AI to temat, który zawładnął całą naszą branżą. Nic więc dziwnego, że to właśnie o nim jest najnowszy numer magazynu Marketer+! W tym artykule przedstawię kilka ciekawych tekstów z tego pokaźnego (bo liczącego aż 157 stron) czasopisma, lecz już na starcie zapraszam do pełnej lektury, aby sprawdzić nowinki ze świata marketingu internetowego!
Jak przygotować i wypromować konferencję na przykładzie semKRK?
W najnowszym numerze na stronie 142 (w dodatku na stronie 50) możecie zapoznać się moim case study (komentarz dopisał również Krzysztof Marzec – CEO DevaGroup) odnośnie promocji konferencji na przykładzie semKRK. W tekście podzieliłem się swoją wiedzą w tym temacie i opisałem wyróżniki naszego barcampu. Dodatkowo znajdziecie tam rady i praktyczne wskazówki dotyczące organizacji takiej konferencji od wewnątrz. W checklistach zapoznacie się z naszymi działaniami rozpisanymi dokładnie w czasie! Do tej pory nigdy i nikomu nie udostępnialiśmy tej wiedzy! Checklisty dotyczą zarówno wydarzeń online, jak i konferencji offline!
Świetną informacją dla wszystkich czytelników jest również fakt, że ten artykuł znajduje się w bezpłatnym “Przewodniku po nowoczesnych eventach 2023”, który możecie pobrać poniżej!
W tym dodatku przeczytasz również inne ciekawe teksty dotyczące trendów przy organizacji spotkań (więcej w tekście autorstwa Łukasza Andruszkiewicza, Łukasza Kubackiego i Marcina Maćkiewicza)! Dowiesz się, jak mądrze wybrać miejsce na event firmowy (tekst Olgi Stawickiej) oraz jak zadbać o brand experience, czyli punkty styku uczestników eventów online i offline z marką (tekst Doroty Wojtczak).

Darmowy dodatek o eventach z naszym tekstem na stronie 50!
Siła felietonów
Znacie jakieś generatory zdjęć oparte na sztucznej inteligencji? Jeden z nich (Dall-E 2) jest opisany w felietonie Dominiki Kaczorowskiej-Spychalskiej. Temat wydał mi się niezwykle ciekawy szczególnie pod kątem optymalizacji czasu i funduszy wydawanych na sesje zdjęciowe. AI kreuje niesamowite zdjęcia z niograniczoną ilością aranżacji. Warto wspomnieć, że zdjęcia te są zarówno surrealistyczne, jak i w stu procentach zgodne z rzeczywistością! Sprawdźcie zdjęcia reklamowe chleba ze strony 27! Coś niesamowitego!
Kolejnym dobrym felietonem jest tekst Jacka Szlaka z Marketingu Przy Kawie. Opowiada on o strategii Content 2020 od Coca Coli w której budżet był dzielony według zasady 70/20/10. Więcej o niej przeczytacie w tekście, ale warto wspomnieć, że jest ona odpowiedzialna m.in. za akcję ze spersonalizowanymi opakowaniami czarnego napoju. Poza tym, wiedzieliście, że Wodociągi Jaworzno zrobiły aplikację o dumnie brzmiącej nazwie “Gdzie jest moja kupa?”! Dodatkowo nowością były dla mnie informacje o specjalnych kolekcjach ubrań marki Adidas dla awatarów! Wow!
Trzeci, ostatni felieton w tym numerze skupia się na źródłach kreatywności. Według opisu autorki, Marianny Kupść, w tym artykule znaleźć można przepis na kreatywność, a wszystko to dzięki poszukiwaniu prawdy obiektywnej w sztuce! Zainteresowani? Zapraszamy do lektury na stronie 88!
