pewnością zainteresują każdego marketera, dlatego szczerze zachęcam do jego lektury 😊
