Świat, a tym samym branża marketingowa, cały czas się zmienia. Wpływ na zmiany, poza dotykającą nas obecnie pandemią, ma rewolucja cyfrowa i powszechna digitalizacja, której jesteśmy świadkami. Jak przez ostatnie 10 lat zmienił się świat marketingu i jak może wyglądać przyszłość branży? O tym jak kreować marki przyszłości i jak przeprowadzać skuteczne akcje promocyjne B2B i B2C w zmieniającej się rzeczywistości przeczytać możemy w wiosennym wydaniu Marketera+.
Jak wygląda przyszłość marketingu?
Z okazji dziesięciolecia magazynu, wiosenny numer rozpoczyna się od wypowiedzi ekspertów związanych z przyszłością marketingu – w perspektywie następnych 10 lat. Znajdziemy tutaj wypowiedzi m.in Dariusza Maciołka (CMO BNP Paribas) Zofii Bugajny-Kasdepke (founding partnera agencji SEC Newgate CEE) czy Marcina Małeckiego (redaktora naczelnego “Nowy Marketing) odnośnie przewidywanych zmian w branży. Przeczytamy wypowiedź Antoniny Grzelak (PR & Business manager notiOne i PanParagon) dotyczącą nowych nośników treści (szczególnie tych dostępnych mobilnie) oraz opinię Marcina Sienkowskiego (Head of Marketing OLX Polska) o kompetencjach przydatnych dla przyszłych wyjadaczy branży.
Jak zwiększyć skuteczność promocji sprzedaży?
W swoim artykule Jan Twaróg (strategy planner w Albedo Marketing) rozkłada na czynniki pierwsze okoliczności, które zwiększają skuteczność promocji sprzedaży. Z tekstu dowiemy się na czym warto się skupić wybierając odpowiedni mechanizm promocyjny i kanały komunikacji. Opisane zostały również aspekty, na jakie warto zwrócić uwagę komunikując się z konkretną grupą odbiorców oraz jak wzmocnić zaangażowanie potencjalnych klientów. Sugestie autora poparte są przykładami oraz wskazówkami, które warto zastosować przeprowadzając kampanie promocji sprzedaży.
Jak mierzyć efekty sprzedażowe online?
Wielu marketerów przeprowadzając akcje promocyjne zastanawia się jak prawidłowo ocenić, które czynniki miały wpływ na wyniki kampanii. Poza wynikami końcowymi, mierząc efekty, warto skupić się także na poszczególnych krokach, jakie wykonują klienci podczas przebywania ścieżki zakupowej. Tomasz Piotrowski (CEO Beeffective) oraz Anna Skóra (head of performance marketing w Beefective) określają KPI pozwalające zidentyfikować wartościowy ruch na stronie. Aby skutecznie optymalizować działania potrzebne są odpowiednie liczby (np. ilość dodanych do koszyka przedmiotów czy ich wartość) oraz wskaźniki (jak wartość konwersji czy współczynnik odrzuceń). Z artykułu dowiemy się także o czym pamiętać przy definiowaniu KPI kampanii.

Chcesz zareklamować swoją firmę w Internecie?
Poza tym w numerze
Dodatkowo w marcowo-kwietniowym wydaniu znajdziemy wywiad Łukasza Murawskiego z Ritą Clifton o budowaniu silnych marek. Artykuł Dariusza Pawlaka przekazuje informacje o tym, jak marketing może wspierać sprzedać w branżach B2B i B2C. W magazynie zaprezentowane jest również case study kampanii Lotos – jak podczas pandemii pozyskali nowych klientów, którym oferowali hot dogi za 1 grosz. W najnowszym “Marketerze” znajdziemy także tekst naszej agencyjnej koleżanki Doroty Kiki o możliwościach skutecznego dotarcia do klientów z wykorzystaniem inteligentnych kampanii w Google Ads.
Zachęcamy do lektury!