AI w pełnej krasie
Ile zostało sztucznej inteligencji do osiągnięcia ideału? Czy dożyjemy czasów, gdy zamiast nas pracować będą roboty? Jakie narzędzia związane z AI już teraz w bardzo dużym stopniu wspierają pracę marketerów? Na te (i inne) pytania znajdziecie odpowiedzi w tekście Edyty Kowal, która zebrała w swoim artykule bardzo aktualne informacje na temat aktualnej kondycji AI oraz tego, jak powinna i może się rozwijać! Dobrze wiedzieć, że jeden z asystentów AI zwany Jasper używany jest w Surfer SEO (naszym, polskim narzędziu służącym do optymalizacji contentu) oraz sprawdzić w jakich obszarach marketingu audio może sprawdzić się sztuczna inteligencja. Temat jest naprawdę ogromnie ciekawy i po przeczytaniu artykułu pozostawia chęć pogłębiania go jeszcze bardziej (dobrze, że w tym numerze “Marketera+” jest tak dużo o AI!).
Kilka sposobów i trików o tym, jak rozmawiać ze sztuczną inteligencją w swoim artykule przedstawia Szymon Słowik. Z jego tekstu dowiemy się również w jaki sposób można wykorzystać narzędzia AI do tworzenia treści. Autor zwraca uwagę na to, że SEO i AI współgrają już kilka dobrych lat, natomiast dopiero w 2022 roku AI stało się prawdiwym hitem ze względu na fakt rozpowszechnienia AI wśród marketerów na całym świecie i uzyskaniu przez nich dostępów do prostych interfejsów. Co ciekawe w tekście wspomniano również oficjalne stanowisko Google, które nie neguje tekstów napisanych przez AI i używanych w SEO (są oni przeciwni tylko tekstom tworzonym tylko pod kątem SEO). Tekst pokazuje również w jaki sposób należy komunikować się z AI oraz ukazuje, że możemy “dostosować” ton wypowiedzi do różnych grup odbiorców i języka dla nich zrozumiałego.
Marketing od kulis i ukazanie pierwszej w Polsce kampanii współtworzonej przez sztuczną inteligencję moim zdaniem było strzałem w dziesiątkę tego numeru. Wciągający opis kampanii ING Bank Śląski dostępnej pod adresem: https://www.ja-w-przyszlosci.pl/ pokazuje, że jest jeszcze miejsce na kreatywny marketing w dzisiejszych czasach 😉 Co prawda już nie można przygotować swojego portretu w przyszłości, ale warto pooglądać galerię stworzonych zdjęć! Coś niesamowitego 🙂 A wszystko to jako promocja emerytalnego konta oszczędnościowego!
Nie samym AI żyje marketer 😉
Ciekawe porady dla copywriterów znajdziecie m.in. w tych tekstach:
– “Jak tworzyć historie, które zachwycą świat?” – autorka zdradza, jak sprawić, aby Twoja marka wywoływała prawdziwe emocje oraz w jaki sposób tworzyć content, który jest oparty na emocjach!
– “Kreatywnośc na blogu” autorstwa Agnieszki Indebskiej, która opowiada o tym, gdzie znajdziemy wartościowe dla odbiorców frazy oraz jak tworzyć nagłówki blogowe, które faktycznie przyciągają!
– “6 mało znanych faktów, które pomogą Ci tworzyć bardziej persfazyjne treści”. Tutaj autor skupia się przede wszystkim na: języku korzyści oraz omawia wykorzystanie awersji do straty w komunikacji na przykładzie m.in. Microsoft.com. Z artykułu uzbrojonego ciekawostkami możemy dowiedzieć się również m.in. jaką rolę ludzie przypisują gratisom. Zdradzę tylko, że ogromną 😉

Najnowszy numer Marketera+ do kupienia tutaj!
Podsumowanie:
Aktualny numer Marketera+ jest niesamowicie ciekawym zbiorem wiedzy na temat eventów (darmowy dodatek do pobrania) oraz AI. Warto go nabyć, aby być na bieżąco z nowościami z branży. Poza artykułami o których napisałem w tym tekście znajdziecie cały szereg ciekawie poruszonych tematów i zagadnień. Dla każdego coś dobrego! 🙂 Miłej lektury i dajcie znać, co Wam spodobało się najbardziej!